کد خبر: ۵۳۳۶۵۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۷ دی ۱۴۰۲
یک پیشکسوت می‌گوید کار ایران از مرحله حذفی آغاز می‌شود که باید با تیم‌های درجه یک آسیا رقابت کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، علی اصغر مدیرروستا در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران برابر فلسطین در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ایران در این بازی شروع خوبی داشت. دریافت یک گل از فلسطین به خاطر این است که در کار دفاعی مشکل داریم که باید در بازی برابر هنگ‌کنگ این مسئله رفع شود. البته معتقدم تیم‌ها در مرحله اول خیلی قوی و تاثیرگذار نیستند و ما باید سه امتیاز هر سه بازی را کسب کنیم تا با روحیه بالا راهی مرحله حذفی شویم.

وی گفت: بازی برابر فلسطین، هنگ کنگ و امارات نوعی تدارکات برای تیم ملی است تا با ارزیابی و محک در آن‌ها، این تیم به انسجام برسد. در حقیقت در مرحله بعد کار ما دشوار است. این که به کره جنوبی بخوریم یا هر تیم دیگری، فرقی نمی‌کند. باید بازیکنان تلاش خود را چند برابر کنند و با رفع نقاط ضعف خود به بهترین نتیجه برسند.

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که در بازی برابر هنگ کنگ قلعه‌نویی باید چه استراتژی‌ای به کار بگیرد، افزود: در این بازی باید کادر فنی بیشتر روی بحث دفاع تیمی تاکید کند و این که بازیکنان موقعیت‌های گلزنی کمی به تیم حریف بدهند.

مدیرروستا درباره بهترین بازیکن ایران در بازی مقابل فلسطین بیان کرد: تیم ما نباید تنها به یک یا دو مهره متکی باشد، بلکه باید به انسجام تیمی برسد. تک تک بازیکنان در زمین می‌توانند تاثیرگذار باشند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند. تیمی در جام ملت‌ها می‌تواند موفق عمل کند که بازیکنان آن هماهنگ، یکدست و منسجم باشد.

او افزود: تیم‌هایی که تا این لحظه در جام ملت‌ها دیدم، کیفیت لازم را نداشتند و حضور تیم‌هایی همچون فلسطین، امارات، هنگ‌کنگ و... سبب شده تا کیفیت بازی‌ها کاهش پیدا کند. این تیم‌ها توان مقابله برابر تیم ایران را ندارند و قطعا در مرحله اول با کسب امتیازات لازم از این سه تیم با روحیه مضاعفی خود را برای مرحله حذفی آماده می‌کنیم.

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به قول قلعه‌نویی باید به هر بازی‌ای به چشم فینال نگاه کرد و آن را دست کم نگرفت. بازیکنان ما نباید برابر هنگ‌کنگ دغدغه‌ای داشته باشند، چون تیم خیلی باکیفیتی نیست و حتی تیم دوم و یا سوم ما نیز می‌تواند این تیم را شکست دهد.

مدیرروستا تصریح کرد: کار ما از مرحله حذفی آغاز می‌شود که باید با تیم‌های درجه یک آسیا رقابت کنیم. البته تیم ما توانمند است و بازیکنان با حس برادری، رفاقت، انسجام و برند شخصیتی که دارند، اگر در کار دفاعی دقت بیشتری کنند این شایستگی را دارند که فینالیست شوند و شگفتی‌ساز شویم.

او در پایان گفت: تیم‌های کره و ژاپن در مرحله اول جام ملت‌ها بازی‌های معمولی داشتند و ما با مهره‌هایی که داریم قطعا می‌توانیم در این دوره از بازی‌های جام ملت‌ها فینالیست شویم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها