کد خبر: ۵۳۳۲۵۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۱۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه «صباح» فاش کرد:
روزنامه «صباح» چاپ ترکیه فاش کرد که «محمد دحلان» از سران جدا شده از جنبش «فتح» با عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به (موساد) که اخیرا در ترکیه دستگیر شدند، ارتباط داشته است.

به گزارش پایگاه خبری 598، روزنامه صباح نوشت که دحلان ساکن امارات و نزدیک به دولت ابوظبی با شبکه جاسوسی که وظایف محوله از سوی موساد به ویژه هدف قرار دادن شخصیت‌های خارجی مقیم ترکیه را بر عهده داشت، مرتبط است.

به نوشته روزنامه صباح، محمد دحلان از سال ۲۰۱۹ در لیست تروریست‌های تحت تعقیب ترکیه قرار دارد و او با برخی مظنونان موساد که اخیرا در ترکیه دستگیر شدند، در تماس نزدیک بوده است.

مقامات ترکیه اخیرا اعلام کردند که ۳۴ نفر از جمله چند زن دارای ملیت‌های عربی و ترکیه را در هشت استان این کشور دستگیر کردند و آنها مظنون به جاسوسی برای سازمان موساد هستند.

«یلماز تونش» وزیر دادگستری ترکیه روز پنجشنبه فاش کرد که مقامات این کشور همچنین بیش از ۱۴۳ هزار یورو (۱۵۷ هزار و ۳۰۰ دلار) و بیش از ۲۳ هزار دلار و یک اسلحه و مقدار زیادی مهمات که همراه با متهمان بود را کشف و ضبط کردند.

وزیر دادگستری ترکیه با بیان اینکه ماموران همچنان در حال جستجو برای یافتن ۱۲ نفر دیگر هستند که متواری شده اند.

برپایه این گزارش، ترکیه دحلان را به دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ و همکاری با گروه «فتح الله گولن» که در لیست تروریستی آنکارا قرار دارد، متهم کرده است.

به نوشته روزنامه «صباح»، نام دحلان همچنین به دلیل ارتباط با شبکه جاسوسی امارات در ترکیه و تلاش برای بی‌ثبات کردن این کشور با همکاری رژیم اسرائیل مطرح است.

پیشتر نشریه فرانسوی «لکسپرس» اوایل ماه گذشته در گزارشی از کمک های محرمانه امارات به رژیم اسرائیل برای مقابله با حماس پرده برداشت و نوشت که امارات تنها کشور خاورمیانه است که از انتقاد شدید نسبت به اقدامات این رژیم خودداری کرده و چنانکه برمی آید، روابط اقتصادی و نظامی با صهیونیست ها برای حکام امارات، اولویت دارد.

این نشریه به نقل از «مایکل کوپلو» مدیر بخش پژوهش های مرکز سیاست رژیم اسرائیل در نیویورک نوشت که در واقع امارات از نابودی حماس ناخرسند نخواهد شد و با توجه به اینکه امارات به زعم خود نسبت به پیروزی رژیم اسرائیل در غزه اطمینان دارد، محمد بن زاید تلاش می کند تا یکی از نیروهای مورد اعتماد خود که همان «محمد دحلان» است را برای آینده غزه آماده می کند.

به نوشته لکسپرس، محمد دحلان رئیس پیشین دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه بود و اکنون در امارات، مشاور امنیتی محمد بن زاید است و یک فرصت بی نظیر برای نفوذ امارات در منطقه بشمار می رود.

محمد دحلان سال ۱۹۶۱ در نوار غزه به دنیا آمد، پس‌ از آنکه حماس در سال ۲۰۰۷ کنترل این منطقه را به دست گرفت، به امارات مهاجرت کرد. در آن زمان او به‌عنوان مشاور امنیت ملی فلسطین در تشکیلات خودگردان فلسطین مشغول بود.

دحلان سال‌ها به دلیل جرایم امنیتی در زندان رژیم اسرائیل بوده و مسلط به زبان «عبری» است از این رو، ارتباطات عمیقی با این رژیم دارد.

دحلان ماه گذشته در مصاحبه‌ای با اکونومیست خواستار یک دوره انتقالی با دولتی شد که توسط تکنوکرات‌ها در غزه و کرانه باختری اداره شود.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها