کد خبر: ۵۳۶۳۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
«صدای شما به ما رسیده است، از صمیم قلب از شما سپاسگزاریم». این یکی از قدردانی‌هایی است که آوارگان بر دیوارهای چادرهای خود در شهر رفح در جنوب نوار غزه نوشته‌اند تا از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا که چند روزی است در همبستگی با غزه‌ها و در مخالفت با جنگ اسرائیل علیه نوار تظاهرات می‌کنند، قدردانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شفقنا، به نقل از الجزیره، آوارگان شهر رفح با اهتمام فراوان جنبش‌های اعتراضی گسترده در دانشگاه‌های آمریکا را دنبال می‌کنند که به دانشگاه‌های اروپایی نیز کشیده شده است و امیدوارند در فشار بر نظام‌هایشان برای مداخله و توقف جنگ اسرائیل علیه غزه، موفق شوند و مانع از اجرای طرح حمله اسرائیل به این شهر که بیش از یک میلیون آواره را در خود جای داده است، شوند.

در یکی از اردوگاه‌های چادری در غرب شهر رفح، آوارگان شمال نوار غزه چیزی جز پارچه چادرهای خود به عنوان راهی برای رساندن صدای خود به دانشجویان معترض در سراسر جهان به ویژه در دانشگاه‌های آمریکا نیافتند.

«تفکیر حمد» (۴۴ ساله)، یکی از پیشگامان این ابتکار به الجزیره گفت: «هر آزاده‌ای که به یاری ما بشتابد، شایسته تقدیر است. صدای دانشجویان دانشگاه در غرب به ما رسیده و به ما امید داده است. ما آیا صدای دانشجویان دانشگاه‌های عربی و اسلامی را نیز می‌شنویم؟

«تفکیر» در دانشگاه رشته سیاست را خوانده و از ارزش و تاثیر جنبش‌های همبستگی به ویژه در بین دانشجویان آگاه است که روند رویدادهای جهانی را تغییر داده است. او با علاقه فراوان گسترش فعالیت‌ها علیه جنگ اسرائیل در غزه را دنبال می‌کند؛ تحرکاتی که در دانشگاه کلمبیا شروع شد و به دانشگاه‌های دیگر در سراسر ایالات متحده گسترش یافت و سپس به دانشگاه‌های اروپایی نیز رسید.

زمانی که حمله اسرائیل به غزه در پی عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته آغاز شد، تفکیر به همراه مادرش برای سفر درمانی به مصر رفته بود و اصرار داشت که به غزه بازگردد و تلاش زیادی برای انجام این کار انجام داد و در پنجاهمین روز جنگ به آنجا بازگشت و او می‌داند که به زادگاهش بیت حانون در شمال نوار باز نخواهد گشت.

پس از آواره شدن و رفتن خانواده‌اش به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه در آغاز جنگ، تفکیر و خانواده‌اش دوباره به شهر رفح در مرز مصر حرکت کردند و او امیدوار است که سومین حرکت آنها برای «بازگشت به خانه به شهر بیت حانون» در شمال دور نوار غزه باشد.

تفکیر در پاسخ به این سؤال که مکررا از او پرسیده می‌شود که «چرا به غزه برگشتی در حالی که عده‌ای تلاش می‌کنند غزه را ترک کنند؟»بی درنگ اینگونه پاسخ می دهد: «چگونه از دنیا بخواهیم با هم همبستگی کند پیش از اینکه اول با خودمان همبستگی کرده باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم؟»

او می‌گوید: چون حق با ماست و تصاویری که از غزه می‌آید دردناک است و جنایات نسل‌کشی علیه مردم، درختان و سنگ‌ها بی‌سابقه است، دانشجویان در دنیا بسیج شده‌اند و جنبش آنها در معتبرترین دانشگاه‌ها در فشار قرار دادن نظام‌هایشان برای اتخاذ مواضع جدی‌تر برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل علیه غزه، تأثیر زیادی خواهد داشت.»

تفکیر از چادر خود در رفح خطاب به چادرهای مستقر شده در محوطه دانشگاه‌های غربی می‌گوید: «به عنوان آوارگان در رفح که در معرض تهدید تهاجم زمینی است، به دانشجویان آزاده درود می‌فرستیم، با آنها همبستگی می‌کنیم، آزار و اذیت و دستگیری آنها را محکوم می‌کنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها