کد خبر: ۵۳۲۱۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۱۲ آذر ۱۴۰۲
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و قرآنی خانه حضرت زهرا (س) و اینکه خداوند آن خانه و اهلش را بالا برده است، گفت: جریان نفوذ از همان زمان و پس از رحلت پیامبر (ص) خود را در سقیفه نشان داد و این جریان خطرناک همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه شنبه در مراسم بوی بهشت در خیمه سبز حسینیه شهر زواره اردستان با اشاره به آیه 36 سوره نور اظهار داشت: خداوند در این آیه اجازه داده که بعضی خانه‌ها بالاتر ساخته شود و بالا برده شده است.

به گفته وی، یک معنای این آیه به مسجد اشاره دارد که می‌توان آن را بالاتر از خانه‌ها ساخت و در معنای دیگر شامل خانه خدا یا حرم ائمه اطهار می‌شود که این به خاطر عظمت آن‌هاست. از پیامبر هم دراین باره سوال شده و ایشان فرمودند منظور از این آیه خانه پیامبران، ائمه و حکماست.

رفیعی افزود: پیامبر همچنین در پاسخ فردی که از او درباره این آیه پرسیده بود، فرمودند: خانه حضرت زهرا(س) از بالاترین خانه‌هاست که از همین پاسخ می‌توان نتیجه گرفت خانه حضرت زهرا و امیرالمومنین بالاترین خانه‌هاست و دشمنان این خانه را آتش زدند، پس گناه آنان بسیار بالاست.

خانه حضرت زهرا (س) مصداق آیه نور است
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه خانه حضرت زهرا مصداق آیه 36 سوره نور است که خداوند می‌فرماید این خانه را ما بالا برده‌ایم، در وصف ویژگی‌های خانه حضرت زهرا (س) گفت: بخشی از آیات قرآن در این خانه نازل شده، از جمله سوره هل اتی که خواندن آن در 25ذی‌الحجه توصیه شده است. دیگری آیه تطهیر است که بر عصمت داشتن این خانه و اهل آن دلالت می‌کند. ویژگی دیگر خانه حضرت زهرا (س) این است که محل نزول ملائکه و فرشتگان و خانه ولایت و سنگر مقابله با دشمنان ولایت بوده است.

رفیعی افزود: یکی از جریان‌های مهم در تاریخ اسلام جریان نفوذ است که رهبر انقلاب اسلامی هم آن را در چند سخنرانی شرح دادند و البته کسی هم به آن زیاد توجه نکرد. مقام معظم رهبری دراین‌خصوص فرمود جریان نفوذ برای کشور خیلی خطرناک است و منظور از نفوذ این است که یک فرد غیرخودی بیاید و خود را خودی جا بزند و برای دشمن جاسوسی کرده و مسیر را عوض کند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب جریان خطرناک نفوذ در کشورمان باشیم، تصریح کرد: ما در انقلاب اسلامی خود این جریان را زیاد دیده‌ایم و نمونه آن نفوذ در حزب جمهوری اسلامی و شهادت بزرگانی چون شهید بهشتی و یارانش و همچنین شهیدان رجایی و باهنر است. در این ایام هم در موضوعات هسته‌ای و ترور دانشمندان شاهد جریان نفوذ بودیم که خیلی خطرناک است و همواره باید مراقب آن باشیم، زیرا احتمالاً نفوذی‌ها از افراد خودی باشند؛ کمااینکه جریان نفوذ پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) خود را در سقیفه نشان داد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه شرح ویژگی‌ها و وصف خانه حضرت زهرا (س) گفت: از نشانه‌های مهم این خانه برائت بود؛ آنجا که حضرت زهرا (س)  وصیت کرد شبانه تشییع و دفن شود و به فرموده امام صادق(ع) علتش این بود که می‌خواست دشمنان در تشییع و خواندن نماز بر آن حضرت شرکت نکنند.

رفیعی با بیان اینکه تربیت دینی یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز این خانه بوده است، افزود: خانه حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) یکی از خانه‌های شاخص آن زمان و تاریخ بوده است که ائمه در آن تربیت پیدا کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها