کد خبر: ۵۳۳۷۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
اینکه اقلیت حاکم و به گفته آقای روحانی ضد انقلاب می خواهند انتخابات پیش رو با حداقل شرکت‌کننده برگزار شود، حرفی درست و البته مسبوق به سابقه بوده است ولی اینکه قهر مردم از صندوق رای را با رویکرد ضد انقلاب همسو دانسته شود، نشان از عمق دور بودن از مردم است.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ایسنا، حسن روحانی اخیرا در دیدار با برخی اهالی رسانه درباره میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند اظهاراتی کرده است که واکنش رسانه محمدرضا عارف را به همراه داشت. روحانی در آن دیدار گفته بود که «اولین بار است می‌بینیم درباره انتخابات، اقلیت حاکم با اکثریت مردم نظر واحد دارند. اقلیت حاکم می‌خواهد انتخابات خلوت باشد و کسی پای صندوق رأی نرود. اکثریت مردم هم نمی‌خواهند پای صندوق بروند. اقلیت حاکم می‌داند بقای آن در خلوتی صندوق است. به این نتیجه رسیدند که انتخابات پررونق پایان قدرت این اقلیت است.»

امیدنامه رسانه محمدرضا عارف اما اظهارات روحانی را عجیب دانست. این رسانه نوشت که «اینکه اقلیت حاکم و به گفته آقای روحانی ضد انقلاب می خواهند انتخابات پیش رو با حداقل شرکت‌کننده برگزار شود، حرفی درست و البته مسبوق به سابقه بوده است ولی اینکه قهر مردم از صندوق رای را با رویکرد ضد انقلاب همسو دانسته شود، نشان از عمق دور بودن از مردم است. مردم در یک‌دهه گذشته بواسطه عملکرد دولت وقت و دولت فعلی و البته برخوردهای بخش‌هایی از حاکمیت با مردم از صندوق رای فاصله گرفتند که بهتر است در این خصوص آقای روحانی پاسخگو باشد نه مدعی.»

یکی از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به عارف هم  به این اظهارات واکنش نشان داد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «آقای روحانی بهتر است سهم خود و همراهانتان در تبدیل آن جنبش عظیم مردمی و اصلاح‌طلب را به وضعیت ناامیدی که به تعبیر عجیب خودتان به همسویی اقلیت حاکم، اکثریت مردم و ضدانقلاب انجامیده است را تبیین کنید.»

این پیام احتمالا اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ دارد که محمدرضا عارف در آن انتخابات به اصرار اصلاح‌طلبان مجبور به کناره‌گیری به نفع حسن روحانی شد. حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در پیروزی او در انتخابات نقش بسزایی داشت. اگرچه اصلاح طلبان در ادامه منتقد روحانی شدند و این انتقادها از عملکرد او مخصوصا نسبت به عملکرد دولت دوم او ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها