کد خبر: ۵۳۲۷۴۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۰۳ دی ۱۴۰۲
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۸۲۳۰ واحد همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598، بورس اوراق بهادار تهران امروز در دومین روز هفته نیز با روند کاهشی همراه شد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن ۸۲۳۰ واحد به رقم ۲ میلوین و ۲۰۰ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

شاخص هموزن نیز با کاهش ۵۴۹ واحد به رقم ۷۶۱ هزار و ۲۳۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۶۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۷۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز بودند، اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۳۷ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۷ صدم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۳۸ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۴۸ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس با ۲۵ صدم درصد کاهش یافت.

نمادهایی که در روزهای گذشته به عنوان شاخص‌ساز معرفی می‌شدند، امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند که می‌توان به نماد فولاد مبارکه،‌ ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج‌فارس، مبین انرژی خلیج فارس، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان اشاره کرد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات با ۸۶ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۴۹۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران یک میلیون و ۴۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۷ هزار میلیارد تومان برآورد شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۵۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های فرابورس هم قرمز بودند و میزان کاهش زیر یک درصد ثبت شده است شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته ۳۳ صدم درصد کاهش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۷ صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص بازار اول فرابورس ۶۹ صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم فرابورس ۱۹ صدم درصد افت کرد. امروز نمادهای مدیریت انرژی امیدتابان هور و ایرانول بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای انتخاب الکترونیک، مالی سپهرصادرات، بیمه پاسارگاد،‌ آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

کاهش ۸۲۳۰ واحدی بورس +نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها