مناظره‌ای که ظرفیت‌های صداوسیما را عیان کرد؛
بی تردید شنیدن و بیان نظرات موافقان و مخالفان مطالب اجتماعی و اعتقادی در رسانه ملی، می تواند صداوسیما را به دانشگاه بدل کرده، اذهان مردم را نسبت به مسائل مختلف عمق بخشیده و آنها را از چنگال فریب رسانه های ضدانقلاب رهایی بخشد.
دو شبکه با دو سرنوشت متفاوت؛
سرشار و فروغی هر دو الگو و از مصادیق مدیر جوان انقلابی به شمار می‌روند اما با دو سبک کاملا متفاوت؛ سرشار توانسته شبکه پویا را به یکی از شبکه های محبوب و سازنده تلویزیون برای کودکان تبدیل کند و از طرفی با سعه صدری مثال زدنی پاسخگوی تمامی انتقادات مطرح شده باشد و در سوی مقابل، علی فروغی بدون توجه به انتقادات مردم و کارشناسان، شبکه سوم سیما را به سطوح نازل هدایت می‌کند!
نامه مهم استاد قرائتی به مدیران آموزش و پرورش؛
نسل نو مورد تهاجم شیطان، شهوت، غفلت، سوءمدیریت، مشکلات اجتماعی و اقتصادی است/ سزاوار است که خود را قاصر یا مقصر بدانیم و برای آینده بازنگری کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نوشت: کوتاه سخن آنکه نماز همانگونه که امام فرمودند یک کارخانه آدم‌سازی است و امور تربیتی باید بیشترین توجه خودش را در راستای تربیت نسل نو روی نماز بگذارد.
اعتراض به یک عکس از جشن حافظ؛
جشن حافظ زیر سایه کرونا برگزار شد/ اینجا کرونا هست آنجا کرونا نیست! + عکس
کرونا مثل خیلی از اتفاقات دیگر پرتناقض‌ترینِ رفتارها را از سلبریتی‌ها نشان داد، وقتی از جلوی دوربین تلویزیون فرار می‌کنند و سریال‌شان را ناتمام می‌گذارند تا کرونا نگیرند اما از "جشن حافظ" نمی‌گذرند؛ انگار کرونا آنجا نفوذ نکرده است.
نگاه یک منتقد سینما و تلویزیون به سریال «آقازاده»؛
المان‌های شهوانی به بهانه طرح مسائل سیاسی درست نیست
منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال"آقازاده" گفت: انتقادی که به سازندگان آثاری از جنس "آقازاده" مطرح است این که به بهانه طرح مسایل سیاسی و اقتصادی از چاشنی مسایل عشقولانه به گونه ای استفاده می کنند که در نهایت آن ها را به هدف اصلی خود نمی رساند و چه بسا مخاطب نسل جدید برداشتی از محصول فرهنگی کند که مورد انتظار سازندگان هم نباشد.
فیلمنامه های ضعیف و مخاطب ناراضی تلویزیون
کمبود سریال‌های جریان‌ساز مطرح و جذاب در تلویزیون، بخشی از جامعه علاقه‌مند به قصه‌گویی را به‌سمت شبکه نمایش‌خانگی می کشاند و این یعنی بسیاری از آثار تلویزیونی در این سال ها فاقد جذابیت لازم در بخش قصه و داستان و فیلمنامه هستند و همین مساله نیز باعث نارضایتی مخاطبان از رسانه ملی شده است.
بهروز افخمی عنوان کرد؛
«تهران» سریالی پریشان‌گو و شکست‌خورده است/ فقط باید بخندیم!
بهروز افخمی در گفتگویی با نادر طالب‌زاده درباره سریال «تهران» محصول رژیم صهیونیستی، ضمن «خنده‌دار» توصیف کردن این مجموعه، آن را محصول یک پروژه نخ‌نماشده دانست.
عملیات احیای اعتبار!
نگاهی به سریال «The Spy» که پروژه تبلیغاتی موساد در سینماست/ هالیوود همچنان روی خط اغراق!
«جاسوس» یا همان «The Spy» مینی‌سریالی بود که اواسط سال گذشته از طریق نتفلیکس به شکل عمومی منتشر شد؛ اثری تبلیغاتی که برای پاسداشت فعالیت‌های یک جاسوس اسرائیلی ساخته شد! «الی کوهن» قهرمان اصلی این پروژه تبلیغاتی است؛
روایت ابوالقاسم طالبی از شکایت رئیس‌جمهور؛
قبل‌ها فیلم می‌ساختیم و توقیف می‌شد اما حالا «قصد ساخت فیلم» را هم توقیف می‌کنند!/ به خاطر فیلمی که هنوز نساخته‌ام با قید وثیقه آزادم!
ابوالقاسم طالبی کارگردان آثاری همچون «یتیم‌خانه ایران» و «قلاده‌های طلا» سال ۹۷ در پی بازداشت حسن عباسی تحلیلگر مسائل سیاسی طی توییتی انتقادی با حمایت از عباسی عنوان کرده بود که قصد ساخت فیلمی درباره حسن روحانی و روایت یک ملاقات در سال ۶۵ را دارد. حالا و پس از نزدیک به دو سال گویا هنوز حاشیه‌های آن توئیت ادامه دارد.
به بهانه پایان زودهنگام برنامه حاج محمود کریمی در حرم رضوی؛
سیاست‌ دوگانه صداوسیما در مواجهه با سلبریتی‌ ها و محمود کریمی‌ ها/ برای حاج محمود که نسل ما مدیون اوست
نبود جسارت و شجاعت مدیران مشکل امروز سازمان صدا و سیما است، جایی که نمی‌توانند در مواجهه با رفتار خارج از عرفِ سلبریتی‌ روی آنتن، تحمیل‌های سیاست‌های غلطِ اسپانسرها، قد علم کنند و جایی هم اولین تصمیم‌شان حذف می‌شود.
یادداشت وحید جلیلی بر فیلم «خروج»؛
جنگ پارتیزانی فرزندان انقلاب در کوچه پس کوچه های سینمای ایران
“خروج”؛ یک نوید با خود دارد: جنگ پارتیزانی فرزندان انقلاب در کوچه پس کوچه‌های سینمای ایران برای پس گرفتن سینمای گرانقدرِ ملی از تجزیه‌طلبان تهران شمالی، در جریان است و پرچم افراشتنِ حاتمی‌کیا در میدان، مژده‌ای چون حضور چمران در پاوه است.
دو منتقد مطرح کردند؛
نون خ؛ حکایت لنگه کفشی در بیابان برهوت تلویزیون
سعید آقاخانی بعد از تجربه موفقش در ساخت سری اول سریال «نون خ»، این بار سری دوم آن را ساخته است. مجموعه‌ای که باعث شده در رسانه ملی، فرهنگ اقوام کرد و چیزی غیر از فرهنگ آپارتمان‌نشینی و تهرانی را شاهد باشیم که مورد استقبال هم قرار گرفته است.
وحید یامین پور مطرح کرد:
صداوسیما دنبال خریدن اعتبار برای خودش از طریق باج دادن به سلبریتی هاست
وحید یامین پور گفت: تصور می کنیم سلبریتی که می آید تلویزیون و حرفی می زند و بعد هم بلافاصله به فضای مجازی می رود و هرچه می خواهد به صداوسیما می گوید، آورده ای برای صداوسیما دارد درحالی که این یک خطای راهبردی صداوسیماست.
پس از پخش پنج قسمت موفق؛
پایتخت سقوط کرد!
پخش ششمین قسمت پایتخت دل های خیلی از علاقمندانش را به درد آورد آنگونه که بالاخره علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما دستور بررسی و احتمالا برخورد با انحرافات اخلاقی آشکار با صحنه های غیر اخلاقی و هنجار شکن مذهبی و اجتماعی قسمت آخر را صادر کرد.
در برنامه «فرمول یک» رخ داد؛
شبهات رسانه های بیگانه یک جا در شبکه یک/ وقتی سلبریتی جای همه فکر می کند!
حضور امیرحسین رستمی در برنامه شب گذشته شبکه یک سیما و اظهارات او درباره همه چیز! نشان داد که دیگر سلبریتی ها انتخاب خوبی برای پر کردن آنتن نیستند.
جهادگران سلامت در مشهد کنار مردم هستند + تصاویر
در همین راستا تعدادی از جوانان آتش به اختیار مشهدی گروهی تشکیل دادند به نام خیرین جوانان گمنام به سرپرستی آقایان بلادور، رفیعی و جعفری و به فکر تولید یک محلول ضدعفونی با قیمت مناسب افتادند انجام کار نیاز به تحقیق و مطالعه داشت بعد از مطالعه مقالات مختلف موفق شدند تا به یک محلول ضدعفونی مناسب برسند، محلولی که بعد از اتانول جهت پاکسازی ویروس و باکتری ها از جمله ویروس کرونا استفاده می شود.
فراستی:
حاتمی‌کیا مهم‌ترین فیلمساز پس از انقلاب است/ به قهرمان «خروج» نزدیک نمی‌شوم
مسعود فراستی منتقد سینما با بیان اینکه حاتمی‌کیا همچنان مهم‌ترین و بهترین فیلمساز بعد از انقلاب است گفت: وقتی فیلمسازی در کارنامه خود 5 فیلم قابل تعریف و دفاع دارد، قطعا بهترین فیلمساز تا این لحظه سینمای ایران است.
اخبار کوتاه
نقد فیلم
راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

خصلت وضعیت آچمز این است که حتی کاراکترهای مثبت فیلم علی‌رغم اینکه می‌خواهند به ادعاهای خود درباره استقلال‌طلبی و زیر بار زور نرفتن و عادلانه و حق خواهانه عمل کنند اما نمی‌توانند.
«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«بنفشه آفریقایی» می‌خواهد یک «ژول و جیم» ایرانی باشد. یک مثلث عشقی نامتعارف بین یک زن و دو مرد که حتی برای جامعه فرانسوی دهه ۶۰ که تروفو در آن فیلمش را ساخت نیز تابو بود، چه برسد در ایران.
کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

جذابیت «یلدا» که تقریبا تمام آن در استودیو، اتاق فرمان و پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی می‌گذرد، از همان برنامه تلویزیونی فراتر نخواهد رفت. واقعا کسی حاضر است برای تماشای یک قسمت از «ماه عسل» به سینما برود؟
«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

پیرنگ داستان «آشفته‌‌گی» بر قصه شاهزاده و گدا استوار است که در این میان مثلث عشقی هم وارد می‌شود، اما معشوقه قرار نیست برای هیچ‌کس باشد.
ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

فیلم مسخره‌باز، صرفا فضایی است که آقای کارگردان علایق شخصی و خیالات سیّال خود را روی پرده سینما منعکس کند و از کازابلانکا و پاپیون و کیل بیل بگوید و گاهی تجربه موفق تئاتری خود را یادآور شود.
«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه» پیشکشی به مسعود کیمیایی است و مانند فیلم‌های او، قهرمان دارد. حتی اگر بازنده باشد اما ایراد اصلی، داستان یک خطی فیلم است.
«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار» به‌خوبی قصه می‌گوید، از زوائد می‌‌پرهیزد، خط داستانی را دنبال می‌کند و فضا می‌سازد؛ کاری که بسیاری از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر قادر به انجام آن نیستند.
«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

ضعف فیلمنامه و زوائد متعدد، فیلم «مردی بدون سایه» ساخته علی‌رضا رئیسیان را به فیلمی هدرشده تبدیل کرده و حتی می‌توان گفت این فیلم هنوز به مرحله تبدیل شدن به یک فیلم نرسیده است.
بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بازی خوب الناز شاکردوست (در نقش فائزه) و هوتن شکیبا (در نقش عبدالحمید) در «شبی که ماه کامل شد» آن‌ها را از پیله یک زوج عاشق بیرون آورده تا به جای تمرکز بر دل‌انگیزی سیمای فائزه، چهره کریه تروریست‌های تکفیری در نظر مخاطبان بنشیند.