کد خبر: ۵۳۱۴۱۸
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۲۱ آبان ۱۴۰۲
در حالی که نگرانی‌ اسرائیلی‌ها نسبت به چشم‌اندازه تیره ادامه جنگ به رهبری «بنیامین نتانیاهو» روز به روز در سرزمین‌های اشغالی قوت می‌گیرد؛ براساس آخرین سنجش افکار در سرزمین‌های اشغالی، اگرهم اکنون انتخابات کنست برگزار شود، احزاب مخالف دولت، ۷۷ کرسی در مقابل ۴۳ کرسی احزاب ائتلافی دولت فعلی را به دست می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری 598، نورنیوز نوشت: نگرانی از آینده مبهم و تاریک جنگ در غزه و اختلافات داخلی صهیونیست‌ها در خصوص ادامه جنایات جنگی و نسل‌کشی در نوار غزه که می‌تواند تبعات داخلی و بین‌المللی غیر قابل پیش‌بینی برای آنها داشته باشد، روز به روز افزایش می‌یابد؛ تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نوشت: «متاسفانه، هیچ چشم‌اندازی از پیروزی مشاهده نمی‌شود؛ اظهارات نتانیاهو برای ادامه جنگ طولانی مدت، یک فضاسازی جایگزین برای پیروزی است که اساسا امکان آن وجود ندارد.»

نتایج سنجش افکار عمومی اسرائیل در بعد داخلی نشان از کاهش شدید مقبولیت نتانیاهو دارد به صورتی که ۵۲ درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی، بنی گانتز را فرد مناسبت‌تری برای تصدی پست نخست‌وزیری می‌دانند، این در حالی است که تنها ۲۶ درصد موافق ادامه فعالیت نتانیاهو در پست نخست‌وزیری هستند.

نکته جالب توجه این است که ۲۴ درصد از افرادی که در دور قبلی انتخابات به حزب لیکود (حزب نتانیاهو) رای داده بودند، اکنون خواهان نخست‌وزیری بنی‌گانتز هستند و فقط ۵۳ درصد از رای‌دهندگان به لیکود، ادامه کار نتانیاهو را تایید می‌کنند.

شکست سنگین نتانیاهو و تغییر نظر رای‌دهندگان نسبت به لیکود، در حالی است که این وضعیت در ائتلاف گانتز مشاهده نمی‌شود و ۹۸ درصد رای‌دهندگان به ائتلاف گانتز همچنان از او حمایت می‌کنند، همچنین ۹۰ درصد رای‌دهندگان به «یئش عتید» نیز از گانتز حمایت می‌کنند و فقط یک درصد از این گروه موافق نتانیاهو هستند.

اشتباهات پی‌درپی «نتانیاهو» از آغاز حمله وحشیانه به نوار غزه و کشتار تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ انسان بیگناه که اغلب آنان زن و کودکان هستند، نه تنها در بعد داخلی نفرت از او را به شرایط کم سابقه‌ای رسانده بلکه موجب موضع‌گیری صریح موافقان و طرفدارانش همچون بایدن و مکرون نیز شده است.

نارضایتی‌ها از نتانیاهو تا آنجا پیش رفته که براساس آخرین سنجش افکار در سرزمین‌های اشغالی، اگرهم اکنون انتخابات کنست برگزار شود، احزاب مخالف دولت، ۷۷ کرسی در مقابل ۴۳ کرسی احزاب ائتلافی دولت فعلی را به دست می‌آورد.

در این میان نظر سنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رویکرد ساکنان اراضی اشغال شده فلسطین نیز نسبت به تداوم جنگ بدلیل شرایط روحی ناپایدار، بسیار مبهم و شکننده است.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها که توسط روزنامه معاریو انجام شده نشان می‌دهد که  ۵۹ درصد ساکنین مناطق اشغال شده فلسطین از «آتش‌بس بشردوستانه مشروط» حمایت می‌کنند؛ اکثر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که در صورت آزادی تمام اسرا موافق آتش‌بس هستند، این در حالی است که برخی نیز آتش‌بس به شرط آزادی بعضی از اسرا را نیز تایید کردند.

در این نظر سنجی سه درصد از پاسخ دهندگان هم خواستار آتش‌بس بی قید و شرط هستند.

بررسی دیدگاه‌های ارایه شده در این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان، موافق خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه پس از پایان جنگ هستند و ۳۹ درصد نیز خروج نیروهای صهیونیست را مشروط به واگذاری کنترل نوار غزه به نهادهای بین‌المللی دانستند.

اشغال نوار غزه و کنترل آن از سوی دولت رژیم صهیونیستی یا  دولت سلطه در کرانه باختری از اهداف اصلی اعلام شده از سوی نتانیاهو نخست وزیر  رژیم صهیونیستی است. در حالی که تصمیم نتانیاهو برای اشغال و مدیریت نوار غزه با واکنش منفی جامعه بین‌الملل حتی طرفداران این رژیم مواجه شده است. هفته گذشته پس از اینکه نتانیاهو ادعاهایی مبنی بر تامین امنیت نوار غزه پس از جنگ را مطرح کرد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا صراحتا اعلام کرد که « غزه نمی‌تواند توسط اسرائیل و یا حماس اداره شود».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها