کد خبر: ۵۳۱۷۹۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۳۰ آبان ۱۴۰۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۰۶۵ واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرامی قرار گرفت به گونه‌ای که شاخص کل با افزایش ۲۱۳۶ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد رسید.

شاخص هموزن نیز با افزایش ۳۰۱۵ واحد به رقم ۷۰۳ هزار و ۵۴۴ واحد رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۱۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند اما میزان افزایش‌ها زیر یک درصد بوده است، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز ۰.۱۱ درصد افزایش یافتند.این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۳ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۱ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۶ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۵ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شستا، مخابرات ایران، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان و گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند و نمادهای فولاد مبارکه و گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز ۴۸ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۵ هزار واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۰۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس ۰.۲ درصد رشد کردند اما این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۷ درصد افزایش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۰.۱۷ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۲۱ درصد رشد کرد.

نمادهای آریا ساسول، صنعتی مینو، بهمن دیزل، گلدیران، بیمه اتکای ایرانیان، صبا فولاد خلیج‌فارس و برق گیلان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

رشد ۲۰۶۵ واحدی شاخص بورس +نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها