کد خبر: ۵۳۳۸۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
در شرایط امنیتی بایستی میدان، دیپلماسی و رسانه، حداکثر هماهنگی را داشته باشند تا معنی امنیت را مستقر کنند. در واقع امنیت، معنایی است که بخشی از آن در میدان و بخشی در اذهان رقم می‌خورد. به همین دلیل آمریکا در جنگ‌خلیج فارس، CNN و دوربین هایش را جهت روایت همراه می‌کند.

سرویس سواد رسانه پایگاه خبری 598: در شرایط امنیتی بایستی میدان، دیپلماسی و رسانه، حداکثر هماهنگی را داشته باشند تا #معنی_امنیت را مستقر کنند. در واقع امنیت، معنایی است که بخشی از آن در میدان و بخشی در اذهان رقم می‌خورد. به همین دلیل آمریکا در جنگ‌خلیج فارس، CNN و دوربین هایش را جهت روایت همراه می‌کند.

#رسانه_امنیت(جنگ) یعنی سکویی که بتواند روایت غالب و روشن ماجرا را بر دوش کشیده و شبکه روایت را راهبری کند. پاشنه آشیل جامعه، تحلیل‌های متکثر و زردگوهایی است که بدون اتصال به میدان یا دیپلماسی، هرلحظه گمانه‌ای را برای مخاطب برجسته‌ کرده و #نبض_افکارعمومی را دچار نوسان ادراکی می‌کنند.

این چالش بدلیل جدا افتادن اتاق جنگ و فکر و #روایت است که در نتیجه نمی‌توانند افکارعمومی بعنوان ضلع سوم جنگ را راهبری نمایند. بایستی نقش رسانه به عنوان ضلع جدید مدیریت را به رسمیت شناخت والا مبتلا به گسل اجتماعی و سیاسی خواهیم شد.

#کلاوزویتس از اندیشمندان بزرگ جنگ می‌گوید که هر جنگی سه ضلع دارد؛ دولت(government)، ارتش(army) و مردم(people). عقل، شانس و اشتیاق. عقل سیاستمدار با شانس و توانی که ارتش فراهم می‌کند بایستی در اشتیاق و حمایت و ذهنیت افکارعمومی ضرب شود تا ترکیب اقدامات امنیتی تکمیل شود. مشت ارباب رسانه را پر کنید تا این مثلث تکمیل شود.

این به معنای مداخله افکارعمومی در چند و چون و جزییات اقدامات امنیتی و نظامی نیست و فقط نامحرم ندانستن رسانه‌های جریان اصلی و همسو جهت ربودن گوی سبقت از دست #فیک_نیوزها، رسانه های زرد، #تحلیلگران_خودگردان، منفی‌باف و خودتحقیر است.

* علیرضامحمدلو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها