کد خبر: ۵۳۴۵۵۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۹     ۲۳ آبان ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ: تلاش می‌کنیم تا ۲سال آینده در مناطق محروم بتوانیم ۵۰۰ کتابخانه سیار در همه مناطق روستایی و عشایری داشته باشیم و عدالت فرهنگی را از طریق کتابخانه‌های سیار گسترش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری 598، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه زنگ هفته کتاب که در دبیرستان دخترانه فرهنگ نواخته شد، وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد ۳ میلیون کتاب به کتابخانه مدارس اهدا کرده اند، گفت: امسال با ابتکار همکاران توانستیم  هفته کتاب را در قالب زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه آغاز کنیم. جامعه ۱۶‌میلیونی دانش آموزی بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه است و اگر جامعه هدف در گسترش کتاب و کتابخوانی را اولویت‌بندی کنیم‌، اولویت اول آن دانش آموزان هستند.

وزیر فرهنگ درباره تجهیز کتابخانه‌های مدارس افزود: در ابتدای سال همکاران ما در کانون پرورش فکری ۳میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس تحویل داده‌اند و ما به همکاران پیشنهاد دادیم‌ تلاش شود تا کتاب‌های مورد نیاز دانش آموزان را در کلاس درس در دسترشان قرار بدهیم.

اسماعیلی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال آقای رئیسی تاکید کردند که کتاب فقط در جای خاصی در دسترس مخاطب حرفه ای قرار نداشته باشد بلکه در تمام شهر دسترسی به کتاب برای همه اقشار جامعه وجود داشته باشد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: از وزیر صمت تشکر می‌کنم که موافقت کردند تعدادی خودرو برای کتابخانه سیار داشته باشیم. در ابتدای پیشنهاد تعداد ۲۵ خودرو نیاز داشتیم و در حال حاضر این تعداد را به ۵۰ خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار افزایش داده ایم.

وی درباره گسترش عدالت فرهنگی افزود: تلاش می‌کنیم تا ۲سال آینده در مناطق محروم بتوانیم ۵۰۰ کتابخانه سیار در همه مناطق روستایی و عشایری داشته باشیم و عدالت فرهنگی را از طریق کتابخانه‌های سیار گسترش دهیم.

* علی شعبانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها