کد خبر: ۵۳۴۵۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
درباره تعبیر «فتح قله نزدیک است»
جمله رهبر انقلاب از اینکه به قله نزدیک شده‌ایم، پیشرفت‌های چشمگیری است که جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف علمی، ‌فناوری، ‌صنعتی، ‌سیاسی، ‌نظامی و ... به دست آورده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی به بررسی سیر پیشرفت و توسعه ابرقدرت‌های جهان و تطبیق آن با الگوی پیشرفتی است که ایران در طی سده اخیر پیموده است. آمار و ارقام حکومت پهلوی در تمامی حوزه‌های نظامی، علمی، صنعتی و اجتماعی با دستاوردهای چهل ساله انقلاب قابل مقایسه نبود و جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام دشمنی‌های داخلی و خارجی توانسته با سرعت بی‌نظیری به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کند.

در مرداد ماه سال ۱۴۰۲ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با اشاره به بیان مسئولیت افراد در قبال انقلاب، فرمودند:

«ما فصل مُشبعی را حرکت کرده‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.»

در پژوهش یادشده مراحل #صعود_کشورها، #بی_راهه_ها، #موانع_طبیعی و #غیر_طبیعی این مسیر بررسی شده و اثبات گردیده است که ریل گذاری جمهوری اسلامی ایران کاملاً صحیح و در راه رسیدن به اوج بوده است.

جمله رهبر انقلاب از اینکه به قله نزدیک شده‌ایم، پیشرفت‌های چشمگیری است که جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف علمی، ‌فناوری، ‌صنعتی، ‌سیاسی، ‌نظامی و ... به دست آورده است.

رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود به برخی از این پیشرفت‌ها اشاره کردند، از جمله:

در زمینه علمی: دستیابی به رتبه‌های برتر علمی در منطقه و جهان، ‌رشد چشمگیر در تعداد مقالات علمی، ‌فناوری هسته‌ای، ‌نانو، ‌سلول‌های بنیادی، ‌پزشکی و ...

در زمینه صنعتی: ساخت انواع تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، ‌خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات، ‌صادرات محصولات صنعتی به کشورهای دیگر

در زمینه عمرانی: ساخت سدها، ‌بزرگراه‌ها، ‌پالایشگاه‌ها، ‌نیروگاه‌ها و ...

در زمینه سیاسی: افزایش اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، ‌ایستادگی در برابر استکبار جهانی، ‌حمایت از مظلومان

رهبر انقلاب با اشاره به این پیشرفت‌ها تأکید کردند که جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و تعالی قرار دارد و به قله‌های پیشرفت نزدیک شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها