کد خبر: ۵۳۴۸۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۴۴     ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
کاربران در فضای مجازی برای تقابل استقلال و سپاهان از واژه جدیدی استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از ورزش سه، استقلال یکی از مهمترین دیدار‌های خود در نیم فصل دوم را با پیروزی پشت سر گذاشت و توانست در استادیوم آزادی مقابل تیم مدعی سپاهان با یک گل به پیروزی دست پیدا کند تا ضمن حفظ صدر جدول رده بندی، خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی معرفی کند.

از واژه‌ها و کلمات زیادی برای تقابل‌های مهم در فوتبال ایران استفاده می‌شود که مهمترین آن، جدال استقلال و پرسپولیس است که به بزرگترین دربی یا شهرآورد کشور معروف شده و سرخابی‌های پایتخت در یکی از مهمترین تقابل‌های سال، به مصاف هم می‌روند.

بجز دیدار دو تیم پایتخت، برخی جدال‌ها میان سایر تیم‌ها نیز دارای حساسیت زیادی است. بازی‌های میان سپاهان و تراکتور با استقلال و پرسپولیس طی سالیان اخیر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و البته که جدال این دو تیم پرطرفدار مقابل یکدیگر نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

پیش از این نیز از الگیلانو در فوتبال ایران استفاده شده بود. شهرآورد گیلان یا گیل کلاسیک رقابت تیم‌های فوتبال شهر‌های رشت و بندر انزلی از استان گیلان است که یکی از شهرآورد‌ها در فوتبال ایران محسوب می‌گردد.

معمولا در سال‌های اخیر از واژه الکلاسیکو برای دیدار سپاهان و پرسپولیس استفاده شده است. مسابقه مهم و هیجان انگیزی که اتفاقا با حواشی و اتفاقات مهم ریز و درشتی همراه بوده است که یادآوری آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد.

واژه الکلاسیکو برای جدال مهم و حساس میان رئال مادرید و بارسلونا استفاده می‌شود و فوتبالدوستان در ایران نیز از این واژه وام گرفته و برای جدال سپاهان و پرسپولیس استفاده کرده بودند.

طی روز‌های اخیر و به بهانه دیدار میان استقلال و سپاهان نیز واژه جدیدی وارد دایره لغات فوتبال ایران شد. مسابقه حساس دو تیم به سوپرکلاسیکو معروف شد و حتی در پایان این دیدار نیز گزارشگر مسابقه از این کلمه استفاده کرد.

سوپرکلاسیکو نیز به مانند الکلاسیکو، واژه‌ای متعلق به آمریکای جنوبی است که به دیدار میان ریورپلاته و بوکاجونیورز اطلاق می‌شود. همچنین جدال میان تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین نیز سوپرکلاسیکو نامیده می‌شود.

به نظر می‌رسد پس از اطلاق واژه الکلاسیکو برای دیدار سپاهان و پرسپولیس، حالا باید شاهد ثبت یک صفت جدید برای یکی از مهمترین دیدار‌های فوتبال ایران باشیم. البته به نظر می‌رسد که برای برخی تقابل‌های مهم از جمله جدال تراکتور با تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس نیز باید شاهد خلق کلمات جدیدی باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها