کد خبر: ۵۲۹۸۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۰۱ مهر ۱۴۰۲
یادداشت|
سید محمدمهدی موسوی

پایگاه خبری 598: چند روز پس از آن که مقام معظم رهبری بیانی داشتند مبنی بر اینکه به فتح قله ها نزدیک شده ایم، تبیین و تحلیل سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و به خصوص تأکید ایشان مبنی بر این که "دوران قدرت‌های کهنه گذشته و ما آینده ایم"، بسیار حائز اهمیت است چه آن که به تعبیر برخی کارشناسان ما اینک در عصر شکوفاییِ "آرمان"‌ها قرار داده ایم و سنت خدای متعال بر این قرار گرفته که اگر در مسیر آرمان ها و ارزش ها اهل صبر و استقامت باشیم، فتح قله ها امکان پذیر است و پیروزی ها و موفقیت ها در دسترس.

از تحلیل جالب نویسنده "روزنامۀ گاردین" نیز غافل نشویم که درباره این فراز از سخنان جناب آقای دکتر رئیسی در این رسانه نوشت: "رئیسی با اعلام غلبه بر تلاش‌های اطلاعاتی ایالات متحده برای از بین بردن حکومت ایران، تاکید کرد که آینده متعلق به کشورهای حوزه‌ی جمهوری اسلامی است و دوران غرب به پایان رسیده است".

البته در سال های اخیر بحث و نظر درباره افول آمریکا و انتقال قدرتِ موثر به آسیا با میدان‌داری قدرت‌هایی نظیر "ایران اسلامی" از مباحثی است که بسیاری از اندیشمندان و آینده‌پژوهان را وادار به واکنش نموده تا آن جا که چندی پیش فرانسیس فوکویاما، چهره نام آشنا و عضو ارشد موسسۀ Freeman Spogli در دانشگاه استنفورد که به تئوری‌پرداز نظریۀ "پایان تاریخ" شناخته می‌شود، با نگارش مقاله‌ای که در اکونومیست منتشر شده، به افول جایگاه آمریکا به صراحت اذعان داشته است.

بازگردیم به فرمایش سکاندار حکیم انقلاب که بیست و ششم مردادماه امسال در جمع فرماندهان عالی سپاه بیان داشتند:"همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قله‌ها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند".

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی البته یازده سال پیش در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) تأکید کرده بودند:"در راه پیشرفت، توقف ممنوع است؛ خودشگفتی ممنوع است؛ غفلت ممنوع است؛ اشرافیگری ممنوع است؛ لذت‌جوئی ممنوع است؛ به فکر جمع کردن زخارف دنیا افتادن، برای مسئولین ممنوع است. با این ممنوعیتهاست که میتوانیم به قله برسیم. ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به قله نرسیده‌ایم؛ با آن فاصله داریم. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، دشمنی‌ها تمام خواهد شد. آن روزی که ملت ایران به قله برسد، معارضه‌های خباثت‌آلود به پایان خواهد رسید. ما تا آن روز فاصله داریم. حرکت را باید بی‌وقفه ادامه دهیم".

بر این اساس باید گفت که فرمایش امسال حضرت آقا، نویدبخش دورانی جدید و بسیار امیدوارکننده برای ملت انقلابی ایران است؛ ملتی که با وجود نقدها و بعضاً اعتراضات به برخی ناکارآمدی های مسئولان، همچنان با نگاه انقلابی به آینده امیدوار است و در بزنگاه های مختلف نشان داده که دست از آرمان ها و ارزش های الهی و انقلابی خویش برنمی دارد.

با این حال به تعبیر مقام معظم رهبری آنچه بسیار مهم و کلیدی است این که با اراده و برنامه در میدان، فعالانه حضور داشته و با روحیه جهادی به مقابله با مشکلات و نقاط ضعف بپردازیم و بر این اساس باید گفت که فرهنگ برآمده از دفاع مقدس بهترین الگو برای فتح قله هاست، چه آن که به تعبیر رهبر عزیزمان، دفاع مقدس نشان داد که مردم و جوانان ما می توانند همه مشکلات را حل کنند.

سید محمدمهدی موسوی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها