کد خبر: ۵۶۲۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
رئیس مجلس با انتقاد تلویحی از اظهارات علی مطهری در نطق میان‌دستور خود گفت: نمایندگان در بیان مطالب خود طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه و ‌شأن و احترام مسئولان ‌قوای سه‌گانه حفظ شود.

فارس؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(سه‌شنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس با اشاره به ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: امام محمدباقر(ع) از فرصت تاریخی زمانه خویش بهره جست و دانش راستین اسلامی را در محافل علمی خود مدون کرد، به طوری که فقه اسلامی ریشه در مدرسه علمیه امام باقر دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز مقاومت، ایثار و پیروزی و همچنین روز آزاد‌سازی خرمشهر و روز چهارم خرداد‌ماه که روز دزفول نام دارد، گفت: فتح خرمشهر صرفا یک پیروزی در میدان دفاع مقدس نبود بلکه یک تغییر استراتژی در معادلات منطقه‌ای را رقم زد که آمریکا و نوکران منطقه‌ای ایالات متحده با سراسیمگی جنگ‌افروزی دیگری را در منطقه ایجاد کردند تا شاید حرکت عظیم ملت قهرمان ایران را متوقف کنند.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: ریشه‌های این پیروزی استراتژیک از تحولات درونی کشور در عرصه سیاسی و دفاعی آغاز شد؛ تا وقتی فرماندهی کل قوا در دست بنی‌صدر خائن بود، او مجال به نیروهای جان بر کف سپاه و بسیج نمی‌داد تا صحنه دفاع مقدس را تغییر دهد.

لاریجانی افزود: با حضور تأکید امام خمینی(ره) بر شکستن حصر آبادان این دستور به خاطر کج‌فکری بنی‌صدر روی زمین ماند؛ بندر‌صدر حاضر نبود از نیروهای سپاه و بسیج در جنگ استفاده کند و چهار عملیات طراحی شده در زمان بنی‌صدر برای آزاد‌سازی مناطق اشغالی همگی شکست خوردند و بنی‌صدر به دلیل نداشتن فکر راهبردی از این نیروی عظیم بهره نجست و خداوند نیز نصر خود را نازل نفرمودند.

وی افزود: نتیجه چهار عملیات شکست خورده امیدواری نیروهای عراقی برای استقرار در مواضع اشغالی را زیاد کرد و همچنان آبادان در محاصره در خرمشهر در اشغال باقی ماند، همچنین از طرفی بنی‌صدر با ماجراجویی درعرصه سیاسی داخلی با کمک منافقین و برخی عناصر پیرامون خود همه علاقه‌مندان به انقلاب را نگران کرد و پس از شکست‌هایش بحران داخلی را کلید زد که از ۱۴ اسفند 59 این بحران شدت گرفت و منافقین و جبهه ملی به بهانه لایحه قصاص آشوب در داخل را دامن زدند.

رئیس قوه قانون‌گذ‌اری کشورمان همچنین تصریح کرد: عزل بنی‌صدر توسط مجلس شورای اسلامی شرایط را هم در عرصه سیاست داخلی متحول کرد و هم وحدت و تحرک در جبهه‌ها را باعث شد و منافقین که امروز به روزگار فلاکت افتاده‌اند، در آن زمان دست به ترور وسیعی در داخل زدند و امام با تکیه بر توان سپاه و بسیج و گشت ثار‌‌الله بحران داخلی را مهار و کنترل کرد و افراد مطلع امنیتی اهمیت اقدام دقیق سلحشورانه سپاه در سرکوب منافقان را فوق‌العاده می‌داند که کمتر نظامی می‌تواند به این سرعت  چنین نیروی تروریست جنایت‌کاری را از صحنه خارج کند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود گفت: آرامش در صحنه سیاسی داخلی و تفوق نیروهای مکتبی و حزب‌اللهی در امور اجرایی کشور پشتوانه‌ایی قوی برای تحرک در جبهه‌ها شد؛ نیروهای مردمی و عاشق ولایت به جبهه‌ها گسیل شدند و با فاصله اندکی حصر آبادان شکسته شد و ضربه کاری به دشمن وارد شد اما هنوز دشمن درک درستی از تحول راهبردی در جبهه‌ها پیدا نکرد و فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ آنقدر محیا‌العقول و برق‌اسا رخ داد که باعث دست‌پاچگی صف متحدان شرقی و غربی صدام شد.

"جدای از خسارات نظامی سنگین به دشمن و غنائم عظیمی که حاصل شد، شیرازه کار از دست ارتش صدام خارج شد. نقطه اصلی در این پیروزی بزرگ اولا نفوذ معنوی فرماندهی کل قوا و ثانیا ورود نیروهای فداکار سپاه و بسیج در صحنه دفاع مقدس و ثالثا استفاده از تاکتیک‌های غیرمتعارف جنگی بود؛ فتح خرمشهر آغاز قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران و آغاز سرافرازی ملت ایران گردید که تا امروز عزتمندی ملت را بیمه کرده‌‌اند."

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: گرچه وحشت بی‌مقداران منطقه و استکبار غرب و شرق آنها را بسیج کرد که توطئه‌های دیگری را برای جمهوری اسلامی رقم بزنند اما شاید برای شما جالب باشد که یکی از مسئولان منطقه‌ای در سال‌های اخیر اذعان داشت که در حمایت از صدام اشتباه کرده است البته سخن خود را ادامه داد که فقط ۴۰ میلیارد دلار ناقابل به صدام کمک کرده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: تصور کنید از شعار قادسیه صدام که فکر می‌کرد ‌در عرض یک هفته تهران را فتح می‌کند تا فرار پرهراس از عملیات بیت‌المقدس چقدر فاصله است؟ این فاصله پرمقدار مرهون همت بلند رهبر فقید انقلاب اسلامی و استواری ملت در راه انقلاب و مجاهدت نیروهای مسلح ارتش و سپاه و بسیج و پایمردی مردم شجاع خوزستان است‌ بنابر‌این امروز وظیفه ماست که اولا قدر عظمت و نفوذ معنوی ولایت فقیه را بدانیم که همیشه عامل عزتمندی ملت و حافظ حقوق ملت بوده است و امروز نیز در بحران‌های داخلی و خارجی مخصوصا ماجراجویی‌های استکبار در مسئله هسته‌ای تدابیر رهبر معظم انقلاب این عزتمندی را رقم زده است.

لاریجانی افزود: ثانیا باید به پاس پایداری مردم عزیز جنوب همت مجلس و دولت در حل مسائل مردم این منطقه صرف شود و مشکلات آنها به خصوص حل مسئله آب آبادان و خرمشهر و حل مسئله اشتغال در این مناطق جدی گرفته شود و ثالثا باید در مقابل عظمت روح شهدا و مجاهدان عملیات بیت‌‌المقدس ادای احترام کنیم و قدر نیروهای مسلح ارزشمند کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج را بدانیم.

وی بر همین اساس تاکید کرد: مبادا فداکاری‌ها و جانثاری‌های آن مجاهدان پاسدار که امام فرمود "بر بازوان آنها بوسه می‌زنم" در فضای سیاسی کشور مشوه شود؛ بنده که سال‌ها سعادت داشتم در کسوت پاسداران خدمت کنم، فرهنگ رایج در بین پاسداران عزیز را شهادت‌طلبی، مکتبی‌بودن و ولایی‌بودن یافتم که بسیار برای ملت پرارزش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وظیفه ما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی از ارتش، سپاه و بسیج است و مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر انصافا در کمک به بنیه دفاعیه کشور و حمایت از ایثارگران و بسیجیان عزیز تلاشی چشمگیر داشته است و امیدواریم این مسیر در مجلس نهم قوی‌تر دنبال شود.

لاریجانی در پایان تأکید کرد: به نمایندگان توصیه می‌کنم در بیان مطالب خود با توجه به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که برخون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است، طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه و همچین شأن و احترام مسئولان در قوای سه‌گانه که خدمت می‌کنند، حفظ شود، به خصوص در موقعیت فعلی کشور و ضرورت حفظ وحدت ادبیات مطالب اگر انتقادی است، باید با متانت ادا شود تا تأثیر آن آنگونه که در روش امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده، به اندازه باشد. مخصوصا با توجه به شرایط کشور و مذاکرات هسته‌ای باید همه سخن‌ها و همه تحرکات در جهت ایجاد همبستگی داخلی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها