کد خبر: ۵۳۲۴۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۴۱     ۲۱ آذر ۱۴۰۲
این نوع تراکم بالای جمعیت و رو آوردن به توسعه عمودی در غزه، به دلیل غصب بخش اعظم سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی است که سبب شده مردم غزه به دلیل محدودیت مساحت نتوانند اصول پدافند غیرعامل را رعایت نمایند.

ترفند کثیف صهیونیستها و یک‌ نکته شهرسازانه

به گزارش پایگاه خبری 598، کانال بلد طیب نوشت: نظامیان صهیونیست برای کوچاندن اجباری ساکنین نوار غزه، مانع از خروج ده‌ها تن زباله‌های بیمارستانی و شهری از سطح مناطق مختلف این باریکه شده‌اند تا زنگ خطر در مورد شیوع بحران زیست محیطی و انسانی در غزه به صدا در آید.

احتمال آنکه این ترفند کثیف صهیونیستها در نوار غزه موثر واقع شود کم نیست زیرا نوار غزه یکی از متراکم‌ترین مناطق جهان است و به علت تراکم بسیار بالای جمعیت در مساحتی اندک، حجم زباله تولید شده آنقدر زیاد است که تعلّل و تاخیر حتی یک روز در جمع آوری و دفع زباله‌ها ممکن است منتج به شیوع بیماری‌های مسری و نهایتا بحران زیست محیطی شود.

از سوی دیگر، تراکم بالای جمعیت در مساحتی اندک سبب شده است تا ساکنان غزه بالاجبار به الگوی توسعه عمودی و مسکن آپارتمانی رو بیاورند که در این سبک زندگی، معمولا خانه به واحدی مصرف کننده تبدیل می‌شود و زباله بیشتری تولید می‌کند؛ برخلاف توسعه افقی و مسکن سنتی که در آن غالبا خانه‌ها مولّد بودند و زباله کمتری را نیز تولید می‌کردند؛ ضمن آنکه امکان جذب و تبدیل زباله‌ای هم که تولید می‌شد در سبک زندگی مولّدِ سنتی به مراتب بیشتر از سبک زندگی آپارتمانی بود.

این نوع تراکم بالای جمعیت و رو آوردن به توسعه عمودی در غزه، به دلیل غصب بخش اعظم سرزمین فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی است که سبب شده مردم غزه به دلیل محدودیت مساحت نتوانند اصول پدافند غیرعامل را رعایت نمایند. اما آیا در سرزمین پهناور ایران هم ما محدودیتهای مردم غزه را داشته‌ایم که کلانشهرهایمان را اینطور متراکم و عمودی ساخته‌ایم؟ و آیا در ایران اسلامی که دائما در معرض تهدید برخی کشورهای متخاصم است نباید به مسئله مهم پدافند غیرعامل می‌اندیشیدیم تا فردا روزی هر کشور متخاصمی نتواند با سوء استفاده از ضعف شهرسازی ما در پدافند غیرعامل، ترفندهای زباله‌ای و غیر زباله‌ای خود را به کار ببندد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها