کد خبر: ۵۳۳۱۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۱۴ دی ۱۴۰۲
«ما هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی پشت بمب‌گذاری در ایران است، نداریم و مدرکی نیز از دست داشتن اسرائیل در انفجار اخیر وجود ندارد».

به گزارش پایگاه خبری 598، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که جنبش مقاومت حماس هنوز هم توانمندی‌های نظامی قابل توجهی در نوار غزه دارد.

کربی طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «ما برای حفظ حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه کار خواهیم کرد. رئیس جمهور [جو] بایدن همچنان به دریافت اطلاعات در مورد وضعیت خاورمیانه ادامه می‌دهد».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی با ادعای اینکه آمریکا نمی‌خواهد جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس به منطقه غرب آسیا گسترش یابد، توضیح داد: «مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها از غزه در حال انجام است و به‌طور جدی ادامه دارد».

این مقام کاخ سفید درباره حماس اظهار داشت: «حماس هنوز هم در نوار غزه توانمندی‌های قابل توجهی دارد. ما معتقد نیستیم که حمله نظامی، تفکر حماس را از بین می‌برد و این ایده را می‌پذیریم که حماس به حیات خود ادامه خواهد داد».

طبق این گزارش، کربی با ادعای اینکه «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به عنوان «تروریست طبقه‌بندی شده بود»، مدعی شد: «هیچکس نباید برای مرگ او گریه کند. اسرائیل حق دارد هرگونه تهدیدی را برای امنیت مردمش از بین ببرد ولی ما با حمله‌ای که در بیروت رخ داد کاری نداشتیم».

وی درباره انفجارهای تروریستی روز چهارشنبه در کرمان نیز ادعا کرد: «ما هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی پشت بمب‌گذاری در ایران است، نداریم و مدرکی نیز از دست داشتن اسرائیل در انفجار اخیر وجود ندارد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ اقدام خواهد کرد، افزود: «  ما معتقدیم که ارتش اسرائیل می‌تواند توانایی حماس را برای حمله به داخل اسرائیل تضعیف کند».

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که واشنگتن به هیچ وجه در انفجارهای تروریستی در کرمان نقش نداشته و دلیلی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی را عامل آن بدانند. (جزئیات بیشتر)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها