کد خبر: ۵۳۳۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۷ دی ۱۴۰۲
سه عضو از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در نشست‌ امروز کابینه در اعتراض به حمله اخیر ۲ وزیر به رئیس ستاد ارتش شرکت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایرنا، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» در گزارشی درباره تشدید اختلافات بین اعضای شورای جنگ و کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: «بنی گانتس (رهبر حزب اتحاد)، گادی آیزنکوت (رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و عضو حزب اتحاد) و هیل تراپر (عضو حزب اتحاد) اعلام کردند که در جلسه امروز کابینه به خاطر حمله اخیر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی به «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل شرکت نخواهند کرد.

برخلاف رویه معمول، شب گذشته نیز گانتس و گالانت به عنوان اعضای شورای جنگ از حضور در نشست خبری نتانیاهو به عنوان رئیس شورای جنگ خودداری کردند.

شورای جنگ رژیم صهیونیستی سه عضو اصلی و ۲ عضو ناظر دارد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآف گالانت» وزیر جنگ و گانتس اعضای اصلی و آیزنکوت و درمر اعضای ناظر این شورا هستند.

به گزارش ایرنا، ‌تشکیل کمیته تحقیق ارتش برای ارزیابی دلایل شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین موجب تشدید تنش ها در کابینه و شورای جنگ این رژیم شده است.

نتانیاهو و اعضای راست‌گرای کابینه وی به انتصاب «شائول موفاز» به ریاست کمیته تحقیق ارتش اعتراض دارند. موفاز از منتقدان جدی کابینه نتانیاهو است.

رسانه های رژیم صهیونیستی از وجود اختلافات جدی بین نتانیاهو و گالانت و در عین حال بین نتانیاهو و گانتس درباره نحوه مدیریت جنگ علیه غزه خبر داده اند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اخیرا درباره اختلافات بین اعضای تندرو و میانه رو کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: اکنون دو کابینه جدا و مستقل در اسرائیل وجود دارد؛ کابینه «بزللل اسموتریچ» - «ایتامار بن گویر» (وزرای دارایی و امنیت داخلی) و کابینه «بنی گانتس- گادی آیزنکوت» (وزیر پیشین جنگ و رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش).

در این گزارش آمده است که هر یک از این کابینه‌ها برنامه‌ها، اولویت‌ها و اهداف ویژه خود را دارند و نتانیاهو بین این دو مانور می دهد و تلاش می کند هر دو طرف را راضی نگه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها