کد خبر: ۵۳۴۱۲۲
زمان انتشار: ۰۸:۳۲     ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه بارشی که کشور را فرا گرفته است، اواخر وقت فردا از کشور خارج می‌شود، گفت: از روز سه شنبه آینده نیز سامانه‌ای بارشی غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598، صادق ضیاییان درباره اینکه بارش‌های امروز در مناطق مختلف کشور تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت‌: از عصر امروز بتدریج از سمت غرب کشور از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و شدت بارش‌ها روی نوار شرقی کشور سواحل دریای خزر خواهد بود.

به گفته وی امروز در جنوب شرق کشور نیز شهروندان شاهد رگبار رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در روز شنبه نیز توضیح داد: برای فردا در برخی مناطق کشور مانند گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران و در مناطقی مانند جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

به گفته ضیاییان از اواخر وقت روز شنبه این سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش برف و بارانی که امروز و فردا شاهد خواهیم بود، احتمال وقوع حادثه بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمال وجود دارد. به همین دلیل شهروندان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

ضیاییان ادمه داد: براساس نقشه‌های هواشناسی فردا و یکشنبه برای برخی مناطق غرب و شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. اما شهروندان در سایر مناطق کشور آسمانی صاف را شاهد خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در روز دوشنبه نیز عنوان کرد: در این روز برای برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش بینی می‌شود.

وی درباره اینکه آیا در هفته پیش‌رو شاهد فعالیت سامانه بارشی جدیدی در کشور خواهیم بود؟ نیز گفت: از روز سه شنبه سامانه‌ای بارشی غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به این شکل در مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارش برف، باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود.

ضیاییان درباره کاهش دمای هوا در روز‌های پیش‌رو نیز عنوان کرد: از امروز تا دوشنبه در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شمالی افت محسوس دما رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه نیز شهروندان در شرق و جنوب شرق کشور افت محسوس دما را خواهند داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآور شد: در سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه | افت محسوس دمای هوا + جدول 

ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه | افت محسوس دمای هوا + جدول 

ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه | افت محسوس دمای هوا + جدول ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه | افت محسوس دمای هوا + جدول ورود سامانه بارشی جدید از سه شنبه | افت محسوس دمای هوا + جدول 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها