کد خبر: ۵۳۴۳۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی از روز یکشنبه در برخی از مناطق کشور فعال می شود.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مهر، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی، در مورد ورود سامانه بارشی به کشور گفت: امروز در اغلب مناطق کشور جوی پایدار با افزایش نسبی دما را داریم. از فردا شاهد ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب کشور خواهیم بود و در مناطقی از ایلام، خوزستان، بوشهر، چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و لرستان بارش‌های باران، رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت. این وضعیت در روز دوشنبه، در استان فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب غرب کرمان نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: در روز سه شنبه، سامانه بارشی در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان موجب بارش‌های پراکنده شده و به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد. همچنین بارش‌ها در این مناطق در حد هشدار زرد می‌باشد. در سایر مناطق کشور شرایط آب و هوا کاملاً عادی بوده و روند دمایی افزایشی را شاهد خواهیم بود.

گودرزی اظهار کرد: در شهرهایی مانند اهواز، ایلام، بندر عباس، بوشهر، شهر کرد، شیراز و یاسوج بارندگی خواهیم داشت و توصیه می‌شود که عزیزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، چتر به همراه داشته باشند. البته شدن این بارندگی‌ها نسبتاً کم خواهد بود. در تهران نیز فردا ما شاهد پدیده خاصی نیستیم و شرایط دمایی مشابه امروز خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به بارندگی در مناطق جنوبی کشور طی روزهای آینده، توصیه می‌شود که مردم عزیز در فعالیت‌های کوهنوردی خود احتیاط لازم را داشته باشند. همچنین توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها در دو روز آتی توصیه نمی‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها