کد خبر: ۵۳۴۰۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
«زنگ انقلاب» همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به صورت نمادین در یکی از مدارس شهر تهران نواخته شد و به طور همزمان زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری 598، این مراسم امسال به دلیل تقارن ۱۲ بهمن با روز پنجشنبه که مدارس تعطیل است، یک روز پیش از سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و پیش از آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد.

همه ساله مراسم زنگ انقلاب روز دوازدهم بهمن ماه به مناسبت آغاز دهه فجر در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.

در آیین امروز که در دبیرستان دوره متوسطه اول شایسته تهران برگزار شد، زنگ انقلاب توسط «هستی جلیل وند» و «حنانه شعیبی» دو دانش آموز این مدرسه و رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.

وزیر آموزش و پرورش در این آیین گفت: رهبر انقلاب هنگام ورود به ایران وارد مدرسه رفاه شدند و شورای انقلاب درون مدرسه تشکیل شد و پس از آن تا ۹ اسفند به مدرسه علوی رفتند.

صحرایی تاکید کرد: انقلاب با مدارس قوی می‌شود، مدارس اگر قوی شود انقلاب اسلامی قوی می‌شود. اگر امروز قوی هستیم، مدارس قوی هستند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: هر کشوری کاستی‌ها و داشته‌هایی دارد؛ انسان‌ها روی داشته‌های خود تاکید دارند بنابراین شما را دعوت می‌کنم به اینکه بررسی کنید چه بودیم و کجا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیشرفت‌های ما نسبت به گذشته حیرت آور است، در گذشته از هر دو نفر یک نفر بیسواد بود و امروز سواد به حدی رسیده که غیرقابل مقایسه با گذشته است؛ اما برای اینکه این پیشرفت‌هایمان را نبینیم، ما را با کشورهایی مقایسه می‌کنند که خیلی زودتر مسیر پیشرفت را آغاز کردند.

صحرایی ادامه داد: معلمان آگاهی بخش هستند و با این کار به جامعه خدمت می‌کنند، امیدوارم پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری دستاوردها مایه امید ما برای حرکت رو به جلو باشد.

به گزارش ایرنا، ویژه برنامه‌های ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همزمان با به زمین نشستن هواپیمای ایشان در فرودگاه مهرآباد آغاز می‌شود. ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، هواپیمای حامل امام امت در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و فراق ۱۵ ساله مردم و امام پایان یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها