کد خبر: ۵۳۳۷۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۸ دی ۱۴۰۲
رئیس رژیم صهیونیستی درپی فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم برای توقف جنایات علیه فلسطین و در راستای تقلا برای توجیه حملات وحشیانه تل آویو به این منطقه، با فرار به جلو به لفاظی دوباره علیه ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری 598، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با تکرار لفاظی‌های دیگر مقامات این رژیم علیه ایران و بدون اشاره به جنگ افروزی ها و اقدامات شرورانه تل آویو علیه ملت های منطقه مدعی شد: "آنچه درحال حاضر رخ داده است، جنگ میان اسرائیل و حماس نیست بلکه جنگی میان ما و امپراطوری شرارت، ایران است."

او همچنین بدون اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و به شهادت رساندن بیش از ۲۴ هزار فلسطینی و زخمی کردن بیش از ۶۱ هزار نفر دیگر فقط در ۱۰۴ روز، مقاومت فلسطین و منطقه را به زعم خود «تروریستی» خواند و رژیم جعلی صهیوینستی را باوجود نسل کشی های پیاپی علیه ملت های منطقه به زعم خود داعیه دار «صلح» خواند و ادعا کرد: اسرائیل همواره از صلح با همسایگانان حمایت کرده است، اما جوامعی هستند که از «تروریسم» حمایت می‌کنند و حماس نماینده آنها است.

هرتزوگ ادعای خود مبنی بر «تروریستی» خواندن مقاومت را تکرار کرد و گفت: نبرد بسیار پیچیده است و اگر بخواهیم کار را درست انجام دهیم، باید با گروه‌های تروریستی (مقاومت) مقابله کرد. ما به نیروهای قوی منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز داریم که برای بازسازی نوار غزه به گونه ای سازگار با امنیت اسرائیل تلاش کنند.

او همچنین در تلاش برای توجیه ممانعت تل‌آویو از ورود کمک‌ها به نوار غزه نیز ادعا کرد: ما متعهد هستیم که کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه بیاوریم، اما گروگان‌های اسرائیلی (اسیران صهیونیست) هیچ کمکی دریافت نمی‌کنند.

رئیس رژیم صهیونیستی افزود: آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) برای ما اولویت و پایه واساس پایان جنگ غزه است.

رژیم صهیونیستی هم اکنون زیر فشارهای بین المللی و شکاف و بحران داخلی بر اثر جنگ علیه نوار غزه قرار دارد. پرونده شکایت علیه تل آویو به خاطر نسل کشی در غزه در دادگاه دیوان دادگستری بین المللی به جریان افتاده است و بسیاری از کشورها خواهان توقف این جنگ شده اند و مناطق مختلف جهان نیز صحنه تظاهرات در محکومیت جنایت های رژیم اسرائیل و لزوم توقف آن است. در سطح داخلی نیز، بین سران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی درباره نحوه مدیریت جنگ اختلافات شدیدی بروز کرده است و همچنین سران این رژیم زیر فشار خانواده های اسیران صهیونیست قرار دارند که تعدادی از آنها در حملات خود ارتش اسرائیل در نوار غزه کشته شده اند. در دو هفته اخیر نیز انتقادها از کابینه نتانیاهو شدت گرفته است و درخواست ها برای کناره گیری او افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها