کد خبر: ۵۳۴۰۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
جام ملت‌های آسیا؛
تیم فوتبال کره‌جنوبی با برتری مقابل عربستان در ضربات پنالتی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598، تیم‌های کره‌جنوبی و عربستان در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب با قضاوت ایلگیز تانتاشف از ازبکستان در ورزشگاه اجوکیشن سیتی دوحه به مصاف هم رفتند.

شاگردان یورگن کلینزمن با یک برد برابر بحرین و ۲ تساوی برابر اردن و مالزی و کسب ۵ امتیاز در رده دوم گروه E قرار گرفتند تا به عنوان تیم دوم گروه راهی یک‌هشتم شوند. این در حالی بود که حرف‌ و حدیث‌های زیادی درباره نتایج کره به وجود آمده بود و گفته می‌شد آنها برای اینکه در یک‌هشتم با ژاپن روبرو نشوند، علاقه‌ای به صعود به عنوان تیم اول نداشتند.

در سوی دیگر عربستان هم با ۲ برد برابر عمان و قرقیزستان و تساوی برابر تایلند با کسب ۷ امتیاز به عنوان تیم اول گروهF به جمع ۱۶ تیم برتر راه یافته بود.

بازی در حالی آغاز شد که هر دو تیم با ارائه یک بازی رو به جلو به دنبال رسیدن به گل بودند. جدی‌ترین موقعیت نیمه‌ اول در دقیقه ۴۰ رقم خورد، جایی که ضربه بازیکنان عربستان روی ارسال یک کرنر از سمت چپ، در دو مرحله با برخورد به تیر دروازه، تبدیل به گل نشد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

کره‌جنوبی برنده دیدار بزرگ یک‌هشتم؛ حذف زودهنگام سعودی‌ها از جام

در شروع نیمه دوم و در حالی که ثانیه‌هایی از سوت شروع مجدد داور ازبکستانی نگذشته بود، ردیف که در آغاز نیمه دوم وارد زمین شده بود روی پاس سالم الدوساری دروازه کره را باز کرد تا عربستان یک بر صفر جلو بیفتد.

در ادامه کره برای جبران گل‌خورده هجومی‌تر به بازی ادامه داد و فشار روی دروازه شاگردان روبرتو مانچینی بیشتر از قبل شد. با این حال دفاع فشرده عربستان و عملکرد خوب دروازه‌بان، کار شاگردان کلینزمن را سخت کرده بود. در ۲۰ دقیقه پایانی فشار کره بیشتر شد و در نهایت در نهمین دقایق وقت‌های تلف شده، گوئه سونگ چو با یک ضربه سر از داخل شش قدم کره را به گل تساوی رساند.

کره‌جنوبی برنده دیدار بزرگ یک‌هشتم؛ حذف زودهنگام سعودی‌ها از جام

تلاش عربستان و کره‌جنوبی در نهایت در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی یک-یک رسید تا کار برای تعیین تیم برنده به وقت‌های اضافه کشیده شود. در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای هم با وجود اینکه برتری کره محسوس بود، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا ضربات پنالتی، تعیین‌کننده تیم برنده باشد.

در ضربات پنالتی کره‌جنوبی توانست با برتری ۴ بر ۲ و در مجموع با نتیجه ۵ بر ۳ عربستان را شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند. در سوی دیگر عربستان هم با وجود امید زیاد هوادارانش، خداحافظی زودهنگامی با جام داشت.

کره‌جنوبی روز ۱۳ بهمن و از ساعت ۱۹ در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم استرالیا می‌رود.

در روز پایانی دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها، فردا، ژاپن و بحرین از ساعت ۱۵ به مصاف هم می‌روند و از ساعت ۱۹:۳۰ هم تیم ملی ایران با سوریه بازی می‌کند تا تکلیف ۸ تیم صعود کننده به یک‌چهارم نهایی مشخص شود.

ترکیب اولیه کره‌جنوبی:

جو هیون وو، کیم یونگ وون، کیم مین جائه، جونگ سئونگ هیون، سئول یونگ وو، این بئوم هوانگ، لی جائه سونگ، کیم تائه هوان، جئونگ وو یئونگ و لی کانگ این

سرمربی: یورگن کلینزمن

ترکیب اولیه عربستان:

احمدعلی آل کثر، حسن محمد التمبکتی، علی لاجامی،علی البلیهی، سعود عبدالحمید، ناصر الدوساری، عبدالله الخیبری، محمد کانو، محمد البورایک، صالح الشهری و سالم الدوساری

سرمربی: روبرتو مانچینی

کره‌جنوبی برنده دیدار بزرگ یک‌هشتم؛ حذف زودهنگام سعودی‌ها از جام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها