کد خبر: ۵۳۳۱۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۱۴ دی ۱۴۰۲
شبکه خبری ‌ای‌بی‌سی آمریکا می‌گوید: کشته شدن صالح العاروری در نتیجه حمله پهپادی اسرائیل به بیروت، نشانه مرحله جدیدی از جنگ میان اسرائیل و حماس است.
به گزارش پایگاه خبری 598،  ای‌بی‌سی نیوز نوشت: جنگ اسرائیل در غزه که از تاریخ هفتم اکتبر و پس از حمله غافلگیرکننده حماس آغاز شد، اکنون به لبنان، قلمرو حزب‌الله کشیده شده است. اگرچه العاروری یکی از اعضای حماس بود و نه حزب‌الله باتوجه به انجام این ترور در لبنان، باید منتظر تشدید تنش باشیم.
 
از سویی، اسرائیل اگرچه به صورت رسمی مسئولیت انجام این ترور را به عهده نگرفته، اما واکنش رهبران سیاسی اسرائیل و خوشحالی از این اقدام، حاکی از دست داشتن تل‌آویو است. 
به دلیل وقوع این ترور در قلمرو حزب‌الله، حملات موشکی که درپی حمله هفتم اکتبر به‌طور پراکنده از لبنان شروع شده بود، شدت خواهد یافت.
 
اسرائیل و حزب‌الله بین سال‌های ۱۹۸۲ و ۲۰۰۰ در حال جنگ بودند و در نهایت اسرائیل به اشغال ۲۰ساله خود در جنوب لبنان پایان داد. اسرائیل انجام کشتار هدفمند را به شروع یک جنگ تمام‌عیار ترجیح می‌دهد. ضمن آنکه باید این نکته را در نظر داشته باشیم که حزب‌الله به لحاظ نظامی از حماس قدرتمندتر است. حماس قادر به دستیابی به تسلیحاتی به مقیاس حزب‌الله نیست. چراکه از سه طرف توسط اسرائیل محاصره شده و تل‌آویو مانع ورود سلاح به غزه می‌شود. اما برای حزب‌الله هیچ محدودیتی برای دریافت تسلیحات وجود ندارد.
براساس گمانه‌زنی‌ها، حزب‌الله ۱۵۰هزار موشک مستقر در جنوب لبنان دارد و آماده شلیک آنها به سمت اسرائیل است.
 
در همین حال، رادیو فرانسه در گزارشی اعلام کرد: پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر و آغاز جنگ غزه، ارتش اسرائیل بر شدت حملات خود به خاک سوریه افزوده است. از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان نیز از آغاز جنگ تاکنون، روزی نبوده است که موشک به اسرائیل شلیک نکند. با کشته شدن فرمانده ارشد سپاه قدس، حزب‌الله بر حملات خود به خاک اسرائیل افزوده است.
 
به گزارش اندیشکده آمریکایی «مؤسسه مطالعات جنگ»، حزب‌الله تنها در روز پنج‌شنبه، گذشته، پنج حمله به تأسیسات نظامی اسرائیل انجام داده است. دیگر جنگجویان طرفدار ایران نیز ۵۰ موشک به سوی منطقه الجلیل شلیک کردند.
 
رادیو فرانسه می‌افزاید: نباید فراموش کرد که حزب‌الله توانایی نظامی برتر و شبکه‌ای گسترده‌‌تر از حماس دارد. 
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها