کد خبر: ۵۳۲۶۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۸ آذر ۱۴۰۲
وزارت جهاد کشاورزی آخرین نرخ مصوب محصولات لبنی را اعلام کرد و با گرانی فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازار توسط برخی صنایع لبنی برخورد کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، صنایع لبنی شیرخام را به‌صورت یارانه ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند و از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه ای به آنها داده شده است آنها نیز باید ۴ محصول خود را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

بر اساس توافق انجام شده با انجمن صنایع لبنی ۴ محصول آنها باید با قیمت مصوب به فروش برسد اما شاهد گران فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم بازاری توسط برخی از صنایع لبنی هستیم.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی سازمان حمایت در مهر ماه به این صنایع هشدار داد و گفت: از آنجا که تاثیر افزایش قیمت مصوب شیر خام و سایر هزینه‌های تولید قبلاً در قیمت این محصولات لحاظ و از سوی واحدهای تولیدی اعمال شده است لذا هرگونه افزایش مجدد قیمت‌ها فاقد وجاهت است.

بنابر این گزارش به تازگی نیز مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از یکی از کارخانه های صنایع لبنی به این گران فروشی اشاره کرده است.

در این گزارش، تخلفاتی مانند عدم تولید نوعی خامه برای بازار داخلی، گرانی فروشی شیر نایلونی ۱۸ هزار تومانی به قیمت ۱۹ هزار تومان و شیر بطری کم چرب یک لیتر ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ، عدم تولید پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی و ماست ۲.۵ کیلوگرمی تنظیم بازار مشاهده می‌شود.

برای این واحد گزارش تخلف و جریمه به ارزش یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

نرخ های مصوب محصولات لبنی توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرح زیر اعلام شد:

قیمت هر کیلوگرم شیرخام ۱۵ هزار تومان

ماست ۲.۵ کیلوگرمی با قیمت ۵۹ هزار و ۷۶۰ تومان

پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۴۴ هزار و ۴۰۰ تومان

شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱۸ هزار تومان

شیر بطری یک لیتری کم چرب ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها