کد خبر: ۵۵۳۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
درنشست خبری دبیرخانه دائمی قطع نامه ۵۹۸ عنوان شد:
دبیر علمی همایش "جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی" افزود: از منظر حضرت امام خمینی(ره) پذیرش قطع نامه 598 پایان جنگ نیست و امام با صادر نمودن حکم سلمان رشدی دفاع جدیدی را در عرصه فرهنگ انجام داد. بیداری اسلامی فاکتور مستقلی نیست و پیدایی و پیدایش بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. یکی از آثار جدی دفاع مقدس این است که می توان در مقابل ظلم ایستاد و به پیروزی رسید.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، روز گذشته نشست خبری مسئولین دبیرخانه دائمی قطع نامه 598 و همایش "جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی" با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار گردید.

حجت الاسلام دکتر محمد مهدی بهداروند دبیر علمی این همایش در خصوص روند برگزاری سومین سال از فعالیت دبیرخانه دائمی قطع نامه 598 اظهار نمود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقطه پیدایی و پیدایش بیداری اسلامی است و ما برآن شدیم که به واکاوی ارتباط دفاع مقدس و بیداری اسلامی بیپردازیم.



دبیر علمی همایش "جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی" افزود: از منظر حضرت امام خمینی(ره) پذیرش قطع نامه 598 پایان جنگ نیست و امام با صادر نمودن حکم سلمان رشدی  دفاع جدیدی را در عرصه فرهنگ انجام داد.

وی گفت: بیداری اسلامی فاکتور مستقلی نیست و پیدایی و پیدایش بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. یکی از آثار جدی دفاع مقدس این است که می توان در مقابل ظلم ایستاد و به پیروزی رسید و پیروزی های بدست آمده در بیداری اسلامی حاصل انعکاس ندای انقلاب اسلامی و رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

دکتر بهداروند در خصوص میزان توجه جوامع حوزوی و دانشگاهی به مقوله بیداری اسلامی بیان داشت: متاسفانه به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشده است و در شکل باطنی و محتوایی از سوی حوزویان و دانشگاهیان دستاورد خوبی نداشته است و گاهاً در تحلیل صحیح بیداری اسلامی غفلت شده است.

مسؤول کمیته ملی و دبیر علمی همایش، مقابله با دشمنان در جنگ تحمیلی را به سبب هجمه و حمله دشمن به مرزهای فرهنگی ما دانست و افزود: ما از مرزهای فرهنگی و اعتقادی خود دفاع کردیم و هیچ گونه تجاوزی را نسبت به بیگانگان انجام ندادیم و این حق هر کشوری است تا از فرهنگ و سنت و خاک خود در برابر بیگانگان دفاع کند.

حجت‌الاسلام بهداروند بحث درباره چراهای اتفاق افتاده در جنگ و پذیرش قطعنامه را یکی از اهداف همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: برای پاسخ گویی به این سوالات از مسؤولان و مدیران کشوری دعوت به عمل آمده تا در مورد نقطه‌های ابهامی که در تاریخ پرفراز و نشیب دفاع مقدس هست نظرات و دیدگاههای خود را تبیین کنند.



وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند، غفلت جدی در داخل نسبت به موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی صورت گرفته است افزود: یکی دیگر از اهداف مهم همایش رسیدگی به مسایل زمان پذیرش قطعنامه و ارتباط و دست آورد دفاع مقدس در بیداری اسلامی است که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بهداروند تاکید کرد: امسال بنا داریم که از شخصیت هایی که درگیر در پذیرش قطعنامه و تحولات پایانی جنگ هشت ساله بوده اند برای شرکت در این همایش دعوت کنیم.
 
وی با بیان اینکه توجه ویژه همایش امسال به مسئله بیداری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری پژوهشگاه ستاد کل نیروهای مسلح، نهضت بیداری اسلامی، بسیج دانشجویی و ارگان های حزب اللهی در اواخر تیرماه در شهر قم برگزار می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها