کد خبر: ۵۳۲۱۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۹ آذر ۱۴۰۲
در حالی که جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درباره تمدید آتش‌بس موقت در نوار غزه برای هفتمین روز به توافق دست یافتند، بر اثر عملیات استشهادی در قدس اشغالی سه صهیونیست به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی به توافق برای تمدید آتش بس موقت برای هفتمین روز با همان شروط سابق دست یافتند تا بر اساس آن شماری دیگری از زندانیان فلسطینی و اسرای اسرائیلی آزاد شوند و کمک‌های بیشتری وارد نوار غزه شود.

بن گویر، حماس را به دست داشتن در عملیات مقاومتی قدس اشغالی متهم کرد

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در محل عملیات مقاومتی در قدس اشغالی که به هلاکت سه صهیونیست و زخمی شدن شماری دیگر انجامید، حاضر شد.

بن گویر ضمن سخنانی در محل عملیات ضمن درخواست از شهرک‌نشیان صهیونیست برای حمل سلاح برای محافظت خود از گفت: عملیات قدس ثابت کرد که سیاست توزیع سلاح چقدر اهمیت دارد.

وی در ادامه با متهم کردن جنبش حماس به دست داشتن در عملیات قدس اشغالی تصریح کرد: حماس دو موضع متفاوت را در رفتار با ما اتخاذ کرده است و ما نباید چنین اجازه‌ای به آنها بدهیم.

وزارت امور خارجه قطر از تمدید آتش‌بس در نوار غزه برای یک روز دیگر خبر داد.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای تمدید آتش‌بس به مدت یک روز دیگر به توافق دست یافتند.

الانصاری افزود که تلاش‌ها با هدف دستیابی به آتش بس پایدار در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم موافقت خود را با تمدید آتش‌بس برای هفتمین روز اعلام کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آخرین لحظات فهرست زنان و کودکانی که قرار است امروز پنج شنبه از نوار غزه آزاد شوند را دریافت کردیم، بنابراین آتش‌بس برای یک روز دیگر ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم تأکید کرد: در پاسخ به تلاش‌های میانجیگران برای آزادی گروگان‌ها در نوار غزه، آتش‌بس انسانی موقت به مدت یک روز دیگر طبق شروطی که پیشتر درباره آن توافق شده است، ادامه خواهد یافت.

این خبر در حالی است که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای از تمام نیروهای خود در نوار غزه خواسته بود برای ادامه جنگ در نوار غزه در صورت تمدید نشدن آتش‌بس موقت آماده باشند و سطح امادگی خود را تا صدور بیانیه رسمی درباره تمدید آتش‌بس حفظ کنند.

تمدید آتش‌بس در غزه برای هفتمین روز/ هلاکت دو صهیونیست در قدس

 

عملیات مقاومتی در قدس اشغالی و هلاکت دو صهیونیست

منابع عبری از وقوع تیراندازی در ورودی شهر قدس اشغالی و کشته شدن دو صهیونیست در این عملیات خبر دادند.

به گفته این منابع، در این عملیات که در شهرک صهیونیست‌نشین «راموت» در قدس اشغالی اتفاق افتاد، هفت صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که در تیراندازی شهرک راموت، هفت صهیونیست زخمی شدند که حال سه نفر آنها به شدت وخیم است.

این خبر در حالی است که کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شمار زخمی‌ها را هشت نفر اعلام کرد و گزارش داد که حال پنج نفر آنها وخیم است.

منابع رژیم صهیونیستی مدعی شدند: مجریان این عملیات دو نفر بودند که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند. آنها خود را با ماشین شخصی به ایستگاه اتوبوس در قدس اشغالی رسانده و شروع به تیراندازی به سمت حاضران در محل کردند.

برخی منابع از جمله روزنامه یدیعوت آحارونوت شمار مجریان عملیات را سه نفر اعلام کرد و مدعی شد هر سه نفر در در شمال غربی قدس اشغالی به شهادت رسیده‌اند.

اورژانس رژیم صهیونیستی (ستاره سرخ داوود) اعلام کرد که در عملیات تیراندازی در قدس اشغالی یک نفر کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند که حال پنج نفر آنها وخیم است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن شدید و سخت توصیف کردن عملیات مقاومتی در قدس اشغالی اعلام کردند که این چهارمین عملیات در قدس از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون است و یک سال قبل نیز دقیقاً در همین مکان عملیات مقاومتی انجام گرفته بود.

این رسانه‌ها اذعان کردند که شرایط عملیات قدس و سلاح به کار رفته در آن نشان می‌دهد این عملیات از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

بر اساس ادعای این رسانه‌ها، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد در قدس اشغالی دو عملیات زیر گرفتن با خودرو و تیراندازی انجام گرفته است و مجریان این دو عملیات خود را از منطقه «صور باهر» قدس اشغالی به محل عملیات رسانده بودند.

رسانه‌های مذکور گزارش دادند که با وجود تمدید آتش‌بس در نوار غزه، اوضاع در قدس اشغالی آرام نیست و صهیونیست‌ها می‌دانند که عملیات مشابه ممکن است هر لحظه در هر جای قدس اشغالی اتفاق بیفتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها