کد خبر: ۵۳۳۴۳۶
زمان انتشار: ۰۷:۴۴     ۲۱ دی ۱۴۰۲
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نمایندگان مجلس به جای نطق‌های غیرکارگشا بهتر است که از نظرات متخصصین استفاده کنند، گفت: به جای ۱۰۵ همت، ۶۹ همت بودجه برای دارویار تصویب شد؛ حالا با سوال مجلس درباره کمبود دارو مواجه شده‌ایم!

به گزارش پایگاه خبری 598،  محمد پیکانپور گفت: چرخه نقدینگی حوزه دارو باید اصلاح و سامانه پرداخت برخط مطالبات حوزه دارو نیز عملیاتی شود.


وی با طرح این سوال که چرا بند مربوط به تفکیک حساب دارو از سایر حساب‌ها در مجلس تصویب نشد و وضعیت پرداخت مطالبات حوزه دارو به شیر بی‌یال و کوپال تبدیل شده است؟ گفت: بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های دارویی از نحوه قیمت‌گذاری رضایت دارند.


پیکانپور، واردات دارو را نتیجه ضعف‌هایی مانند کمبود نقدینگی و ابطال فیش‌های ارزی دانست و گفت: سازمان غذا و دارو دستگاه چاپ پول و ارز ندارد. مجلس از الان به فکر تامین بودجه کافی برای دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده باشد.


وی تیتک را جزو افتخارات نظام دانست و افزود: برخی در حالی از تیتک انتقاد می‌کنند که از مسیر کور عرضه داروهای مخدر حمایت کرده‌اند.
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: رشد منفی صنعت داروسازی در سال گذشته، امسال مثبت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها