کد خبر: ۵۳۲۴۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۰ آذر ۱۴۰۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با افزایش ۱۴۸۷ واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشد قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۴۸۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۵۶۱ واحد رسید.

شاخص هموزن با افزایش ۳ هزار و ۶۷۸ واحد به رقم ۷۵۰ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۳ میلیارد سهام حق تقدم واوراق مالی در قالب ۴۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز ۰.۷ درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۹ درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۰۳ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲۱ صدم درصد افزایش یافت اما شاخص بازار اول بورس ۵ صدم درصد کاهش یافت.

نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی و سایپا امروز بیشترین افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت بندرعباس ،‌بانک ملت و فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

شاخص کل در فرابورس ایران هم امروز ۴۲ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۶ هزار و ۳۳۶ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۷.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۶۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۵۲ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است، مطابق روال دوشنبه‌ها و در قالب عملیات بازار باز امروز اوراق بدهی دولت توسط بانک‌ها به میزان ۲۴۷ هزار میلیارد تومان در قالب ۲.۷ میلیارد ورقه و در قالب ۴۰۲ نوبت معامله داد و ستد شد. این اوراق مربوط به آینده است که با نرخ‌های حدود ۶۰ درصد تنظیم می‌شود و در پروژه‌های مختلف اجرا می‌شود.

به عنوان مثال اوراقی که از سوی دولت برای حساب پیشرفت و عدالت اختصاص یافته است، در بازار بین بانکی در قالب عملیات بازار باز و با نرخ ۶۰ درصد تنزیل شده و از هر ورقه ۱۰۰ تومانی فقط ۴۰ تومان برای ذی‌نفع این اوراق یعنی پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد و این اوراق در شبکه بانکی بین بانک‌ها خرید و فروش می‌شود که ارقام معاملات آن در معاملات فرابورس درج می‌شود.

همه شاخص‌های فرابورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس ۱۶ صدم درصد رشد کرد. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۶۵ درصد افزایش یافتند. شاخص بازار اول فرابورس ۸ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۰.۱۹ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و توسعه و عمران استان کرمان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان، مالی سپهرصادرات، صبا فولاد خلیج‌فارس و بیمه دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

افزایش ۱۴۸۷ واحدی شاخص بورس +نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها