کد خبر: ۵۵۰۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
بیانیه دوم رسانه های جبهه فکری انقلاب خطاب به ضرغامی:
فراموش نکنید که افکار عمومی هنوز بهانه‌های تعطیلی یا تغییر عوامل برنامه‌هايي نظير «پارك ملت» و سري نخست «ديروز، امروز، فردا» را از یاد نبرده‌اند. راستی چه ارتباطی بود بین نامه‌ی رسانه‌ها با آنچه شما کردید؟ و سوال مهم‌تر اینجاست که چرا رسانه‌ی ملي نمي‌خواهد به همان مقدار که به جریان شبه‌روشنفکر فرصت بیان عقایدش را می‌دهد، تريبونی هم در اختیار گفتمان جریانات ارزشی در حوزه‌ی فرهنگ قرار دهد؟ آیا ممنوع التصویر کردن بسیاری از فعالین انقلابی مویدی بر این امر نیست؟

سرویس نقد رسانه پایگاه 598/ انتشار بیانیه اول بیش از سی رسانه جبهه فکری انقلاب اسلامی خطاب به ضرغامی مبنی بر درخواست حضور نمایندگانشان در برنامه هفت و  طرح دیدگاه هایشان در باب بحران سینما، مانند همیشه بایکوت و بی محلی رییس رسانه ملی را در پی داشت. اما این ابتدای ماجرا بود و چندی پس از پخش برنامه هفت بدون حضور نمایندگان حزب الله، خبر تعطیلی هفت در برخی رسانه ها منتشر شد. خبرهای ضد و نقیض انتشار یافت تا سرانجام در جمعه شب گذشته، جیرانی خبر اجرای هفت توسط عوامل و مجری دیگری را اعلام کرد.

رسانه های جبهه فکری انقلاب اسلامی از آنجا که این اقدام را نوعی فرار به جلو و انداختن تقصیر به گردن نیروهای انقلاب می دانستند، طی بیانیه ای رسمی دیدگاه خود را در مورد این اقدام و سیاست های محافظه کارانه صدا وسیما بیان داشتند و از ضرغامی برای پاسخگویی در مورد عملکرد هشت ساله اش در یک کنفرانس مطبوعاتی دعوت بعمل آوردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب» (سوره زمر آیه 18)

ریاست محترم صدا و سيما جمهوري اسلامي

جناب آقاي مهندس ضرغامي

سلام علیکم

همانگونه كه مستحضريد چندي قبل جمعی از رسانه‌هاي جبهه‌ی فرهنگی انقلاب طي نامه‌اي به جنابعالي، ضمن انتقاد از گفتمان حاكم بر تنها برنامه‌ی سینمایی رسانه‌ی ملی، خواستار ايجاد فضايي عادلانه در صدا و سيما براي گفتگو با جريان‌هاي مختلف فرهنگي شدند و حتی نمایندگانی از سوی این جبهه برای مناظره با نمایندگان تفکرات دیگر معرفی شد. اما اين درخواست واضح و روشن در نگاه مديران سازمان صدا و سيما، معنايي معوج و وارونه يافت و آنچه در عمل رخ داد، تغيير ماهرانه‌ی صورت مسأله بود؛ اقدامی كه جز نشاني غلط دادن و مسأله‌ی اصلي را با مسأله‌ی خودخواسته و محافظه‌كارانه‌ی ديگري عوض كردن، معنای دیگری نداشت.

جناب آقاي ضرغامي!

چگونه است که در معدود برنامه‌هاي فرهنگي‌ رسانه‌ی ملی- رسانه‌ای كه قرار بود يك دانشگاه عمومي باشد- شبه‌روشنفكران نور چشمی به صورت کاملاً یکطرفه و بدون حضور نمایندگان جریان‌های دیگر، اجازه‌ی اين را مي‌يابند كه با بدترين لحن افکار طرف مقابل را آماج حملات خود قرار ‌دهند و ايدئولوژي پوشالي خود را به جامعه حقنه كنند؟ و بدتر از آن، چرا درست زمانی که شرایط گفتگو فراهم می‌شود، با ترفند تغییر عوامل تنها تریبون سینمایی تلویزیون، جامعه‌ی روشنفکری را -که بعد از دو سال در اختیار داشتن آنتن دیگر حرف ناگفته‌ای ندارد- از جواب دادن به سوالات اساسی جریان ارزشی نجات می‌دهید؟

 جناب آقاي ضرغامي!

این اولین باری نیست که عوامل برنامه‌ای به سلیقه و مصلحت شما و به نام اعتراض جریانات انقلابی تعویض  می‌شوند. فراموش نکنید که افکار عمومی هنوز بهانه‌های تعطیلی یا تغییر عوامل برنامه‌هايي نظير «پارك ملت» و سري نخست «ديروز، امروز، فردا» را از یاد نبرده‌اند. راستی چه ارتباطی بود بین آن نامه‌ی رسانه‌ها با آنچه شما کردید؟ و سوال مهم‌تر اینجاست که چرا رسانه‌ی ملي نمي‌خواهد به همان مقدار که به جریان شبه‌روشنفکر فرصت بیان عقایدش را می‌دهد، تريبونی هم در اختیار گفتمان جریانات ارزشی در حوزه‌ی فرهنگ قرار دهد؟ یعنی رسانه‌ی شما تا این حد از شنیده شدن گفتمان جبهه‌ی فرهنگی انقلاب ترس دارد؟ آیا ممنوع التصویر کردن بسیاری از فعالین انقلابی مویدی بر این امر نیست؟

جناب آقاي ضرغامي!

بيانيه‌ی نخست رسانه‌هاي جبهه‌ی فرهنگي انقلاب تنها سنگ محکی بود براي نشان دادن عیار روحيه‌ی محافظه‌كاري حاكم بر سازمان تحت امرتان و همچنين ميزان پايبندي و اعتقاد شما به حضور گفتمان انقلابي در بزرگترين دستگاه تبليغي نظام اسلامي به بهانه‌ی یک برنامه‌ی سینمایی به عنوان مشتی از خروار. و اگرنه ما نه به برنامه‌ی قبلی و نه به سري جديد برنامه‌ی «هفت» با حضور عوامل جدید امیدی نداشته و نداريم. اما متأسفانه آنچه در اقدام اخير صدا و سيما ذبح شد، همان دغدغه‌اي بود كه منجر به صدور بيانيه‌ی قبلي گرديد؛ منطق گفتگو و حضور گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی در رسانه‌ی ملی.

جناب آقاي ضرغامي!

رهبر معظم انقلاب مکرراً همه دستگاه‌هاي نظام رامشمول قاعده‌ی نقد، اصلاح و پاسخگويي دانسته‌اند. چنانکه معظم له در آغاز سال 83 سال پاسخ‌گویی- در بين زائران حرم رضوي فرمودند:«پاسخگويى بايد به معناى صحيح كلمه وجود داشته باشد. بايد دستگاه‌هاى فرهنگى كشور - چه آنچه مربوط به دولت است، چه آنچه زيرمجموعه دولت نيست، مثل صدا و سيما - روشن كنند كه در مقابل تهاجم گسترده‌ى فرهنگى دشمنان چه تدابيرى را براى اعتلا و بارور كردن فرهنگ اسلامى و انقلابى و عموميت بخشيدن به نقاط برجسته‌ى آن به‌كار بسته‌اند.»

از همین رو، از شما خواستاریم تا برای اتمام حجت، در يك نشست خبري به سوالات رسانه‌هاي جبهه‌‌ی فرهنگی انقلاب در مورد عملكرد خود در این هشت سال مدیریت‌تان پاسخ دهيد تا هم به فرمايش رهبر معظم انقلاب لبيك گفته باشيد و هم بعد از سال‌ها، نيروهاي جبهه فرهنگي انقلاب بتوانند بدون گزینش و به صورت رودررو با شما سوالات و مباحث خود را مطرح كنند.

باشد که مورد رضایت الهی قرار گیرد.

امضاها تا این لحظه:

 

  1. روزنامه جوان
  2. خبرگزاری نسیم‌
  3. خبرگزاري دانشجو
  4. پایگاه خبری تحلیلی رجانیوز
  5. سایت جهان نیوز
  6. سایت الف
  7. سایت بولتن نیوز
  8. پایگاه خبری تحلیلی 598 
  9. سایت تریبون مستضعفین
  10.  سایت خبرنامه دانشجویان
  11. سایت صراط نیوز
  12. سایت بی‌باک نیوز
  13. سایت جوان آنلاین
  14. سایت آوینی فیلم
  15. سایت عصر امروز
  16. سایت مطالبه
  17. پایگاه تحلیلی برهان
  18. ماهنامه سینما رسانه
  19. ماهنامه راه
  20. ماهنامه‌ی داستان
  21. هفته نامه یالثارات
  22. هفته‌نامه 9دی
  23. هفته نامه پرتو سخن
  24. هفته نامه سایبری رویکرد
  25. سایت سلام سر به دار
  26. سایت سلام تبریز
  27. خبرگزاری شیرازنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱
ایول به همتون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۵
۱
متاسفانه اقای ضرغامی نسبت به اجریان ارزشی شمشیر رااز رو بسته وبهحذف گفتمان ارزشی روی اورده.قیامت هم هست اقای ضرغامی
پاسخ
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
بیایید همه با هم برای ضرغامی دعا کنیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها