کد خبر: ۵۳۶۹۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بااینکه تعداد تیم های کوپا آمریکا نسبت به جام جهانی و یورو کمتر است اما قهرمانی در این رقابت ها بسیار دشوار است.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360: کوپا آمریکا یکی از معتبرترین تورنمنت‌های بین‌المللی است و از اینکه چه تعداد از نام های بزرگ نتوانسته‌اند در این رقابت‌ها قهرمان شوند، شگفت‌زده خواهید شد. لیونل مسی 6 بار تلاش کرد تا اینکه در نهایت با آرژانتین در سال ۲۰۲۱ جام را به دست آورد.

ما نگاهی دقیق‌تر به تاریخ کوپا آمریکا انداخته‌ایم و بازیکنان نامداری پیدا کرده‌ایم که باورمان نمی‌شود هرگز در این رقابت‌ مهم قهرمان نشده باشند!

نیمار جونیور

بزرگ‌ترین بازیکن نسل مدرن است که هرگز این جام معتبر را نگرفت. برزیل در سال‌های اخیر قهرمان کوپا آمریکا شده  اما نیمار در سال ۲۰۱۹ به دلیل مصدومیت در تیم قهرمان برزیل حضور نداشت.او در سال 2021 به شدت به قهرمانی نزدیک شد اما برزیل به خاطر نیمه اول درخشان آنخل دی‌ماریا، فینال را به آرژانتین باخت. او امسال هم شانس بردن جام را نخواهد داشت زیرا به دلیل مصدومیت از ترکیب دوریوال جونیور کنار گذاشته شده.

دیگو مارادونا

مارادونا که به خاطر موفقیت‌هایش در جام جهانی ۱۹۸۶ شهرت داشت در کمال تعجب، هرگز با آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا نشد.

یک سال پس از قهرمانی در جام جهانی در سال ۱۹۸۶، آرژانتین به شدت در فکر قهرمانی کوپا آمریکا در سال ۱۹۸۷ بود،؛مخصوصاً با برگزاری این مسابقات در زمین خانگی. با وجود اینکه مارادونا 3 گل در آن تورنمنت به ثمر رساند، آرژانتین در نیمه نهایی کوتاه آمد و یک صفر مقابل اروگوئه شکست خورد.

پله

پله با وجود داشتن یکی از بزرگترین رکوردهای بین‌المللی وسابقه 3 قهرمانی جام جهانی هرگز به جام کوپا آمریکا دست پیدا نکرد. او فقط در یک  کوپا آمریکا بازی کرد و در سال ۱۹۵۹ بهترین گلزن شد اما برزیل در نهایت به آرژانتین باخت.

خاویر ماسکرانو

فقط 8 بازیکن در تاریخ این رقابت‌ها بیشتر از ماسکرانو در کوپا آمریکا حضور داشته‌اند. آرژانتینی همه کاره در 4 دوره از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ نایب قهرمان شد.  او با وجود اینکه یکی از ثابت‌ترین بازیکنان فوتبال عصر خودش بود، همیشه در کوپا ناکام می‌ماند. او در کنار شکست در 4 فینال کوپا آمریکا، فینال جام جهانی را در سال ۲۰۱۴ به آلمان باخت.

خامس رودریگس

رودریگس تقریباً هر جام و افتخار معتبری باشگاهی که وجود دارد به دست آورده اما موفقیت‌های بین‌المللی همیشه از او دور بوده. این بازیساز کلمبیایی در طول سال‌ها بازی های قابل توجه زیادی در صحنه بین‌المللی ارائه کرده است و البته هرگز در هیچ یک از آنها فاتح نهایی نبوده است.  رودریگس در سال ۲۰۱۶ به قهرمانی در کوپا آمریکا نزدیک شد اما کلمبیا در نهایت پس از باخت به شیلی در نیمه نهایی به مقام سوم رسید.

کاکا

کاکا در سال‌های اوج خوددرخواست کرد در سال ۲۰۰۷ در کوپا آمریکا بازی نکند زیرا به استراحت نیاز داشت. برزیل در آن سال قهرمان مسابقات شد و کاکا پس از آن امتیاز هرگز شانس قهرمانی در کوپا آمریکا را پیدا نکرد. خولیو باپتیستا به عنوان جایگزین کاکا نقش مهمی در قهرمانی سلسائو داشت. این هافبک تهاجمی پس از ۴ دقیقه در فینال گلی را به ثمر رساند و نقشی کلیدی در قهرمانی برزیل داشت.

رادامل فالکائو

بهترین گلزن تاریخ کلمبیا هرگز به کوپا آمریکا دست نیافته است. در ۱۲ بازی کوپا آمریکا، فالکائو تنها 2 گل به ثمر رساند و هرگز از نیمه‌نهایی عبور نکرد.

گونسالو ایگواین

با اینکه از ایگواین به خاطر موقعیت خراب کردن هایش در تیم ملی آرژانتین انتقادات زیادی وجود دارد اما آمار شخصی او خوب بوده است. او در ۱۳ بازی کوپا آمریکا ۷ گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل داد و به طور میانگین هر ۸۷.۶ دقیقه یک گل زد، با این حال، هرگز خود جام را بلند نکرد.

خاویر زانتی

مدافع افسانه ای در 5 تورنمنت جداگانه شرکت کرد اما نتوانست هیچ یک از آنها را ببرد. زانتی در نهایت در سال ۲۰۱۱ با ۱۴۵ بازی کناره‌گیری کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها