کد خبر: ۵۳۳۶۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۸ دی ۱۴۰۲
یک منبع دریانوردی یمنی چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه خبری الجزیره ادعا کرد: نیرو‌های انصارالله یک کشتی را در دریای سرخ هدف حمله قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری 598، منابع خبری از هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری دیگر در دریای سرخ با پهپاد و وقوع حریق در آن خبر می‌دهند.

در همین راستا، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی از یک حادثه امنیتی در ۶۰ مایلی جنوب شرقی عدن در یمن دریافت کردیم.

تاکنون صنعا هیچ‌گونه واکنشی به این ادعا نداشته است.

در خبری مرتبط، یک مقام آمریکایی با اذعان به اصابت مستقیم به کشتی تجاری عازم اسرائیل اعلام کرد که کشتی تجاری هدف قرار گرفته، متعلق به یک شرکت آمریکایی است و از ذکر سلاح و جزئیات خسارت وارد شده بر کشتی امتناع کرد.

نیرو‌های دریایی یمن نیز هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد. آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تأیید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد. این قطعنامه، ۱۱ رأی موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را به دست آورد و بدون هیچ مخالفتی تصویب شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رأی ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفتگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها