کد خبر: ۵۳۲۱۸۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۱۲ آذر ۱۴۰۲
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: با کارشکنی انگلیسی‌ها کسب سهمیه المپیک پاریس برای ما سخت شده و آنها کار تکواندوی ایران را در رسیدن به پاریس را بسیار دشوار کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، فینال مسابقات تکواندوی گرندپری منچستر به میزبانی کشور انگلیس در جریان است و تیم ملی تکواندو ایران در بخش پسران و دختران با ترکیب ۵ تکواندوکار به دلیل عدم صدور ویزا از رسیدن به این مسابقات بازماندند. ورزشکاران کشورمان پیش از این نیز دو مرحله به خاطر عدم صدور روادید شانس حضور در مسابقات جهانی و فینال گرندپری تکواندو را در کشور انگلستان از دست داده بودند.

*ویزا پس از پایان روز اول مسابقات به دست ما رسید

هادی ساعی در واکنش به عدم صدور روادید ملی‌پوشان جهت حضور در فینال مسابقات گرندپری منچستر گفت: متاسفم که این فرصت بزرگ را به خاطر کارشکنی که سفارت انگلیس انجام داد، از دست دادیم. ناگفته نماند ما خیلی زودتر از موعد برای دریافت ویزای تیم ملی تکواندو و پاراتکواندو اقدام کرده بودیم. متأسفانه ویزای تیم ملی تکواندوی دختران و پسران دقیقا دیشب ساعت ۲۳ به دست ما رسید که درواقع روز اول مسابقات در منچستر تمام شده بود و این روادید دیگر به‌کار ما نمی‌آمد، چون سه نفر از بازیکنان ما در همان روز نخست باید روی شی‌هاپ چانگ می‌رفتند.

*در ۲ وزن می توانستیم سهمیه بگیریم

وی در ادامه افزود: این کارشکنی انگلیسی‌ها فرصت کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ سیستم را از بچه‌های ما گرفت. ما در دو وزن می‌توانستیم سهمیه حضور در المپیک پاریس را به دست بیاوریم. مهدی حاج موسایی در وزن ۵۸ کیلوگرم با کسب مدال برنز و مهران برخورداری در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم با کسب مدال نقره می‌توانستند سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورند. شما همان مسابقات روز نخست در وزن ۵۸ کیلوگرم را نگاه کنید. تمام تکواندوکارانی که در این وزن روز گذشته مدال کسب کرده‌اند، پیش از این به بازیکنان ما بازی را واگذار کرده بودند. این نشان می‌دهد که ما فرصت بسیار بزرگی را به خاطر این کارشکنی انگلیس از دست دادیم.

*پاراتکواندو واقعا عملکرد خوب و درخشانی داشت

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سؤال که تیم ملی پاراتکواندوی کشورمان که در مسابقات منچستر حضور پیدا کرده بودند، با کسب ۴ مدال طلا و ۴ سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس به‌کار خود در مرحله نهایی پاراگرندپری منچستر پایان دادند. عملکرد این نفرات چطور می‌بینید، گفت: با توجه به اینکه پاراتکواندو حضور در مسابقات جهانی مکزیک و گرندپری مکزیک را از دست داد، آنها ۲۰۰ امتیاز را به خاطر عدم حضور در این دو مسابقه از دست داده بودند. به همین دلیل کار پاراتکواندو در منچستر سخت بود. واقعا بچه‌های ما در منچستر شرایط سختی را داشتند، اما با برنامه‌ریزی فدراسیون و کادر فنی خدا را شکر در این مسابقه ما ۴ سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آوردیم. بچه‌های ما واقعا عملکرد خوب و درخشانی را در این مسابقات داشتند.

*خانلرخانی شانس بالایی برای عنوان بهترین مربی دنیا دارد

ساعی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: مراسم جشن بهترین‌های دنیا امشب پس از پایان روز دوم مسابقات برگزار خواهد شد که برای اولین بار ما در این مراسم سه نماینده خواهیم داشت؛ یک مربی و دو بازیکن جزو کاندیداهای ما هستند. فکر می‌کنم پیام خانلرخانی شانس بیشترین به عنوان بهترین مربی دنیا خواهد داشت.

*از طریق فدراسیون جهانی پیگیر کارشکنی انگلیسی ها خواهیم بود

وی در واکنش به این سؤال که آیا به خاطر کارشکنی انگلیسی‌ها قرار نیست شما از طریق فدراسیون جهانی این موضوع را به صورت خیلی ویژه و جدی پیگیری کنید، گفت: انصافا مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از قبل این موضوع را پیگیری می‌کردند. ما هم خیلی زودتر از زمان موعد برای دریافت ویزا اقدام کردیم تا مشکلی پیش نیاید. آنها در طول این مدت از طریق ارتباطی که داشتیم به ما گزارش روزانه می‌دادند که مراحل صدور روادید در حال انجام شدن است. وقتی روادید پاراتکواندو را طی دو سه مرحله به ما دادند، ما منتظر دریافت روادید تکواندوکاران بودیم، اما در پایان دیدیم که آنها کارشکنی کردند. مثل دو مرحله‌ای که در گذشته پیش آمده بود، آنها باز هم در صدور روادید کارشکنی کردند. با توجه به اینکه ما از قبل این موضوع را پیش‌بینی کرده بودیم، من در همان مسابقات فرانسه با رئیس فدراسیون جهانی جلسه‌ای داشتم و از او خواستم به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کند. حتی رئیس فدراسیون انگلیس نیز قول داده بود که روادید ملی‌پوشان ما در زمان موعد صادر شود، اما دیدیم که چطور لحظه آخر و در روز پایان نخستین روز از مسابقات، زمانی که روادید دیگر به‌کار ما نمی‌آید، صادر شد. به هر حال کارشکنی‌ها انجام شده و ما قطعا به صورت ویژه از طریق فدراسیون جهانی به دنبال رفع این معضل خواهیم بود، چون با این کارشکنی ما آسیب دیدیم.

*برای رسیدن به المپیک در چین کار سختی داریم

رئیس فدراسیون تکواندو در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: مسابقات گرنداسلم چین برگزار خواهد شد و بدون شک کار ما در این مسابقات سخت است. با توجه به اینکه این اتفاقات رخ داده و ما شانس کسب سهمیه المپیک را از طریق مسابقات رنکینگ سیستم از دست دادیم، برای رسیدن به سهمیه المپیک در چین فوق‌العاده کار سختی را داریم. به خاطر همین تقریبا ۲۳ نفر را به این مسابقات اعزام خواهیم کرد تا این نفرات بتوانند در جدول مسابقات کار را برای نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند آسان کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها