کد خبر: ۵۳۲۵۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۲۷ آذر ۱۴۰۲
مجید نوری می‌گوید: چندین بار از تلویزیون سوئد درخواست کردیم که با حمید نوری مصاحبه کند اما در پاسخ اعلام کردند که در حیطه کاری آن‌ها نیست اما از طرف دیگر با نرگس محمدی مصاحبه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از فارس: «نرگس محمدی» مجرمی که این روزها در حال گذراندن محکومیت خود در زندان اوین است، طی نامه‌ای به نخست وزیر سوئد از برگزاری دادگاه «حمید نوری» قدردانی کرد. خانواده محمدی مدعی هستند که امکان برقراری تماس با او را ندارند، اما این روزها پس از مصاحبه‌اش با یک بازیگر هالیوودی و ارسال پیام صوتی به مناسبت تولد فرزندانش، طی نامه ای از برگزاری دادگاه حمید نوری دادگاهی که شاکیان آن اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند، قدردانی کرد! 

حمید نوری کیست؟ 

حمید نوری، یک ایرانی است که با فریب به سوئد می‌رود و در بدو ورود به فرودگاه استهکلم به طرز وحشیانه‌ای بازداشت می‌شود، او از سال ۹۸ تا کنون در سلول انفرادی به سر می‌برد.

تا‌کنون حدود ۱۱۰ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده نوری برگزار شده است، در حکم بدوی، دادگاه سوئد حمید نوری را به حبس ابد محکوم کرد. به گفته خانواده حمید نوری و صداهای منتشر شده از نوری در دادگاه، او این مدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، از حقوق اولیه هر زندانی مانند پزشک، محروم بوده و شکنجه های روانی و جسمی زیادی را متحمل شده است. 

پس از اعتراض او به رای صادره، دادگاه‌های تجدید نظر او برگزار شد و مقرر است سه شنبه رای دادگاه تجدید نظر به صورت علنی اعلام شود. به گفته کارشناسان حقوقی پرونده حمید نوری یک پرونده سیاسی است، نه یک پرونده حقوقی. 

ارتباط نرگس محمدی با منافقین چیست؟ 

مجید نوری فرزند حمید نوری، ایرانی بازداشت شده در سوئد  در گفتگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال ارتباط نرگس محمدی با منافقین، گفت: ارتباط نرگس محمدی در دوران زندان با سازمان مجاهدین یادآور ارتباط منافقین در دهه ۶۰ در زندان های ایران و شورش‌های آن دوره است. همانگونه که منافقین آن دوره با زندان‌ها ارتباط داشتند، هم اکنون نیز ارتباط دارند. منافقین در دهه شصت با زندان‌ها در ارتباط بودند. اکنون نیز نرگس محمدی اعلام کرده که سمپاد سازمان است.

وی با اشاره به پیام تبریک مریم رجوی برای دریافت جایزه نوبل توسط نرگس محمدی، گفت: پادشاه سوئد با همسر نرگس محمدی دیدار داشته و رسانه‌های این کشور نیز با نرگس محمدی مصاحبه ای داشته و این سوال برای ما مطرح است که چرا او باید برای کشور سوئد مطرح و مورد توجه باشد؟ 

نوری با بیان این پرسش که چرا سوئد بازیچه یک سازمان تروریستی شده، تاکید کرد: این امر بیشتر از قبل نمایان کرد که نظام قضائی کشور سوئد تحت تأثیر یک سازمان تروریستی عمل می کند. 

وی در ادامه عنوان کرد: قاعدتا نامه نرگس محمدی بر روند رسیدگی به پرونده و صدور رأی نهایی دادگاه نباید اثرگذار باشد. صحبت‌های نرگس محمدی محل اعراب قانونی ندارد حتی به گفته هم‌بندی های او در زندان، نرگس محمدی یک دروغگو است. 

* عدم مصاحبه تلویزیون سوئد با حمید نوری و اصرار بر مصاحبه با نرگس محمدی

نوری تصریح کرد: چندین بار از تلویزیون سوئد درخواست کردیم که با حمید نوری مصاحبه کند اما در پاسخ اعلام کردند که در حیطه کاری آن‌ها نیست و نمی‌خواهند نسبت به این موضوعات ورود کنند. اما از طرف دیگر با نرگس محمدی مصاحبه می‌کند. این تناقضات عجیب این پرونده است. 

وی درباره جزئیات دادگاه ها و دفاعیات پدرش اذعان کرد: بر اساس ادله‌های حقوقی، به تمامی سوالات دادگاه، پاسخ داده شده و اشکالات حقوقی در رابطه با این پرونده مطرح شده است. ۲۶ ایراد به روند دادرسی و مستند به روند دادگاه مطرح کردیم، بر اساس این ایرادات دادگاه باید پرونده را مختومه کند. اگر این اقدام را انجام ندهد به این معنا است که این پرونده صد در صد سیاسی است. 

*  زیر سؤال رفتن اصل برائت در پرونده 

نوری گفت: در پرونده پدرم اصل برائت زیر سؤال رفته است و حمید نوری طی این چهار سال در سلول انفرادی و با دسترسی‌های محدودی بوده است، امکان دفاع مؤثر از خود را نداشته است، اجازه ملاقات و تماس با خانواده به شدت محدود بوده، مدارک حمید نوری را از او می گرفتند. اجازه حضور شهود حمید نوری در دادگاه داده نشد و حتی شهود ما تهدید شدند، حتی امکان شهادت برخط و آنلاین به شهود حمید نوری را فراهم نکردند. با توجه به اینکه بازجو باید بی‌طرف باشد، اما پلیس بازجو حمیدنوری اعلام کرد که بی‌طرف نیست. روند دادرسی در تمامی زمینه ها یک طرفه بوده و همچنان هست. 

* بازداشتگاه جدید بسیار امنیتی‌تر و سخت گیرانه‌تر است

وی با اشاره به اینکه اخیرا بازداشتگاه حمید نوری تغییر کرده، بازداشتگاه جدید بسیار امنیتی‌تر و سخت گیرانه‌تر است، خاطرنشان کرد: به گفته وکیل تسخیری ما که خود وزیر سابق دادگستری سوئد نیز بوده، دادگاه سوئد صلاحیت ورود به این پرونده را به دلیل عدم امکان بررسی عادلانه را ندارد. 

* در ۱۱۰ جلسه دادگاه، حتی در ۱۰ جلسه هم اجازه صحبت به حمید نوری داده نشد

نوری بیان کرد: کشور سوئد به کرات مطرح می‌کند که تا کنون ۱۱۰ جلسه دادگاه علنی در رابطه با پرونده حمید نوری برگزار کرده است  اما از این ۱۱۰ جلسه، حتی در ۱۰ جلسه دادگاه نیز اجازه صحبت به حمید نوری داده نشده و در جلساتی که صحبت کرده نیز اجازه صحبت آزاد نداشته و تنها باید به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌داد و به بیان دیگر امکان دفاع مؤثر نداشته است.

وی با اشاره به اصل برابری سلاح‌ها گفت: اصل برابری سلاح‌ها در امور کیفری عبارت است از برابری شرایط و امکانات دفاع از خود (طرفین دعوا) در یک موضوع حقوقی یا کیفری. به عبارتی دیگر طرفین دعوا، بالاخص متهم، باید از امکانات برابر برخوردار باشند؛ اما در دادگاه حمید نوری این اصل رعایت نشده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها