از مسابقه «برنده باش» تا « عصر جدید»؛
طی چندسال گذشته مدیران صداوسیما در راستای حفظ مخاطبینِ خود دست به دامن سلبریتی‌ها شده‌ و به سمت برگزاری مسابقات بزرگ تلویزیونی گرایش پیدا کرده اند اما مقام معظم رهبری پیش از این در دیدار با مسئولان صدا و سیما، برگزاری مسابقات اینچنینی و اعطای جوایز بی‌حساب‌وکتاب را مضر خوانده بودند.
اسپانسر‌های مشکل‌ساز؛
تلویزیون را که روشن می‌کنی، هُرم برنامه‌هایی که در آن‌ها جای پای «سود و زیان» دیده می‌شود، صورتت را می‌سوزاند! محتوای هر برنامه‌ای، فقط بهانه‌ای است تا اسپانسر چیزی را تبلیغ و سودی را تضمین کند؛ و قتی هم که پای سود اسپانسر‌ها در میان باشد، تلویزیون ایران و تلویزیون یک کشور غربی فرقی ندارد، همه یک جهت و یک سمت‌و‌سو دارند. اسپانسر‌ها می‌خواهند دهان باز کنند و تلویزیون را بخورند.
نقد و بررسی فیلم سینمایی ترانه؛
مهدی صاحبی در اولین اثر سینمایی خود خیلی جاه طلبانه وارد میدان شده است. او به نوعی برائت جسته از فیلمهای خنثی و بعضا بی خاصیت اجتماعی سالهای اخیر سینمای ایران که همگی به خیال خود کپی برداری شده از شیوه فیلمسازی اصغر فرهادی و گرفتار شده در یک آپارتمان هستند.
بدنبال انتشار ویدیوی درگیری فرهاد مجیدی با پلیس راهور؛
قانون‌گریزی و جوسازیِ سلبریتی‎‌ها علیه پلیس/ نیروی انتظامی چوب کدام اشتباه خود را می‌خورد؟
ایجاد جو روانی علیه ماموران پلیس پیش از این چندین‌بار توسط افرادی همچون ترانه علیدوستی صورت گرفته بود اما مورد پیگیری مقامات انتظامی و قضایی واقع نشد؛ اگر ترانه علیدوستی بخاطر دروغ بستن به نیروی‌ انتظامی و تخریب چهره پلیس بازخواست شده بود اینک فرهاد مجیدی جرأت نداشت در برابر قانون بایستد و فیلم درگیری با مامور پلیس را با افتخار در اینستاگرامش منتشر کند.
رهبرانقلاب در دیدار مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع):
ازدواج‌های دیرهنگام، «سفید»، فرزندآوری کم و از بین بردن حیا و عفت از برنامه‌های دشمن است
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری صف‌آرایی دشمنان دین الهی در مقابل پیامبران بزرگ الهی و ائمه معصومین علیهم‌السلام، تصریح کردند: امروز هم صف‌آرایی همان صف‌بندی است و همان سرنوشت نابودی در انتظار جبهه باطل است اما شرط آن، توکل به خداوند متعال و نترسیدن از دشمن است تا اشتباه محاسباتی رخ ندهد.
"مردم"، کانون نارضایتی از عملکرد دولت؛
دعوایِ نمایشی با رسانه‌ها، راهی برای نادیده‌ گرفتن صدای مردم/ نارضایتی اجتماعی نتیجه عملکرد دولت است یا فضاسازی رسانه ها؟!
هرچند که رسانه‌ها در آگاه‌سازی بخش کوچکی از جامعه ایفای نقش می‌کنند اما نمی‌توان جهت‌گیری های اجتماعی را نتیجه متون منتشرشده در رسانه‌ها دانست، بر همین اساس باید بپذیریم که خشم مردم از حقوق‌های نجومی (یا دیگر اقدامات اشتباهی که توسط دولت صورت گرفته است) برخواسته از خوی عدالتخواهانه جامعه‌ی ایران بود و رسانه‌ها صرفا منعکس‌کننده این کنشگریِ اجتماعی بودند.
با صدور بیانیه و اعلام آمادگی صورت گرفت؛
لبیک 3 هزار استاد دانشگاه به پیام «گام دوم» رهبر انقلاب
۳ هزار استاد دانشگاه ضمن اعلام حمایت قاطع از بیانیه راهبردی رهبر حکیم انقلاب، آمادگی خود را برای ایجاد تحول انقلابی در نظام علمی کشور برای نیل به تمدن نوین اسلامی اعلام کرده و با هشدار نسبت به وجود کم‌کاری و سهل‌انگاری، اتخاذ مشی جهادی در اداره کشور را از قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای تحقق بیانیۀ معظم‌له خواستار شدند.
رحیم پور ازغدی در جمع دانشجویان:
شورای عالی انقلاب فرهنگی جای دستور دادن نیست/ رئیس جمهور انتقادپذیر نیست، عصبانی می‌شود و توهین می‌کند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای امضا به دفتر رئیس جمهور می‌رود، اما بیرون نمی‌آید و اجرا نمی‌شود.
اختتامیه جشنواره هنر مقاومت/
۳ موج هنر پس از انقلاب/ تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم و برگزیدگان + اسامی
در آستانه چهارمین سالگرد شهادت «محمدهادی ذوالفقاری» از مادر این شهید مدافع حرم در پنجمین جشنواره هنر مقاومت تجلیل به عمل آمد.
اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر؛
شبی که ماه برای نرگس آبیار کامل شد +جزئیات
آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، شامگاه دوشنبه ۲۲ بهمن در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با اهدای بیش‌ترین جوایز به فیلم «شبی که ماه کامل شد» برگزار شد.
خاطرات نوجوان 10 ساله ای که انقلابی بود و انقلابی ماند؛
شبی که رادیو و تلویزیون به دست مردم افتاد/ پسر بچه ای که کوچه را سنگر بندی کرد
در چهل سالگی انقلاب به سراغ مردی رفتیم که مدتهاست در بیمارستان بستری است و عوارض جانبازی اش هر روز آسیب جدیدی به بدنش وارد می آورد. جانباز علی ثابت در زمان انقلاب 10 ساله بود. نوجوانی که به همراه خانواده اش در یکی از محله های قدیمی تهران سن و سال را برای انقلاب فراموش می کند و با کمک هم محلی هایش در انقلاب سهم آفرینی می کند. آنچه می خوانید خاطره ای شنیدنی از علی ثابت همرزم شهید همت و جانباز سال های دفاع مقدس از روزهای انقلاب است.
در برنامه سینمایی هفت عنوان شد
خیراندیش: دخترم به خاطر «معمای شاه» از سینما طرد شد/ تمجید از «قصر شیرین»
گوهر خیراندیش گفت: متاسفانه بعد از سریال «معمای شاه»، دخترم را از سینما طرد کرده‌اند و برای هر پروژه سینمایی که پیشنهاد می‌شود، می گویند همان دختری که در معمای شاه هم بازی کرده بود؟ و به او بازی نمی‌دهند.
۵ فیلم جشنواره فجر به انتخاب مردم/ «رد خون» همچنان مورد پسند مخاطبان
۵ فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد که در میان آن‌ها، «ماجرای نیمروز؛ رد خون» به عنوان یک اثر دفاع مقدسی همچنان حاضر است.
نشست خبری فیلم «پالتو شتری»؛
انتقاد از کلمات رکیک در «پالتو شتری»/ احتمال اکران در نیمه اول سال ۹۸
در نشست خبری فیلم «پالتو شتری» به خاطر استفاده از کلمات رکیک جنسی از کارگردان انتقاد شد اما او گفت: من که خودم ۶۰ باری فیلم را دیدیم، نمی‌دانم منظورتان از این «کلمات رکیک» چیست!
شناخت چند آسیب جدی:
نقدی بر نقدهای مذهبیون بر سینما و آسیب شناسی برنامه «ققنوس»
اتفاقی که دارد می افتد، این است که ما تنبلی و بی عرضگی خود را در پس سر و صدای زیاد رسانه ای مان مخفی می کنیم. ما «انقلابی» نیستیم، والا خواندن و بحث کردن آثار سینمایی شهید آوینی نهایتاً و با بیشترین اتلاف وقت، 3 ماه طول خواهد کشید. غربگرایان در مبارزه شان انقلابی اند؛ لذا می بینیم هرسال چهره های جدید به همراه فیلم های تازه به سینما ارائه می کنند و شبانه روز «در خود سینما» مشغول اند. همزمان که آنها شبانه روز مشغول فیلمنامه نویسی و فیلمسازی و رایزنی و فشار برای دریافت بودجه هستند، ما مشغول چه کاریم؟
در نشست «متری شیش و نیم» مطرح شد:
ساداتیان: ما مسئول وضع موجود کشور نیستیم/ عدم پاسخ کارگردان به یک سوال
تهیه کننده فیلم «متری شیش و نیم» گفت: ما مسئول وضع موجود کشور نیستیم همین که کسی حاضر می شود در عرصه سینما سرمایه گذاری کند ما استقبال میکنیم حال اینکه کسی فعل مجرمانه ای انجام میدهد مسئولش دستگاه قضایی است.
در نشست خبری «سرخپوست» مطرح شد؛
محمدزاده: سال آینده در فیلم فجر نیستم/ جاویدی: برای فستیوال‌ها فیلم نمی‌سازم
نیما جاویدی کارگردان فیلم سینمایی سرخپوست گفت: فیلم‌هایی در فستیوال‌های خارجی موفق می‌شوند که موضوع روز اجتماعی داشته باشند. واقعیت این است که من برای فستیوال فیلم نمی‌سازم، بلکه هدفم بیان سرراست و خوب کردن حال مخاطب است.
اخبار کوتاه
نقد فیلم
راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

راستی‌آزمایی ادعاها در وضعیت آچمز

خصلت وضعیت آچمز این است که حتی کاراکترهای مثبت فیلم علی‌رغم اینکه می‌خواهند به ادعاهای خود درباره استقلال‌طلبی و زیر بار زور نرفتن و عادلانه و حق خواهانه عمل کنند اما نمی‌توانند.
«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«مثلث عشقی» هم در جشنواره فیلم فجر سهم دارد؟!

«بنفشه آفریقایی» می‌خواهد یک «ژول و جیم» ایرانی باشد. یک مثلث عشقی نامتعارف بین یک زن و دو مرد که حتی برای جامعه فرانسوی دهه ۶۰ که تروفو در آن فیلمش را ساخت نیز تابو بود، چه برسد در ایران.
کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

کسی حاضر است یک قسمت از «ماه عسل» را در سینما ببیند؟

جذابیت «یلدا» که تقریبا تمام آن در استودیو، اتاق فرمان و پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی می‌گذرد، از همان برنامه تلویزیونی فراتر نخواهد رفت. واقعا کسی حاضر است برای تماشای یک قسمت از «ماه عسل» به سینما برود؟
«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

«آشفته‌‌گی»؛ شاهزاده و گدا با طعم «عاشقانه»

پیرنگ داستان «آشفته‌‌گی» بر قصه شاهزاده و گدا استوار است که در این میان مثلث عشقی هم وارد می‌شود، اما معشوقه قرار نیست برای هیچ‌کس باشد.
ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

ملغمه‌ای آشفته به نام «مسخره‌باز»

فیلم مسخره‌باز، صرفا فضایی است که آقای کارگردان علایق شخصی و خیالات سیّال خود را روی پرده سینما منعکس کند و از کازابلانکا و پاپیون و کیل بیل بگوید و گاهی تجربه موفق تئاتری خود را یادآور شود.
«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه»؛ داستان یک خطی از قهرمانی بازنده

«درخونگاه» پیشکشی به مسعود کیمیایی است و مانند فیلم‌های او، قهرمان دارد. حتی اگر بازنده باشد اما ایراد اصلی، داستان یک خطی فیلم است.
«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار»؛ فیلمی استاندارد از دو فیلمساز جوان

«جاندار» به‌خوبی قصه می‌گوید، از زوائد می‌‌پرهیزد، خط داستانی را دنبال می‌کند و فضا می‌سازد؛ کاری که بسیاری از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر قادر به انجام آن نیستند.
«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

«مردی بدون سایه» فیلمی که فیلم نمی‌شود

ضعف فیلمنامه و زوائد متعدد، فیلم «مردی بدون سایه» ساخته علی‌رضا رئیسیان را به فیلمی هدرشده تبدیل کرده و حتی می‌توان گفت این فیلم هنوز به مرحله تبدیل شدن به یک فیلم نرسیده است.
بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بیرون آمدن از پیله یک فیلم عاشقانه

بازی خوب الناز شاکردوست (در نقش فائزه) و هوتن شکیبا (در نقش عبدالحمید) در «شبی که ماه کامل شد» آن‌ها را از پیله یک زوج عاشق بیرون آورده تا به جای تمرکز بر دل‌انگیزی سیمای فائزه، چهره کریه تروریست‌های تکفیری در نظر مخاطبان بنشیند.
«زهر مار» بی‌شباهت به «مارمولک»

«زهر مار» بی‌شباهت به «مارمولک»

تهیه‌کننده فیلم پرحاشیه «مارمولک» این بار با «زهر مار» در جشنواره حضور دارد، اما بر خلاف آنچه برخی می‌گفتند، زهرمار، نه از لحاظ فرم و نه از لحاظ مضمون شباهتی به مارمولک ندارد.