کد خبر: ۵۳۲۱۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۰۹ آذر ۱۴۰۲
مدیر موسسه «توسعه دولتی نوین روسیه» روز چهارشنبه با هشدار در خصوص احتمال حضور ناتو در ارمنستان گفت هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، میر مسئول یک موسسه تحلیلی روسیه در خصو اخرین تحولات قفقاز جنوبی و حضور احتمالی ناتو و آمریکا در ارمنستان گفت، تا زمانی که ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باشد، هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.

«دیمیتری سولونیکوف»، مدیر موسسه «توسعه دولتی نوین روسیه» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با وبگاه خبری، تحلیلی «کالیبر» در خصوص احتمال استقرار نظامیان ناتو در ارمنستان و پیامدهای آن گفت: «آمریکا در سراسر جهان فعال است. آسیا-اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای لاتین، قطب شمال و اروپا و قفقاز جنوبی. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که اینجا فعالیت خاصی نسبت به جاهای دیگر وجود دارد.»

وی ادامه داد: «در مورد موضع ارمنستان، آمریکایی‌ها منافع خود را از طریق ارمنستان ترویج می کنند. آنها هر اقدامی را از طریق رشوه دادن انجام می‌هند. به ویژه، یک نفر در ارمنستان وجود دارد، منظورم نخست وزیر این کشور است که دستورات آمریکا را اجرا می‌کند و آمریکا از طریق او سیاست خود را در این منطقه راهبردی دنبال می‌کند.»

رئیس کمیسیون اروپا اخیرا از ارمنستان در خواست کرد که به ائتلاف ناتو بپیوندد.

«گونتر فلینگر» رئیس کمیسیون اروپا در گسترش ناتو در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» از ارمنستان درخواست کرد که به ائتلاف ناتو بپیوندد.

وی در پیامی خطاب به «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نوشت: «از ارمنستان درخواست می‌کنم تا به ناتو بپیوندد.»

وی در خصوص احتمال استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در ارمنستان نیز گفت:«این احتمال حداقل است. اما، نیروهای مسلح ناتو می‌توانند تحت پوشش ماموریت‌های حافظ صلح و ناظران در خاک ارمنستان مستقر شوند. من فکر می‌کنم تا زمانی که ارمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی باشد، هیچ پایگاه نظامی آمریکا نمی‌تواند در این کشور وجود داشته باشد.»

این کارشناس ارشد روس در خصوص واکنش‌ ایران به تحولات منطقه قفقاز نیز گفت:«تهران به یک خط سیاسی دقیق پایبند خواهد بود. بله،ایران علاقه مند به حفظ مرز مشترک با ارمنستان است.»

«واهان کوستانیان» معاون وزارت خارجه ارمنستان اخیرا اعلام کرد که هیچ‌یک از اعضای ناتو از ارمنستان برای پیوستن به این ائتلاف درخواست نکرده است.

وی افزود: «با این وجود، ایروان آماده ادامه همکاری با این ائتلاف است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها