کد خبر: ۵۳۲۳۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۱۹ آذر ۱۴۰۲
خبرگزاری قطری الجزیره در گزارشی از رفتار ضدبشری با اسرای فلسطینی در بازداشتگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، افراد بازداشت شده که برخی از آنها نوجوان و برخی دیگر افراد سالمند از شمال غزه هستند فقط به خاطر سکونت در نوار مرزی با سرزمین های اشغالی بازداشت شده اند، بدون اینکه در درگیری ها نقشی داشته باشند.

افراد آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی با اشاره به آثار زخم، کبودی و علامت های روی بدنشان، از شکنجه با سیم و کابل توسط زندانبانان صهیونیست خبر داده اند.

یک نوجوان فلسطینی در این مصاحبه به خبرنگار الجزیره گفت به مدت پنج روز، بدون هیچ اتهامی بازداشت شده است.

شکنجه اسرای فلسطینی با کابل برق+ عکس

وی همچنین از بازداشت پدرش گفت و اینکه نظامیان اشغالگر، آنها را تشنه نگه داشته اند و فقط روزی یکبار، در شرایطی تحقیرآمیز به آنها اجازه استفاده از سرویس بهداشتی داده شده است.

در همین حال، «عمار دویک» دبیرکل کمیسیون حقوق بشر فلسطین در مصاحبه با الجزیره، با اشاره به بازداشت هزاران شهروند فلسطینی در غزه، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی، گفت که ارتش رژیم اسرائیل، شهروندان عادی فلسطینی را در شمال غزه بازداشت و آنها را به زندان های نظامی می برد.

وی افزود که شهروندان فلسطینی بازداشت شده توسط ارتش رژیم اسرائیل از حقوقی که یک اسیر باید داشته باشد، محروم هستند و در مدت بازداشت به وکیل یا اقوامشان دسترسی ندارند.

اقدامات ضدبشری صهیونیست ها علیه فلسطینی ها اتفاقی نیست و این جنایات ریشه در اعتقادات آنها درباره پست بودن دیگر اقوام و مجاز بودن رفتار ضدبشری با آنها دارد.

«آریه کینگ» معاون شهردار قدس اشغالی در پیامی در ایکس، تصویری از اسرای فلسطینی در غزه را منتشر کرد و خواستار زنده به گور کردن آنها شد.

این صهیونیست افراطی با انتشار عکس اسرای فلسطینی که در غزه به اسارت صهیونیست ها درآمده بودند، نوشت: اگر من تصمیم گیرنده بودم، به بولدوزرها دستور می دادم که این مورچه ها را زنده به گور کنند.

وی، اسرای فلسطینی را حیوان خطاب کرد و آنها را شایسته زنده به گور کردن دانست.

انسان ندانستن فلسطینی ها توسط معاون شهردار قدس اشغالی، موضوع جدیدی نیست و پیشتر، دیگر مقامات از جمله «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز اظهارات مشابهی را بیان کرده بودند.

شکنجه اسرای فلسطینی با کابل برق+ عکس

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها