کد خبر: ۵۳۲۴۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۲۱ آذر ۱۴۰۲
ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۲۰ نظامی صهیونیست با آتش خودی از ابتدای عملیات نظامی در نوار غزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشته شدن این تعداد سرباز با آتش خودی در نوار غزه به چندین دلیل است از جمله تعداد زیاد نیروها در میدان، مدت جنگ، خستگی، عدم انضباط عملیاتی و کمبود هماهنگی بین نیروها و دلایل دیگر. در بیشتر موارد باید از این حوادث عملیاتی خودداری می‌شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی گفت، از ۲۰ سربازی که با آتش خودی کشته شدند ۱۳ نفر به اشتباه به عنوان «نیروهای فلسطینی» شناسایی شده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از بین ۱۰۵ سربازی که در عملیات زمینی در نوار غزه کشته شدند ۲۰ نفر با آتش خودی و حوادث عملیاتی کشته شدند. ۱۳ نفر از آن‌ها یعنی حدود ۱۰ درصد با آتش خودی کشته شدند. این افراد به دلیل اشتباهات در عملیات شناسایی از جمله حملات هوایی، گلوله تانک و تیراندازی کشته شدند.

هفته گذشته یک بالگرد اشتباها ساختمانی را مورد هدف قرار داد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بودند.

نیروی زمینی این رژیم بعد از شناسایی تعدادی از نیروهای حماس درخواست پشتیبانی هوایی کرد اما هلیکوپتر ساختمان اشتباهی را هدف قرار داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت هم جمعه در گزارشی نوشت: تاکنون حوادث عملیاتی و آتش خودی در جریان عملیات زمینی منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها سرباز اسرائیلی شده است. به دلیل حساسیتی که درخصوص خانواده‌های سربازان وجود دارد و همچنین ادامه جنگ، ارتش روی تلفات ناشی از آتش خودی تمرکز نمی‌کند. اما در دوره آتش‌بس تحقیقات اولیه‌ای در این خصوص صورت گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی اواخر ماه میلادی گذشته اعلام کرده بود که هشت تن از سربازانش ظرف یک هفته با آتش خودی کشته شدند.

برای شصت و هفتمین روز، جنگ اشغالگران در نوار غزه در بحبوحه بمباران‌های شدید که اطراف بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها، مدارس، خانه‌ها و تمامی زیرساخت‌ها را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد و مقاومت در چندین منطقه به‌ویژه در خان یونس، شجاعیه و جبالیا با آنها درگیر شده‌ است. این جنگ که از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین آغاز شده‌، تاکنون به شهادت بیش از ۱۸ هزار فلسطینی و زخمی شدن حدود ۴۸ هزار تن دیگر و نابودی زیرساخت غزه و ایجاد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه منجر شده‌ است.

با وجود ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه و درخواست‌های سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنگ، وزارت خارجه آمریکا اخیرا موافقت خود را با فروش گلوله توپ برای تانک‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها