کد خبر: ۵۳۲۰۰۹
زمان انتشار: ۰۸:۵۹     ۰۷ آذر ۱۴۰۲
در فصل‌های پاییز و زمستان بیش از هر زمان دیگری بدن به تقویت سیستم ایمنی خود نیاز دارد. در این دو فصل به دلیل انتشار ویروس‌های مختلف در فضا و بروز انواع سرماخوردگی‌ها و بیماری آنفلوآنزا، ایمنی بدن کاهش یافته و نیاز به تقویت ایمنی بدن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از همشهری‌آنلاین: در فصل‌های پاییز و زمستان بیش از هر زمان دیگری بدن به تقویت سیستم ایمنی خود نیاز دارد. در این دو فصل به دلیل انتشار ویروس‌های مختلف در فضا و بروز انواع سرماخوردگی‌ها و بیماری آنفلوآنزا، ایمنی بدن کاهش یافته و نیاز به تقویت ایمنی بدن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

اما انواع قرص‌ها و داروها و مولتی ویتامین‌ها برای جبران این نقیصه و تامین ایمنی بدن کافی نیستند، با انجام تغییراتی در رژیم غذایی و توجه بیشتر به میوه‌های زمستانی و به ویژه میوه‌های خشک غنی از ویتامین و مواد معدنی نیز می‌توان تا حد زیادی ایمنی بدن را تقویت کرد. در این مطلب به ۶ میوه خشک سالم که برای رژیم غذایی پائیز و زمستانی ضروری است، می‌پردازیم.

بادام

بادام سرشار از پروتئین، منبعی غنی از چربی‌های سالم، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین‌ها به ویژه ویتامین E و مواد معدنی مانند منیزیم و فسفر است. خوردن این آجیل می تواند به بهبود ایمنی بدن کمک کند و وجود فیبر در بادام به بهبود متابولیسم (سوخت وساز) کمک می‌کند.

۶ خوراکی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خرما

خرما یک شیرین کننده طبیعی و منبع خوبی برای انرژی است. این میوه شیرین حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم و مس است. خرما را می‌توان به عنوان میان وعده مصرف کرد یا از آن برای درست اسموتی‌ها و دسرها استفاده کرد.

۶ خوراکی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کشمش

کشمش یا انگور خشک سرشار از آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. کشمش را می توان به بلغور جو دوسر، ماست اضافه کرد یا در پخت برای شیرینی طبیعی استفاده کرد.

۶ خوراکی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

انجیر خشک

انجیر خشک منبع خوبی از فیبر غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این میوه خشک حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن است. انجیر را می‌توان به غلات و ماست اضافه کرد یا به عنوان یک میان وعده مجزا مصرف کرد.

۶ خوراکی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زردآلوی خشک یا قیسی

زردآلو خشک منبع خوبی از ویتامین A، پتاسیم و فیبر غذایی است. این میوه یک میان وعده شیرین و رضایت بخش است و همچنین می‌توان آن را خرد کرد و به سالادها اضافه کرد یا همانگونه که در کشورمان مرسوم است به عنوان بخشی از ظرف آجیل شیرین در نظر گرفت.

۶ خوراکی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامت قلب مفید است. این میوه همچنین حاوی آنتی اکسیدان، فیبر و مواد معدنی ضروری مانند مس و منگنز است. گنجاندن یک مشت گردو در رژیم غذایی می تواند یک انتخاب مغذی باشد.

۶ خوراکی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها