کد خبر: ۵۳۱۷۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۳۰ آبان ۱۴۰۲
اکبری تشریح کرد:
رئیس دانشکده دین و رسانه با اشاره به اینکه همچنان رسانه تلویزیون همچنان پرکاربرد و اثرگذار است، مطرح کرد: قصه‌گویی‌هایی که در این رسانه انجام می‌شود، مهم‌ترین ذائقه‌سازی برای مخاطبین است.

به گزارش پایگاه خبری 598، کمال اکبری در نشست فیلم‌نامه نویسی دینی که در سالن همایش‌های شهید آوینی دانشکده دین و رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهان مدرن به دنبال ارائه اطلاعات خود در گونه‌های مختلف به ویژه به صورت کپسولی و فشرده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه تلویزیون همچنان پرکاربرد و اثرگذار است، مطرح کرد: قصه‌گویی‌ها و روایت‌های داستانی دنباله‌دار و سریالی جذاب، همچنان طرفدار دارد.

رئیس دانشکده دین و رسانه با بیان اینکه به همین‌ منظور مخاطبین هفت قاره جهان در این مسیر درحال نگارش، تولید و پخش مجموعه‌های مختلف هستند، عنوان کرد: از این جهت ارزشمندی نگارش سریال‌های تلویزیونی غیر قابل انکار است چراکه به تقاضای جهانی پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اصول درام‌پردازی و قواعد فیلم‌نامه نویسی در تمام جهان یکسان است، خاطرنشان کرد: مبنای اولیه در تمام اصول و قواعد، عناصر درام ارسطویی است.

اکبری با بیان اینکه بزرگ‌ترین الگویی که در این راستا در اختیار ما قرار دارد، قرآن کریم است که می‌توانیم از آن بهره‌ ببریم، تصریح کرد: بر این اساس می‌توانیم از عاشقانه‌ها نیز اوج معنویت را ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: رشادت مجاهدین و رزمندگان، تربیت نسل جدید و انتقال ارزش‌های متعالی به آنان باید در بستر هنر و درام پردازی استادانه و متکی بر الگوهای متعالی شکل گیرد.

رئیس دانشکده دین و رسانه با اشاره به اینکه الگوهای قصه‌گویی، قالب‌ها و ساختارهای دراماتیک مشترک و تکرارپذیر هستند، یادآور شد: خلق یک قهرمان با نیاز دراماتیک قوی و مواجهه با ضدقهرمان اساس چالش دراماتیک در همه درام‌های مشهور جهان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه با تسلط بر این قواعد می‌توان آثار نمایشی جذابی را خلق نمود، ابراز کرد: در این عرصه تنها تسلط بر این ساختارها، الگوها و فرم‌های روایی کفایت نمی‌کند.

اکبری افزود: انتظارات از نویسنده دین مدار و متعهد این است که در این مسیر عرصه‌ای را ایجاد کند تا مسائل مهمی ازجمله سبک زندگی اسلامی ایرانی، چالش‌ها، تعارض‌ها و تقابل‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، امیدآفرینی، زیست عفیفانه و اخلاق اسلامی را روایت کند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دوره جدید رسانه ملی محورهای اساسی در سند تحول سازمان ناظر به مفاهیم راهبردی است، بیان کرد: توجه به این اصول می‌تواند ذائقه تخریب شده مخاطب ایرانی را اصلاح کند.

رئیس دانشکده دین و رسانه از تشکیل کاگروه‌های دوازده‌گانه سند تحول یادکرد و گفت: نباید دبیران کارگروه‌ها در تهران متمرکز باشند، بلکه باید در جمع نویسندگان نیز حاضر شوند.

وی اضافه کرد: باید ترتیبی داده شود تا دوره‌های کوتاه مدت تربیت پژوهشگر فیلم‌نامه و مشاور فیلم‌نامه در دانشکده برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها