کد خبر: ۵۷۰۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۰۶ خرداد ۱۳۹۱
یک شرکت آمریکایی قراردادی را با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران منعقد کرده تا با یکدیگر در زمینه گداخت هسته ای، فن آوری دستیابی به انرژی پاک بی پایان، همکاری کنند.
بی باک به نقل از گاردین، یک شرکت آمریکایی و یک دانشگاه ایرانی توافق کردند تا با یکدیگر در زمینه گداخت هسته ای، فن آوری دستیابی به انرژی پاک بی پایان همکاری کنند.

بر اساس قراردادی که در اواخر هفته گذشته منعقد شد، شرکت لاورنس ویل پلاسما فیزیکس در نیوجرسی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران به صورت مشترک ماشین گداختی را طراحی خواهند کرد که «در روند صنعتی سازی هر دو کشور، نقشی اساسی را ایفا خواهد کرد.»

این همکاری مشترک در حالی انجام می گیرد که تنش ها بین دو کشور ایران و آمریکا در مورد ادعای وجود ابعاد نظامی در فعالیت های هسته ای ایران بالا گرفته است. گفتنی است، غنی سازی اورانیوم، فرآیندی متفاوت از گداخت هسته ای است.

ناظران با توجه به تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران، تردید دارند این توافق اجرایی شود اما شرکت امریکایی ادعا کرده که این موافقتنامه مشمول یکی از بندهای مستثنی کننده بخشنامه های وزارت خزانه داری آمریکا است که «اجازه همکاری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه ... ایجاد و گسترش نشریات کتبی را صادر می کند.»

بسیاری از مردم فن آوری گداخت هسته ای را عالی ترین منبع انرژی می دانند. بر خلاف شکافت هسته ای که امروزه از آن به عنوان انرژی هسته ای یاد می شود، در فرآیند گداخت هسته ای از طریق شکافتن اتم انرژی به دست نمی آید. بلکه از نظر تئوریک، در این فرآیند از طریق گداختن هسته، و ترکیب مواد تشکیل دهنده اتم با یکدیگر انرژی تولید می شود؛ همان فرایندی که در سطح خورشید رخ می دهد. به طور مثال از طریق گداخت هسته ای می توان ایزوتوپهای هیدروژن را با یکدیگر ترکیب کرد.

بر اساس گزارش فارس از گاردین، شرکت لاورنس ویل پلاسما فیزیکس، و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، در حال توسعه نوعی گداخت هسته ای تحت عنوان گداخت انیوترانیک هستند که در صورت موفقیت می تواند با تولید مستقیم الکتریسیته از یون های باردار، موجب حذف توربین شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
بنظرم مواظب باشید شاید به عنوان جاسوس هم بیان از این مارمولک ها همه چی بر میاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها