کد خبر: ۵۳۲۴۹۶
زمان انتشار: ۲۲:۴۶     ۱۵ آذر ۱۴۰۲
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بازدید از دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از برنامه‌ریزی این سازمان برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در جهت تقویت توان مالی این سازمان در اجرای تعهدات جاری و آتی خبر داد و با تأکید بر این‌که هنوز ظرفیت‌های داخلی استفاده نشده برای تأمین مالی موجود است، اعلام کرد: باید به سمت تأمین مالی خارجی و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برویم تا بتوانیم از ظرفیت‌های بیرون کشور برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم تا بیش از پیش شاهد توسعه صادرات شستا باشیم چراکه جهت‌گیری تولید در تأمین‌اجتماعی علاوه بر توسعه صنعت، ارزآوری برای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی میرهاشم موسوی، با اشاره به حضور تعدادی از هلدینگ‌های مجموعه سرمایه‌گذاری و اقتصادی این سازمان در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا گفت: بسترهای بین‌المللی، ظرفیت‌های بیرونی بسیار خوبی است که اگر به خوبی مورد شناسایی قرار بگیرند، می‌توانند به توسعه در داخل بسیار کمک کنند. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت خوبی است تا هم ظرفیت‌های بیرونی در کشورهای مختلف و هم ظرفیت‌های داخلی که قابل عرضه در نظام بین‌الملل هستند مورد شناسایی قرار بگیرند. با این شناسایی درست و دقیق، می‌توان ظرفیت‌هایی از داخل کشور را به سمت بیرون سوق داد تا این ظرفیت‌ها در کنار نظام بین‌المللی و فضای اقتصادی فراملی قرار بگیرد.
براساس این گزارش، وی افزود: حضور تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این نمایشگاه، این ظرفیت را به‌وجود آورده تا فعالان اقتصادی کشورمان و هم چنین همکاران ما در شستا بتوانند هم از ظرفیت‌های تأمین مالی و نظام سرمایه‌گذاری بیرون از کشور نهایت استفاده را ببرند و هم احیاناً بتوانند محصولاتی را برای توسعه صادرات در اختیار این کشورها قرار بدهند.
موسوی همچنین گفت: سه هلدینگ مجموعه شستا در این نمایشگاه حضور دارند که یکی از آنها گروه مالی صبا تأمین است که بستر بسیار خوب تأمین مالی است. البته بعضاً شنیده می‌شود که برخی می‌گویند، با توجه به شرایط از لحاظ تأمین مالی از همه ظرفیت‌های داخل کشور استفاده شده که شخصاً به چنین موضوعی باور ندارم؛ اما حتی اگر بپذیریم که از نظر تأمین مالی داخلی در کشور اشباع ایجاد شده است، حتماً باید به سمت تأمین مالی خارجی و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برویم تا بتوانیم از ظرفیت‌های بیرون کشور برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم.
وی افزود: وظیفه گروه مالی صبا تأمین در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی بسیار سنگین است، چون براساس طرح‌های تحولی در حال پیگیری، در 9 هلدینگ تخصصی شستا، بیش از پیش به سرمایه‌گذاری نیاز داریم و برنامه‌ای حدوداً 400 هزار میلیارد تومانی را مدیرعامل سابق شستا در حوزه سرمایه‌گذاری قبلاً ارائه کرده بودند که بخش بزرگی از این طرح با سرمایه‌گذاری خارجی باید تأمین شود. گروه صبا تأمین می‌تواند از بسترهای موجود و از ظرفیت پیمان‌های اقتصادی برای تأمین مالی این سرمایه‌گذاری استفاده کند. از این نظر، اتحادیه اوراسیا بستر سرمایه‌گذاری خیلی خوبی است و ظاهراً نشست‌هایی هم در این زمینه در روسیه و سایر کشورهای عضو این اتحادیه برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: امیدواریم این برنامه‌ها عملیاتی شود و نیازی که در 9 هلدینگ تخصصی در بحث سرمایه‌گذاری وجود دارد، اجرایی شود. گروه صبا تأمین، گروه مالی قوی است که در بازار تأمین مالی و سرمایه داخلی خوب درخشیده و امیدواریم در حوزه تأمین مالی در نظام بین‌الملل هم بتواند وظیفه خودش را به نحو احسن انجام بدهد و شاهد رونق و توسعه اقتصادی و بخش‌های صنعتی مرتبط در مجموعه تأمین‌اجتماعی و حوزه سرمایه‌گذاری سازمان باشیم.
وی افزود: در این نمایشگاه همچنین دو مجموعه سرمایه‌گذاری صدرتأمین و همچنین هلدینگ صنایع عمومی تأمین، برخی محصولات خودشان را برای بازاریابی در کشورهای اوراسیا ارائه کرده‌اند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و گزارش‌هایی که در جریان این بازدید ارائه شد، امیدواریم بیش از پیش شاهد توسعه صادرات شستا باشیم و محصولات تولیدی در مجموعه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، علاوه بر این‌که در رشد تولید و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف توسعه صنعت کشور، نقش اساسی دارند بتوانند در ارزآوری برای کشور هم مؤثر باشند.
این گزارش حاکی است دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از روز دوشنبه 13 آذر به مدت ۴ روز با حضور شرکت‌های ایرانی و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. در این نمایشگاه، ۱۰۰ شرکت صادراتی ایران در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، خودرو، مناطق آزاد، صنعت، دانش بنیان و … حضور دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها