کد خبر: ۵۳۲۰۵۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۸ آذر ۱۴۰۲
چرا افتتاح متروی پرند پس از ۱۴ سال مهم است؟
بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ مجموعا از محل منابع عمومی دولت ۶۱۲ میلیارد تومان به پروژه مترو پرند تخصیص داده شد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم تدبیری اندیشیده شد که از دیگر منابع مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل مترو پرند کمک بگیریم. این مبلغ باعث شد روند اجرای پروژه تسریع شود و خوشبختانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری 598، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: مترو پرند با ۷۵۰ میلیارد تومان که در دولت سیزدهم با منابع داخلی شرکت عمران تامین شده، آماده بهره‌برداری است و به زودی با حضور رییس‌جمهور افتتاح این خط انجام می‌شود و در فاز اول با سه رام قطار کار خود را شروع می‌کند.

متروی پرند سند دیگری از

آرش صیادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات اجرایی مترو تهران ـ پرند از سال ۱۳۸۹ توسط شرکت عمران شهر جدید پرند آغاز شد که این شرکت بخشی از عملیات زیرسازی آن را به اتمام رساند. با توجه به این‌که مترو پرند ادامه‌ی خط یک مترو تهران بود دولت با محوریت کارفرمایی شرکت عمران پرند با منابع دولتی در سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی را به شهرداری تهران سپرد.

وی افزود: بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ مجموعا از محل منابع عمومی دولت ۶۱۲ میلیارد تومان به پروژه مترو پرند تخصیص داده شد. با توجه به تورم چند سال گذشته و گران شدن پروژه‌های ریلی عملا آن روش تامین مالی روی پروژه مترو پرند جواب نمی‌داد و اگر قرار بود با همان مدل پیش برویم تا چند سال آینده هم نمی‌توانستیم شاهد بهره‌برداری از این خط  باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم تدبیری اندیشیده شد که از دیگر منابع هم برای تکمیل مترو پرند کمک بگیریم. مجوزی توسط مجمع عمومی شرکت عمران پرند صادر شد که از محل منابع داخلی شرکت مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان به خط مترو تخصیص دهیم. در سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به شهر پرند حجت‌الاسلام رییسی بر تسریع این طرح تاکید کرد. این مبلغ ۷۵۰ میلیارد تومان باعث شد روند اجرای پروژه تسریع شود و خوشبختانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

صیادی یادآور شد: مترو پرند در بخش عملیات عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و در بخش تجهیزات فنی با پیشرفت صفر درصد تحویل دولت سیزدهم شد. هم‌اکنون عملیات عمرانی به پیشرفت ۱۰۰ درصد و با اجرای تجهیزات، طرح آماده بهره برداری است.به گفته صیادی آن‌طور که شهرداری تهران به عنوان بهره‌بردار مترو پرند اعلام کرده فعلا مترو پرند با سه رام قطار راه می‌افتد و به شرط تامین ناوگان، ظرفیت آن افزایش می‌یابد. در حوزه مخابرات نیز با پی‌گیری که از دوستان پیمانکار گرفتم مشکلی وجود ندارد و البته سیگنالینگ به شکل لوکال (محلی) اداره خواهد شد. با توجه به برنامه‌های شهرداری با شرکت‌های واگن‌سازی امیدواریم در پروسه‌ای چند ساله مساله ناوگان مترو پرند به طور کامل حل شود.

عصبانیت طیف اصلاح طلبان از خدمت رسانی دولت به مردم

همانطور که اشاره شد افتتاح متروی پرند از اهمیت بسیاری برخوردار است که در ادامه به برخی از آن اشاره میکنیم ولی نکته عجیب و تاسف آور اینکه روزنامه های زنجیره ای با انتشار برخی تیترها سعی در کوچک نمایی اقدامات بزرگ دولت سیزدهم دارند و با ارائه مغالطات ابهامی و کژتابی اخبار سعی در برهم زدن افکار عمومی دارند.

متروی پرند سند دیگری از

در پایان به اهمیت متروی تهران پرند، میپردازیم:

  • کاهش ترافیک و آلودگی هوا: متروی تهران پرند، می‌تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا در مسیر تهران به پرند کمک کند. این امر، به دلیل کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی خواهد بود.
  • تسهیل رفت و آمد بین تهران و پرند: متروی تهران پرند، می‌تواند رفت و آمد بین تهران و پرند را تسهیل کند. این امر، می‌تواند به بهبود ارتباطات بین این دو شهر کمک کند و به توسعه اقتصادی و اجتماعی پرند منجر شود.
  • ایجاد فرصت‌های شغلی جدید: ساخت و بهره‌برداری از متروی تهران پرند، می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را در زمینه‌های مختلف ایجاد کند. این امر، می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال در منطقه کمک کند.

همچنین برخی از مزایای خاص متروی تهران پرند میتوان گفت:

  • کاهش زمان سفر: متروی تهران پرند، می‌تواند زمان سفر بین تهران و پرند را به حدود ۳۰ دقیقه کاهش دهد. این امر، می‌تواند به صرفه‌جویی در زمان و هزینه مسافران کمک کند.
  • ایجاد امکان سفر راحت و ایمن: متروی تهران پرند، می‌تواند سفری راحت و ایمن را برای مسافران فراهم کند. این امر، به دلیل وجود امکانات رفاهی و ایمنی در مترو خواهد بود.
  • تسهیل دسترسی به مراکز مختلف: متروی تهران پرند، می‌تواند دسترسی به مراکز مختلف در تهران و پرند را تسهیل کند. این امر، می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان این دو شهر کمک کند.

در مجموع، متروی تهران پرند، پروژه‌ای مهم و ارزشمند است که می‌تواند مزایای زیادی برای تهران و پرند داشته باشد. این پروژه، می‌تواند به کاهش ترافیک و آلودگی هوا، تسهیل رفت و آمد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، کاهش زمان سفر، ایجاد امکان سفر راحت و ایمن، و تسهیل دسترسی به مراکز مختلف کمک کند.

* محمدحسین رضایی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها