کد خبر: ۵۳۴۱۶۳
زمان انتشار: ۲۱:۲۹     ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
معاون وزیر راه و شهرسازی؛
معاون مسکن وزرات راه و شهرسازی ضمن حضور در مراسم امضاء قرارداد 2 میلیارد دلاری حمایت از نهضت ملی مسکن، این اقدام را عامل افزایش رشد اقتصادی و اشتغال دانست.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، در آیین امضاء قرارداد 2 میلیارد دلاری حمایت صندوق توسعه ملی از نهضت ملی مسکن، معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از حمایت‌های صندوق توسعه ملی قدردانی کرد.
هادی عباسی معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: صندوق توسعه ملی به طور همزمان، هم به بخش مسکن و هم به بخش حمل‌ونقل کمک می‌کند و دارایی‌های خود را در چرخه اقتصاد کشور به کار می‌گیرد و از حالت پارک شده خارج می‌کند؛ این اقدام در بازار ارز نیز اثر گذار است زیرا عرضه ارز را در بازار افزایش می‌دهد. این اقدام را از هرجهتی که نگاه کنیم اقدام مبارکی است و باید از رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و هیات عامل تقدیر و تشکر کرد.
عباسی، بانک مسکن را پیشرو و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و حمل‌ونقل دانست و افزود: سیاست وزارت راه و شهرسازی و دولت این است که بانک مسکن تقویت شود. بخش مسکن و بخش حمل‌ونقل جزء پیش‌ران‌های کشور هستند که فعال شدن آنها به رشد اقتصادی 8 درصدی کمک می‌کند و افزایش رشد اقتصادی باعث ایجاد اشتغال در پهنه کشور می‌شود.
عباسی تاکید کرد: اگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور تقویت شود چون عموم جامعه از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند، این اقدام عدالت را بیشتر در جامعه گسترش می‌دهد. حالا چرا نباید صندوق توسعه ملی از بانک مسکن حمایت کند؟ دولت نیز حمایت می‌کند.
معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی در زمینه موضوع افزایش سرمایه بانک مسکن نیز معتقد است افزایش سرمایه روش‌های مختلفی دارد و می‌تواند از طریق دارایی‌ها باشد و لزوما به معنای این نیست که بودجه نقد تخصیص داده شود. افزایش سرمایه می‌تواند از محل پرداخت مطالبات دولت به بانک مسکن باشد یا حتی از طریق اوراق.
هادی عباسی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به سابقه ساخت مسکن توسط بانک مسکن تاکید کرد اگر برآیند امکانات و نیروی انسانی در یک جهت باشد می‌توانیم هم اشتغال و هم رشد و هم ساخت‌و ساز مسکن را جلو ببریم.
وی با اشاره به این موضوع که 2 میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است تاکید کرد: بخش مسکن تهدیدی است که می‌تواند به فرصت تبدیل شود!
عباسی خاطر نشان کرد با توجه به بالا بودن سهم مسکن در تورم، ما می‌توانیم فارغ از محیط پرتلاطم منطقه‌ای رشد غیر تورمی را رقم بزنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها