پس از پخش پنج قسمت موفق؛
پخش ششمین قسمت پایتخت دل های خیلی از علاقمندانش را به درد آورد آنگونه که بالاخره علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما دستور بررسی و احتمالا برخورد با انحرافات اخلاقی آشکار با صحنه های غیر اخلاقی و هنجار شکن مذهبی و اجتماعی قسمت آخر را صادر کرد.
در برنامه «فرمول یک» رخ داد؛
حضور امیرحسین رستمی در برنامه شب گذشته شبکه یک سیما و اظهارات او درباره همه چیز! نشان داد که دیگر سلبریتی ها انتخاب خوبی برای پر کردن آنتن نیستند.
فراستی:
حاتمی‌کیا مهم‌ترین فیلمساز پس از انقلاب است/ به قهرمان «خروج» نزدیک نمی‌شوم
مسعود فراستی منتقد سینما با بیان اینکه حاتمی‌کیا همچنان مهم‌ترین و بهترین فیلمساز بعد از انقلاب است گفت: وقتی فیلمسازی در کارنامه خود 5 فیلم قابل تعریف و دفاع دارد، قطعا بهترین فیلمساز تا این لحظه سینمای ایران است.
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛
اختتامیه جشنواره فیلم فجر/ رقابت «روز صفر» و «شنای پروانه» در شکار سیمرغ ها
فیلم های سینمایی «روز صفر» و «شنای پروانه» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر توانستند بیشترین سیمرغ ها را از آن خود کنند.
سومین روز اکران آثار جشنواره فیلم فجر در شهر قم؛
«خروج» رادیکال‌ترین فیلم حاتمی‌کیا در محتواست/ «خروج» و حاتمی کیایی که خارج می‌زند!
سومین روز اکران آثار جشنواره فیلم فجر در شهر قم پرشورتر از روزهای قبل بود، البته این را می‌شد پیش‌بینی کرد، طیف مذهبی و انقلابی جامعه که طبیعتا در شهر قم حضور پررنگ‌تری دارند همواره جزو علاقه‌مندان پروپاقرص آثار حاتمی‌کیا بوده‌اند.
روز دوم اکران آثار برگزیده جشنواره فیلم فجر در شهر قم؛
«تعارض» با سلیقه مردم در تعارض بود
سانس اول سینما تربیت قم که امسال نیز به مانند سال‌های گذشته میزبان فیلم‌های جشنواره می باشد با حضور پررنگ مردم همراه بود. تماشاگران آمده بودند تا به دیدن «عامه‌پسند» بنشینند. عامه‌پسند فیلمی به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی سهیل بیرقی محصول سال ۱۳۹۸ است.
اولین روز اکران جشنواره فیلم فجر در قم؛
شنای پروانه و اوباشی که قهرمان نیستند!
همزمان با اکران آثار برگزیده جشنواره سینمایی فیلم فجر در سراسر کشور، طبق برنامه‌ریزی اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ۱۴ فیلم از آثار این جشنواره در شهر قم اکران خواهد شد. «شنای پروانه» اولین فیلمی بود که اکران شد و با اقبال خوب قمی ها مواجه شد.
نتایج آرای مردمی در جشنواره فیلم فجر
بعد از اکران فیلم‌های جشنواره در ١٠ پردیس سینمایی و بیش از پنج سالن دیگر در تهران و همچنین سینما‌های برخی شهرستان‌ها، فیلم‌های «آبادان یازده ٦٠»، «مغز استخوان»، «خروج»، «روز بلوا»، «دو زیست»، «سه کام حبس»، «درخت گردو»، «خوب، بد، جلف ٢»، «روز صفر» و «شنای پروانه» بدون ترتیب و اولویت به‌عنوان ١٠ فیلم برتر در فهرست آرای مردمی قرار گرفتند.
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛
دومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از محکومیت لات‌بازی تا معرفی بی خاصیت یک قماربازی
تا دیروز فکر می‌کردیم انسان‌ها فقط کودک درون دارند. اما کارگردان «شنای پروانه» در نشست خبری فیلم گفت که همه ما «گنده لات درون» هم داریم!
سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر؛
در نشست‌های خبری اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر چه گذشت؟
شنبه ۱۲ بهمن‌ماه اولین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اکران سه فیلم «قصیده گاو سفید»، «عامه‌پسند» و «سه کام حبس» در حالی برگزار شد که فضای کلی جشنواره متاثر از وقایع هفته‌های اخیر بود.
شهادت می‌دهیم این دو برنامه از پرچم‌داران اصلی دفاع از انقلاب و آرمان‌های شهدا در رسانه ملی بوده‌اند؛
انتقاد جمعی از خانواده های شهدا، از محدود سازی برنامه های انقلابی تلویزیون
جمعی از خانواده‌های شهدا، طی بیانیه‌ای از محدود سازی برنامه‌های انقلابی تلویزیون انتقاد کرده و خواستار بازگشت برنامه‌های زنده ثریا و جهان آرا به آنتن تلویزیون شدند.
سقوط هواپیما سکوی پرواز سلبریتی ها برای انتخابات؛
آیا صداوسیما از تحقیر در برابر سلبریتی‌ها عبرت می گیرد!؟
هنروران یا سلبریتی ها در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که می‌توانند هم نقش حامیان شایسته‌ای را بازی کنند و هم به شکل اسب تروی یونانی به درون جامعه انقلابی نفوذ کرده و صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره انقلاب وارد سازند. در چند وقت گذشته و حوادث سیاسی فتنه گران داخلی و خارجی، شاهد برخی حرکت‌ها در میان این صنف بودیم که منظور این نوشتار می‌باشد.
روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد:
بازگشت به دهه 70: اغلب برنامه‌های تلویزیونی دیگر زنده پخش نمی‌شود!!
مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا وسیما با اشاره به ضبطی شدن برخی برنامه‌های زنده سیما، گفت: از مدت‌ها قبل با تدوین این آیین‌نامه قرار شد تعداد برنامه‌های زنده روی آنتن سیما مدیریت شود تا شاهد افزایش غنای محتوای برنامه‌ها باشیم.
تلخند دوربین‌های مخفی؛
لگدمال کردن ارزش‌ها در صفحات اینستاگرام فارسی/ اینفلوئنسرهایی که همجنس‌بازی و زنای با محارم را ترویج می‌کنند!
یک سبک از این محتواهای تولید شده؛ دوربین‌های مخفی و سرکار گذاشتن یا اصطلاح عامیانه‌تر آن «ایستگاه کردن» یک یا چند شخص جهت مزاح است. این موضوع اگرچه در نگاه اول می‌تواند سرگرم کننده و جالب به نظر بیاید ولی در بسیاری از موارد، علاوه بر این که این کار نقص حریم شخصی و ایجاد نا امنی برای شهروندان است؛ به دلایلی اعم از تکراری شدن سوژه‌ها و ... به قبح شکنی و عملا اشاعه منکر و فحشا نبز می‌انجامد.
دقیقا از کجای جشنواره انصراف داده‌اید؟
ماجرای انصراف برخی هنرمندان و سلبریتی ها از جشنواره فجر چیست؟
رضا درمیشیان، کارگردان فیلم «مجبوریم» که فیلمش از سوی هیئت داوران جشنواره فجر ۹۸ رد شده و عملا فیلمی در جشنواره ندارد، در بیانیه‌ای از حضور در جشنواره انصراف داده است. رخشان بین‌اعتماد که صحبت‌های اعتراضی بسیاری کرده و از جشنواره انصراف داده، نه امسال و نه در ۶ سال گذشته، فیلمی در جشنواره نداشته است.
اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛
طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در اختتامیه عمار/ «محمدرضا سرشار» تجلیل شد
یک مستندساز پس از دریافت فانوس از اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار،خطاب به «مایکل مور» مستندساز آمریکایی گفت: مستندسازان آمریکایی به خاورمیانه بیایند و از جنایات آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان مستند بسازند.
نگاه سینما به 7 مقطع تاریخی در رویارویی ایران و آمریکا طی ۶۰ سال اخیر؛
سینمای ایران، غایب در روایت جنایت‌های آمریکا
تک‌تک اتفاقات دیگری که طی این سال‌ها بین ایران و آمریکا رخ دادند، همگی ظرفیت‌هایی دراماتیک برای تبدیل به فیلم سینمایی را داشتند، اما تنها بعضی‌شان فیلم شده‌اند و همین هم در مقیاسی محدود صورت گرفته است.
اخبار کوتاه
نقد فیلم
راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

خصلت وضعیت آچمز این است که حتی کاراکترهای مثبت فیلم علی‌رغم اینکه می‌خواهند به ادعاهای خود درباره استقلال‌طلبی و زیر بار زور نرفتن و عادلانه و حق خواهانه عمل کنند اما نمی‌توانند.
«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«بنفشه آفریقایی» می‌خواهد یک «ژول و جیم» ایرانی باشد. یک مثلث عشقی نامتعارف بین یک زن و دو مرد که حتی برای جامعه فرانسوی دهه ۶۰ که تروفو در آن فیلمش را ساخت نیز تابو بود، چه برسد در ایران.
کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

جذابیت «یلدا» که تقریبا تمام آن در استودیو، اتاق فرمان و پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی می‌گذرد، از همان برنامه تلویزیونی فراتر نخواهد رفت. واقعا کسی حاضر است برای تماشای یک قسمت از «ماه عسل» به سینما برود؟
«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

پیرنگ داستان «آشفته‌‌گی» بر قصه شاهزاده و گدا استوار است که در این میان مثلث عشقی هم وارد می‌شود، اما معشوقه قرار نیست برای هیچ‌کس باشد.
ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

فیلم مسخره‌باز، صرفا فضایی است که آقای کارگردان علایق شخصی و خیالات سیّال خود را روی پرده سینما منعکس کند و از کازابلانکا و پاپیون و کیل بیل بگوید و گاهی تجربه موفق تئاتری خود را یادآور شود.
«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه» پیشکشی به مسعود کیمیایی است و مانند فیلم‌های او، قهرمان دارد. حتی اگر بازنده باشد اما ایراد اصلی، داستان یک خطی فیلم است.
«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار» به‌خوبی قصه می‌گوید، از زوائد می‌‌پرهیزد، خط داستانی را دنبال می‌کند و فضا می‌سازد؛ کاری که بسیاری از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر قادر به انجام آن نیستند.
«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

ضعف فیلمنامه و زوائد متعدد، فیلم «مردی بدون سایه» ساخته علی‌رضا رئیسیان را به فیلمی هدرشده تبدیل کرده و حتی می‌توان گفت این فیلم هنوز به مرحله تبدیل شدن به یک فیلم نرسیده است.
بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بازی خوب الناز شاکردوست (در نقش فائزه) و هوتن شکیبا (در نقش عبدالحمید) در «شبی که ماه کامل شد» آن‌ها را از پیله یک زوج عاشق بیرون آورده تا به جای تمرکز بر دل‌انگیزی سیمای فائزه، چهره کریه تروریست‌های تکفیری در نظر مخاطبان بنشیند.