کد خبر: ۵۳۳۸۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
اختلافات نتانیاهو نخست‌وزیر و گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس بر سر ثوابت و تاکتیک‌های اتخاذشده در جنگ غزه به اوج رسیده است. حتی برخی منابع عبری از تشدید درگیری‌ها میان نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و وزیر جنگ تا حد درگیری فیزیکی خبر داده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از وطن امروز - نوید مؤمن: اختلافات نتانیاهو نخست‌وزیر و گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس بر سر ثوابت و تاکتیک‌های اتخاذشده در جنگ غزه به اوج رسیده است. حتی برخی منابع عبری از تشدید درگیری‌ها میان نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و وزیر جنگ تا حد درگیری فیزیکی خبر داده‌اند. نکته قابل تامل اینکه هیچ یک از طرفین چنین اخباری را تکذیب نکرده و حتی آن را اغراق‌آمیز نخوانده‌اند. واقعیت امر این است که نتانیاهو و کابینه جنگ رژیم تروریست صهیونیستی، به هیچ یک از اهداف اعلامی خود در جنگ غزه دست پیدا نکرده‌اند. پس از نزدیک به ۴ ماه جنگ و نسل‌کشی مستمر در غزه و خان‌یونس، نه خبری از نابودی حماس و نه خبری از اشغال نوار غزه است! حتی بازگشت اسرای صهیونیست به اراضی اشغالی نیز تا زمان انعقاد آتش‌بس دائم و اعلام رسمی شکست اسرائیل از سوی مقامات این رژیم منتفی خواهد بود. در چنین شرایطی بروز منازعات شدید در کابینه رژیم کودک‌کش صهیونیستی طبیعی‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. با این حال در تفسیر وقایع روزهای اخیر در اراضی اشغالی ۲ نکته اساسی وجود دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت.
۱ـ نتانیاهو علاوه بر شکست در جنگ غزه، اصلاحات جنجالی خود را نیز بر اساس حکم دیوان عالی رژیم صهیونیستی از دست رفته می‌بیند. ضمن آنکه برخی اعضای حزب متبوعش (لیکود) برای برکناری فوری وی از مسند نخست‌وزیری نقشه کشیده و حتی حاضر شده‌اند در این باره رایزنی‌هایی را با مخالفان ارشد نتانیاهو صورت دهند. فراتر از آن، اصرار نتانیاهو بر ادامه جنگ غزه و توهم‌پردازی جلاد مردم غزه درباره نابودی حماس، منجر به خشم شدید بایدن و کاخ سفید از وی شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل برخی افشاگری‌های صورت گرفته از سوی وال‌استریت‌ژورنال، نیویورک تایمز و دیگر رسانه‌های آمریکایی مبنی بر شکست قطعی رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه، تشدید همین منازعات پنهان و آشکار است. بایدن که به سبب فرسایشی شدن جنگ غزه و حمایت از ادامه نسل‌کشی در نوار غزه، با ریزش شدید آرای خود در ایالات خاکستری آمریکا مانند پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانزین در مسیر انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 مواجه است، توانی برای استمرار بازی در زمین نتانیاهو ندارد. وی از طریق رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات و لابی‌های قدرت در آمریکا قصد دارد یک پیام آشکار به نتانیاهو مخابره کند: تل‌آویو به اهداف خود در جنگ غزه نرسیده و واشنگتن نیز بیش از این توان پرداخت هزینه‌های مشترک شکست در این آوردگاه را ندارد. 
۲ـ نکته مربوط به آینده سیاسی و شخصی نتانیاهو است. او از یک‌سو محکوم به استعفا از قدرت است و از سوی دیگر، اصلاحات جنجالی وی نیز به تصویب نهایی نرسیده که موجبات مصونیت وی را از ۴ پرونده قضایی مهیا سازد. در چنین شرایطی بهترین راه برای نتانیاهو قبل از اعلام شکست رسمی در جنگ غزه، خودکشی است. اگر جلاد مردم غزه چنین اقدامی را صورت ندهد، در آینده نزدیک با شدت بیشتر  و هزینه دردناک‌تری از صحنه معادلات سیاسی و  وجودی حذف خواهد شد! حتی ممکن است برخی همراهان سابق وی در موساد، ارتش رژیم اشغالگر قدس و حزب لیکود نیز طراحی‌هایی برای حذف همیشگی نماد اصلی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه صورت داده باشند. ماجرا این است که نتانیاهو قدرت تغییر معادلات نبرد غزه را در  هیچ یک از ابعاد میدانی و فرامتنی نخواهد داشت. اکنون رقابت اعضای دولت بایدن و حتی همراهان نتانیاهو برای اعلام برائت از او وارد فاز تازه‌ای شده است! افرادی که تا چندی پیش از شجاعت(!) نتانیاهو و جسارت وی در قتل‌عام ۲۶ هزار غیرنظامی در بمباران بی‌حد و مرز غزه تمجید می‌کردند، اکنون در تلاش هستند خود را از شر جسد سیاسی نتانیاهو حفظ کنند! با این حال افکارعمومی دنیا بخوبی جنگ غزه و وقایعی را که از نخستین تا آخرین لحظه آن به وقوع پیوسته هرگز از یاد نخواهد برد. در این معادله خونین، علاوه بر نتانیاهو بسیاری از بازیگران دیگر متهم هستند؛ از بایدن، شولتس، سوناک و مکرون گرفته تا آیزنکوت، بن‌گویر، گانتس و گالانت. قطعا لگد زدن این افراد بر جسد بی‌جان نتانیاهو منجر به تبرئه آنها از جنایات صورت گرفته در غزه و رهایی آنها از مجازات و مکافات عمل‌شان نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها