کد خبر: ۵۳۱۴۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۲۲ آبان ۱۴۰۲
دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد «دیوید کامرون» نخست‌وزیر پیشین این کشور به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس، در حالی که تغییرات کابینه «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در جریان است، روزنامه انگلیسی «تلگراف» به نقل از «داونینگ استریت» خبر داد «دیوید کامرون» نخست‌وزیر پیشین این کشور وزیر امور خارجه شد و جای «جیمز کلورلی» را گرفت.

به نوشته رویترز، کامرون پس از کناره‌گیری در سال ۲۰۱۶ بعد از آن که نتوانست بریتانیا را در اتحادیه اروپا نگه دارد، به خط مقدم سیاسی بازگشته است.  

تلگراف در خصوص بازگشت کامرون به سیاست در انگلیس پس از بیش از هفت سال نوشته اهمیت تاریخی بازگشت وی به کابینه را نباید دستکم گرفت و این دومین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک نخست‌وزیر پیشین به کابینه بازگشته است. 

پیش‌تر رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند در بخشی از تغییرات کابینه، نخست‌وزیر بریتانیا «سوئلا بریورمن» وزیر کشور جنجالی را برکنار کرد. تلگراف خبر داده جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس جایگزین بریورمن و عهده‌دار سمت ریاست وزارت کشور انگلیس شده است. 

به گفته یکی از مقام‌های دفتر نخست‌وزیری انگلیس، سوناک از بریورمن خواست تا دولت را ترک کند و او دستور نخست‌وزیر بریتانیا را که ظاهراً بخشی از تغییر گسترده کابینه است، پذیرفت.

اخیراً اظهارات وزیر کشور برکنار شده بریتانیا جنجال‌برانگیز شده بود. روزنامه فایننشال‌تایمز امروز در خصوص برکناری بریورمن نوشت سوناک پس از آن بریورمن را اخراج کرد که با انتقاد از نحوه برخورد پلیس لندن با معترضان حامی فلسطین در روزهای اخیر، موجب برانگیخته شدن خشم عمومی گسترده‌ شده بود.

بریورمن تظاهرات حامیان فلسطین را «راهپیمایی‌های نفرت» خوانده و علی‌رغم صلح‌آمیز و بدون خشونت برگزار شدن این راهپیمایی‌ها، شرکت کنندگان در آن را «اوباش» توصیف کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها