کد خبر: ۵۳۱۶۱۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
مسعود بهنود پیش از فتنه سال ۸۸ همراه با صادق صبا به ایران سفر کرده و در اتاق سردبیری یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب وقت برای بی‌بی‌سی فارسی کارمند جذب می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مشرق، مسعود بهنود پس از ۲۸ سال همکاری مستمر با بنگاه خبررسانی بریتانیا، بی‌بی‌سی، با این رسانه قطع همکاری کرد.

بهنود گرچه هیچ‌گاه به لحاظ سازمانی کارمند بی‌بی‌سی نبوده اما همکاری طولانی‌مدتی با این رسانه داشت به طوری‌که اکنون یکی از رکوردداران همکاری با بی‌بی‌سی بدون رابطه استخدامی محسوب می‌شود.

مسعود بهنود پیش از فتنه سال ۸۸ همراه با صادق صبا به ایران سفر کرده و در اتاق سردبیری یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب وقت برای بی‌بی‌سی فارسی کارمند جذب می‌کرد.

در آن روزها بهنود با گذاشتن جلسات مشترک با روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب از آن‌ها مصاحبه شغلی گرفته و برخی از آن‌ها را به استخدام بی‌بی‌سی درآورد، بعدها فائزه هاشمی فاش کرد که کارمندان رسانه‌های ضدانقلاب از طریق تحریریه‌ روزنامه‌های اصلاح‌طلب تامین می‌شده است.

برخی از کارشناسان رسانه معتقدند این جدایی بی‌ارتباط با فضای حاکم بر رسانه‌های فارسی خارج از کشور در یک‌سال اخیر نیست. با آغاز اغتشاشات، رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور دچار چنددستگی و بروز اختلاف نظرهای شدید در نحوه پوشش اخبار و رویدادهای مرتبط با آن ناآرامی‌ها شدند. برچسب‌هایی مانند تندرو، کندرو، سلطنت‌طلب، برانداز، منافق و جاسوس به یکدیگر زدند، البته شمس‌الواعظین در شرح این اختلافات گفته است که در حال حاضر دعوا بین بی‌بی‌سی و اینترنشنال بر سر پوند و تولید اخبار جعلی و سیاه است!

پس‌ از اغتشاشات پاییزی سال ۱۴۰۱ تا امروز رسانه‌های فارسی‌زبان با سرعت بالا دچار سقوط شده‌اند؛ برخی مانند شبکه تروریستی اینترنشنال مجبور به تغییر مدیریت و انتقال به آمریکا شده، برخی مانند بی‌بی‌سی فارسی با ریزش اساسی میان کارمندان روبه‌رو شده و تعدادی دیگر چون شبکه من‌وتو در حال تعطیلی هستند، جدایی بهنود از بی‌بی‌سی پس از ۲۸ سال را هم می‌توان در چارچوب آن تحلیل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها