کد خبر: ۵۵۷۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
منصوره کرمی در رابطه با عملکرد ریاست دانشگاه تهران با بیان گلایه‌ای گفت: متأسفانه عکس‌های شهید علیمحمدی را در دانشگاه تهران نمی‌بینم.
فارس، دیروز جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران با منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی دیدار کردند.

در این دیدار مهدی رنجبر دبیر ستاد یادواره چهل شهید پردیس علوم دانشگاه تهران، با اشاره به اهداف این ستاد برای دیدار با خانواده شهدا اظهار داشت: هدف ما دانشجویان این است که با ابعاد بیشتری از زندگی شهدا را بشناسیم، تا بتوانیم شهدا را الگوی علمی و معنوی خود قرار دهیم. از سوی دیگر نیز به نوعی از خانواده‌های شهدا دلجویی کنیم.

وی افزود: شهید علیمحمدی مصداق بارز جهاد در زمینه علمی است، از این رو این احساس نیاز مشاهده می‌شد که برای شناخت بیشتر این شهید با همسر وی که بیش از دیگران او را درک کرده است، دیدار داشته باشیم.

کرمی در رابطه با دغدغه‌های همسر خود گفت: در طول 27سال زندگی که با مسعود داشتم، می‌توانم دغدغه‌های او را به انقلاب و حضرت امام(ره) بیان کنم زیرا تمام دغدغه‌های شهید علیمحمدی برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

همسر شهید علیمحمدی در ادامه به زمان شروع جهاد علمی شهید اشاره کرد و اظهار داشت: علیمحمدی جهاد علمی خود را از دوره فوق‌لیسانس که در دانشگاه شریف آغاز کرد؛ علی‌رغم اینکه دانشگاه‌های خارجی از او دعوت کرده بودند اما چون معتقد بود باید برای نظام زحمت بکشیم، در ایران ماند و جهاد خود را ادامه داد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از شهادت همسرم با خیلی از اساتید آشنا شدم و خیلی از اساتید حداقل برای تفریح به 20 کشور خارجی سفر کرده بودند ولی همسرم تنها سفر خارجی که رفته بود سفر مکه و مدینه بود.

کرمی با بیان اینکه نسبت به عملکرد ریاست دانشگاه تهران گلایه دارم، اذعان کرد: من در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها به دلایلی بسیار رفت‌وآمد دارم اما متأسفانه عکس‌های همسرم را در این دانشگاه نمی‌بینم، از این رو احساس می‌کنم که با شهدا نیز جناحی برخورد می‌شود.

همسر شهید علیمحمدی در ادامه با بیان جمله‌ای از فرزند شهید رضایی‌نژاد گفت: فرزند شهید رضایی‌نژاد با وجود سن کمی که دارد اما بسیار باهوش است که در انتقاد به اینکه کمتر به پدرش پرداخته می‌شود، جمله بسیار تکان‌دهنده‌ای به من گفت که "چرا عکس پدر من در جایی دیده نمی‌شود؟"

وی افزود: بحث من این نیست که بخواهم در مورد همسرم فقط صحبت کنم، حرف من این است که شهدا را با یک نگاه ببینیم و اینطور نباشد که بگوییم چون نگاه یک شهید به من نزدیکتر است، پس بقیه شهدا را در نظر نگیریم؛ پس اگر کسانی اینگونه رفتار می‌کنند باید جواب شهید و خانواده شهید را در محضر خداوند بدهند.

کرمی با اشاره به اینکه بعضی از ارگان‌ها و نهادها به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) جشن روز زن را برگزار می‌کنند، اظهار داشت: چرا در این جشن‌ها فقط از همسر یک شهید خاص دعوت می‌شود.

همسر شهید علیمحمدی در ادامه به بررسی ابعاد دیگری از زندگی شهید علیمحمدی پرداخت و اظهار داشت: این شهدا همانطور که در کارهای خود برجسته بودند در دیگر ابعاد زندگی نیز شخصیت برجسته‌ای داشتند.

وی افزود: اقوام و آشنایان شهید علیمحمدی نمی‌دانستند که وی از چه جایگاه علمی برخوردار است، زیرا بسیاری از کارهایی که شهید علیمحمدی و همکارانشان انجام می‌دادند بسیار سری باید انجام می‌گرفت که در این رابطه تا یکی از همکاران همسرم گفت "فعالیت‌هایی که شهید علیمحمدی انجام داده است را تا 50سال آینده نیز نمی‌توانیم بیان کنیم، زیرا شرایطی برای سوءاستفاده دشمن فراهم می‌کند."

کرمی در مورد ویژگی‌های اخلاقی شهید علیمحمدی نیز تشریح کرد: همسرم بسیار آدم خوش اخلاقی بود و اکثر اوقات با لبخند و شادی به منزل می‌آمد و همچنین رابطه عاطفی عمیقی با دخترم داشت.

همسر شهید علیمحمدی در بیان دیگر ابعاد زندگی همسر خود گفت: علیمحمدی وقتی که برگه‌های دانشجویان را تصحیح می‌کرد بسیار دقت می‌کرد و به آنها می‌گفت، وقتی برگه‌های را تصحیح می‌کنم و می‌خواهم نمره‌ها را بدهم احساس می‌کنم به عذاب الهی نزدیکتر می‌شوم، زیرا از سویی خیلی از دانشجویان نمی‌توانند نمره‌ای را کسب کنند ولی بعد از آنکه نمره آنها را رد می‌کنم با گریه و زاری از من می‌خواهند نمره قبولی به آنها بدهم اما عدالت اقتضا نمی‌کند که به آنها نمره بدهم زیرا به نظر من حق آن کسی که درس خوانده‌ است ضایع می‌شود؛ از طرفی دیگر نیز این گریه و زاری دیگر دانشجویان را نمی‌توانم تحمل کنم.

کرمی با اشاره به اینکه شخصیت شهید علیمحمدی در بین دانشجویان بسیار شخصیت وحدت‌بخشی بود، گفت: شهید علیمحمدی در بین انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی محبوبیت داشت، تا جایی که هر دو تشکل برای شهادت او اطلاعیه صادر کردند که تا به حال سابقه نداشته است که انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی در یک موضوعی اشتراک نظر داشته باشند.

وی افزود: شهید علیمحمدی همیشه بر وحدت تأکید می‌کرد و می‌گفت آزادی یعنی همه طرز تفکر خود را بیان کنند و همیشه تأکید داشت که به جای دعوا با یکدیگر به بیان عقاید بپردازیم.

همسر شهید علیمحمدی در مورد فعالیت‌هایی که این شهید برای تحکیم وحدت بین تشکل‌های دانشجویی انجام داده است، گفت: با توجه به اینکه مسعود بر وحدت تأکید داشت، بر این مبنا با دکتر مشفق ریاست دانشکده فیزیک صحبت می‌کرد که برای تحکیم وحدت و جلوگیری از فضای بی‌اخلاقی در دانشگاه کاری کنند، که دکتر مشفق در جواب به وی می‌گوید ممکن است برای تو مشکل پیش بیاید اما شهید علیمحمدی همه مسئولیت را بر عهده می‌گرفت.

وی افزود: شهید علیمحمدی در اولین گام برای تحکیم وحدت بین تشکل‌های دانشجویی جلسه‌ای را برای بیان عقاید منطقی و به دور از جنجال و توهین بین بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی برگزار کردند تا در مورد مسائل سیاسی کشور در یک فضای آرام و منطقی صحبت‌ها مطرح شود.

 

وی ادامه داد: مسعود حتی از مسئولین این تشکل‌ها تقاضا کرده بودند تا دانشجویانی که نمی‌توانند در یک فضای معقول به بیان عقاید خود بپردازند در این جلسه نیاورند؛ البته مسعود بعد از برگزاری این جلسه بسیار خوشحال بود و معتقد داشت که گام مثبتی در این جهت برداشته شده است.

کرمی با اشاره به ویژگی‌ ملت ایران که همیشه برای حفظ وطن و اهداف خود غیرتمندانه در صحنه حضور داشتند به گفت‌وگوی خود با خبرنگار ایتالیایی اشاره کرد و گفت: به خبرنگار ایتالیایی گفتم، زمانی که در بازی ایران و استرالیا پس از آنکه دروازه ایران توسط آن طرفدار استرالیایی پاره شد، بازیکنان غیرتمندانه در مقابل استرالیا بازی کردند و در نهایت در آن بازی پیروز شدند، به آن خبرنگار ایتالیایی گفتم ملت ایران در همه عرصه‌ها به همین صورت عمل می‌کند و این طور نیست که اگر کسی را شهید کنید دیگر راه آن شهید ادامه پیدا نکند؛ بلکه رویش‌ها در آن زمینه بیشتر خواهد شد.

همسر شهید علیمحمدی در مورد تغییر رشته‌هایی که دانشجویان پس از شهادت شهید علیمحمدی انجام دادند، اظهار داشت: اینکه عده‌ای از دانشجویان برای پیمودن راه آن شهید تغییر رشته می‌دهند بسیار کار سمبلیک و زیبایی است اما از نظر من این کار اشتباه است زیرا ما در همه عرصه‌ها نیازمند پیشرفت هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها