سقوط هواپیما سکوی پرواز سلبریتی ها برای انتخابات؛
هنروران یا سلبریتی ها در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که می‌توانند هم نقش حامیان شایسته‌ای را بازی کنند و هم به شکل اسب تروی یونانی به درون جامعه انقلابی نفوذ کرده و صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره انقلاب وارد سازند. در چند وقت گذشته و حوادث سیاسی فتنه گران داخلی و خارجی، شاهد برخی حرکت‌ها در میان این صنف بودیم که منظور این نوشتار می‌باشد.
روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد:
مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با اشاره به ضبطی شدن برخی برنامه‌های زنده سیما، گفت: از مدت‌ها قبل با تدوین این آیین‌نامه قرار شد تعداد برنامه‌های زنده روی آنتن سیما مدیریت شود تا شاهد افزایش غنای محتوای برنامه‌ها باشیم.
تلخند دوربین‌های مخفی؛
لگدمال کردن ارزش‌ها در صفحات اینستاگرام فارسی/ اینفلوئنسرهایی که همجنس‌بازی و زنای با محارم را ترویج می‌کنند!
یک سبک از این محتواهای تولید شده؛ دوربین‌های مخفی و سرکار گذاشتن یا اصطلاح عامیانه‌تر آن «ایستگاه کردن» یک یا چند شخص جهت مزاح است. این موضوع اگرچه در نگاه اول می‌تواند سرگرم کننده و جالب به نظر بیاید ولی در بسیاری از موارد، علاوه بر این که این کار نقص حریم شخصی و ایجاد نا امنی برای شهروندان است؛ به دلایلی اعم از تکراری شدن سوژه‌ها و ... به قبح شکنی و عملا اشاعه منکر و فحشا نبز می‌انجامد.
دقیقا از کجای جشنواره انصراف داده‌اید؟
ماجرای انصراف برخی هنرمندان و سلبریتی ها از جشنواره فجر چیست؟
رضا درمیشیان، کارگردان فیلم «مجبوریم» که فیلمش از سوی هیئت داوران جشنواره فجر ۹۸ رد شده و عملا فیلمی در جشنواره ندارد، در بیانیه‌ای از حضور در جشنواره انصراف داده است. رخشان بین‌اعتماد که صحبت‌های اعتراضی بسیاری کرده و از جشنواره انصراف داده، نه امسال و نه در ۶ سال گذشته، فیلمی در جشنواره نداشته است.
اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛
طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در اختتامیه عمار/ «محمدرضا سرشار» تجلیل شد
یک مستندساز پس از دریافت فانوس از اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار،خطاب به «مایکل مور» مستندساز آمریکایی گفت: مستندسازان آمریکایی به خاورمیانه بیایند و از جنایات آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان مستند بسازند.
نگاه سینما به 7 مقطع تاریخی در رویارویی ایران و آمریکا طی ۶۰ سال اخیر؛
سینمای ایران، غایب در روایت جنایت‌های آمریکا
تک‌تک اتفاقات دیگری که طی این سال‌ها بین ایران و آمریکا رخ دادند، همگی ظرفیت‌هایی دراماتیک برای تبدیل به فیلم سینمایی را داشتند، اما تنها بعضی‌شان فیلم شده‌اند و همین هم در مقیاسی محدود صورت گرفته است.
نگاهی روانشناختانه به فیلم «منطقه پرواز ممنوع»؛
نقطه عطف «منطقه پرواز ممنوع» توجه به رابطه پدر-فرزندی است
یک روان­شناس بالینی حوزه کودک و نوجوان معتقد است: نقطه عطف فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» توجه به رابطه پدر-فرزندی است؛ رابطه­‌ای که کم­تر در رسانه و حتی پژوهش­‌ها بدان پرداخته می­‌شود.
نگاهی بر حاشیه‌ جدید محسن امیریوسفی؛
باز هم سر و کله آشغال‌ها پیدا شد!
گویا ماجرای محسن امیریوسفی و فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در جشنواره فجر طی شش سال اخیر تبدیل به رویه‌ای معمول و تکراری شده که همچنان هم بطور حیرت‌آوری ادامه دارد.
فرار رو به جلو؛
واکاوی تحریم صدا و سیما توسط سلبریتی ها
باید خدا را شاکر بود که بالاخره نابازیگر/مانکن هایی که خود را هنرمند می‌نامند ولی از بیسوادی مفرط رنج می‌برند، متوجه شده‌اند که جایی در تلویزیون ندارند و در فراری رو به جلو، آن را تحریم می‌کنند.
شبیخون هالووین؛
تبعات برگزاری جشن‌های غربی در فرهنگ ایرانی
برگزاري مناسبت‌هاي فرهنگي در هر قوم و ملتي سبقه‌اي طولاني داشته و براساس باورها و نظرات مردم هر دياري شکل مي‌گيرد. آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌ها در بين جوامع مختلف هرکدام به فراخور اعتقادات و آيين آن مرز و بوم تعريف شده و لزوما نمي‌تواند مورد قبول همگان قرار گيرد.
هفتم آبان روز پاسخگویی به یک پرسش بنیادین؛
پاردوکس بنیادین کوروش گرایان و قدرت ملی و منطقه ای ایران
اما نکته عجیب این است که مهمترین چیزی که آنها در ضدیت با نظام اسلامی و سیاستهای منطقه ای نظام اسلامی که آن را بر پایه نظام ایدئولوژیک جمهوری اسلامی مطرح می کنند، دقیقا همان چیزی است که در خصوص جناب کوروش به آن افتخار می کنند.
ارزیابی فصل سوم سریال «ستایش»؛
از تغییر عجیب بازیگران تا
چندقسمتی از پخش فصل سوم سریال ستایش می‌گذرد و در همین مدت کوتاه بازخوردهای فراوانی را در میان منتقدان و مردم در پی داشته است. ستایش 3 درست است که طبق روال سریال‌های این‌چنینی باید گذر زمان را هم در درون خود و در فضا و چهره بازیگران خود نیز به نمایش بگذارد اما ظاهراً تهیه‌کنندگان و نویسندگان آن را کسانی دانست که تلاش می‌کنند تا پوسته روند یکنواخت‌سازی سریال‌ها در تلویزیون را بشکنند و محدودیت‌های کارگردان و هزینه‌های جانبی این امر را بردارند.
آدرس غلط دولت و مجلس برای مشکلات بانوان؛
ورزشگاه برای زنان یا زنان برای ورزشگاه؟
خوشبینانه‌ترین تحلیل از عملکرد دستگاه‌های مسئول –علی‌الخصوص معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری- این است که این دستگاه‌ها در تحلیل مسائل زنان دچار اختلال محاسباتی هستند و «سرنا را از سر گشاد آن می‌زنند»!
وحید جلیلی:
«گاندو» نفوذ در دولت را افشا کرد و «بوی باران» نفوذ در صداوسیما را
وحید جلیلی در جمع اعضای انجمن فیلمسازان انقلاب اسلامی خراسان ضمن ارائه بحث مفصلی پیرامون موفقیت‌ها و چالش‌های امروز فیلمسازی انقلاب عنوان کرد: رسانه ملی ۱۵میلیارد تومان سفارش می‌دهد سریالی مثل بوی باران بسازند تا در اوج جنگ نرم، این را فرو کند در ذهن ملت؛ یک تصویر کثیف و سیاه، از جامعه ایرانی.
استعداد به مثابه ماده مصرف صنعت سرگرمی در نظام سرمایه داری؛
سیاست نئولیبرال آرمان مردم را تبدیل به سلبریتیسم می‌کند و همه دنبال شهرت خواهند بود
گردش مالی برنامه چقدر است؟ در شرایطی که رسانه‌های منتقد سرمایه‌داری در جهان به دلیل نداشتن حمایت مالی حذف می‌شوند، مگر عصر جدید چه خدمتی به نظام سرمایه داری می کند که یا بانک و نهاد سرمایه داری رانتی خالصانه هزینه ها را پرداخت می کند؟
احسان علیخانی:
برخی از مجریان بدونِ هیچ آزمون و خطایی، برنامه زنده اجرا می‌کنند/ تلویزیون اصرار دارد
احسان علیخانی با اشاره به هزینه‌هایی که سازمان صداوسیما به خاطرِ نابلدی و رفتار غیرحرفه‌ای و حتی اشتباه های تأثیرگذار مجریان در برنامه زنده می‌پردازد به مجریان توصیه کرد حتماً قبل از برنامه زنده، گزارشگری را تجربه کنند.
گزارش میدانی از کوچه‌پس‌کوچه‌های پایتخت؛
حذف واژه «شهید» از کوچه‌های تهران کلید خورد/ استارت از مناطق شمالی شهر!
به نظر می‌رسد پروژه حساسیت‌زدایی مردم برای تغییراتی که بیشتر شکل و ماهیت دینی دارد به صورت نرم و خزنده‌ای در مدیریت شهری آغاز شده که در خوش‌بینانه‌ترین حالت معتقدیم مسئولان ارشد مدیریت شهری به‌دلیل مشغله کاری بسیار! نسبت به اتفاقات افتاده آگاهی ندارند.
اخبار کوتاه
نقد فیلم
راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

خصلت وضعیت آچمز این است که حتی کاراکترهای مثبت فیلم علی‌رغم اینکه می‌خواهند به ادعاهای خود درباره استقلال‌طلبی و زیر بار زور نرفتن و عادلانه و حق خواهانه عمل کنند اما نمی‌توانند.
«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«بنفشه آفریقایی» می‌خواهد یک «ژول و جیم» ایرانی باشد. یک مثلث عشقی نامتعارف بین یک زن و دو مرد که حتی برای جامعه فرانسوی دهه ۶۰ که تروفو در آن فیلمش را ساخت نیز تابو بود، چه برسد در ایران.
کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

جذابیت «یلدا» که تقریبا تمام آن در استودیو، اتاق فرمان و پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی می‌گذرد، از همان برنامه تلویزیونی فراتر نخواهد رفت. واقعا کسی حاضر است برای تماشای یک قسمت از «ماه عسل» به سینما برود؟
«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

پیرنگ داستان «آشفته‌‌گی» بر قصه شاهزاده و گدا استوار است که در این میان مثلث عشقی هم وارد می‌شود، اما معشوقه قرار نیست برای هیچ‌کس باشد.
ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

فیلم مسخره‌باز، صرفا فضایی است که آقای کارگردان علایق شخصی و خیالات سیّال خود را روی پرده سینما منعکس کند و از کازابلانکا و پاپیون و کیل بیل بگوید و گاهی تجربه موفق تئاتری خود را یادآور شود.
«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه» پیشکشی به مسعود کیمیایی است و مانند فیلم‌های او، قهرمان دارد. حتی اگر بازنده باشد اما ایراد اصلی، داستان یک خطی فیلم است.
«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار» به‌خوبی قصه می‌گوید، از زوائد می‌‌پرهیزد، خط داستانی را دنبال می‌کند و فضا می‌سازد؛ کاری که بسیاری از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر قادر به انجام آن نیستند.
«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

ضعف فیلمنامه و زوائد متعدد، فیلم «مردی بدون سایه» ساخته علی‌رضا رئیسیان را به فیلمی هدرشده تبدیل کرده و حتی می‌توان گفت این فیلم هنوز به مرحله تبدیل شدن به یک فیلم نرسیده است.
بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بازی خوب الناز شاکردوست (در نقش فائزه) و هوتن شکیبا (در نقش عبدالحمید) در «شبی که ماه کامل شد» آن‌ها را از پیله یک زوج عاشق بیرون آورده تا به جای تمرکز بر دل‌انگیزی سیمای فائزه، چهره کریه تروریست‌های تکفیری در نظر مخاطبان بنشیند.