کد خبر: ۵۷۳۳۷
زمان انتشار: ۰۲:۲۵     ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
در حاشيه اهداي جايزه ۶۰ هزار يورويي به اصغر فرهادي
اعطاي جايزه اتحاديه اروپا به فيلم ساخته نشده اصغر فرهادي در حاشيه جشنواره كن امسال، از آن اتفاقات جالبي بود كه نه تنها در تاريخ سينما، بي سابقه است، بلكه يك بار ديگر نشان مي دهد كه وقتي پاي دشمن و دشمني ديرين به ميان بيايد، ديگر همه شعر و شعارها و اعتبار علمي و هنري و سياسي و فرهنگي و... بي رنگ مي شوند.
وقتي قرار بشود كه تمام عيار با كشور و ملتي كه همه منافع نامشروعشان را در دنيا به خطر انداخته مواجه بشوند، ديگر در نظرشان اسناد و مدارك و اعتبار بين المللي به پشيزي هم نمي ارزد. در اين جاست كه موسسات ظاهراً معتبري همچون نشنال جيوگرافيك و مراكز عظيم اينترنتي مانند گوگل در روز روشن مثل... دروغ مي گويند و بي تعارف همه تحقيقات و پژوهش هاي آكادميك را ناديده گرفته و شواهد مستند تاريخي خود را زير پا له مي كنند تا بگويند نخير اين خليج فارسي كه جمهوري اسلامي مي گويد، خليج فارس نيست!
وقتي قرار باشد با مردمي كه در يك كلام مي گويند ديگر نمي خواهند تحت امر و فرمان (به قول ويليام اسكاونت بلونت انگليسي) يك مشت اشرار بين المللي زندگي كنند، آن وقت ديگر بازي جوانمردانه و حقوق بشر و دموكراسي فقط حرف مزخرفي بيش نيست، آن وقت ديگر كاربرد مثلا بمب فسفري توسط اسراييل در جنگ 22 روزه غزه يك اقدام دمكراتيك محسوب مي شود!! آن وقت حتي اگر آمريكا و اعوان و انصارش هزاران تن بمب اتمي هم داشته باشند و سابقه كاربرد آنها را نيز عليه ملت ها در كارنامه سياهشان ثبت كرده باشند، باز هم آن مردم استقلال طلب، حق دستيابي حتي 4 درصدي به موارد هسته اي را هم ندارند!! آن وقت اگر تمام كشورهاي دست نشانده و ديكتاتورهاي قرون وسطايي منطقه حتي حق داشتن شناسنامه را هم براي جمعيت زنانشان قائل نباشند، نقض حقوق بشر تلقي نمي شود ولي باز هم عليه آن كشور مستقل ادعاي حقوق بشري مي شود!!! آن وقت ديگر مهم نيست كه مثلا اين آمريكا بوده كه در 30 سال اخير (بنا به مكتوبات خود غربي ها) 16 كشور را مورد تهاجم نظامي قرار داده است و همواره از سلاح تحريم و ترور و خرابكاري عليه ديگر مردم جهان استفاده كرده، چون قرار است كه ايران اسلامي به عنوان تهديدگر جهاني معرفي گردد!!!
همين اتحاديه اروپايي كه اينك جايزه به فيلم نساخته و نديده فرهادي مي دهد، مگر همان نيست كه رذل ترين سازمان تروريستي جهان يعني سازمان مجاهدين خلق (منافقين) را فقط به دليل دشمني با ايران و ملت ايران، از ليست تروريست ها درآورد؟ سازماني كه خود بر اساس دهها اعلاميه و بيانيه و سخنراني مسئولينش، بيش از 120هزار نفر از شهروندان ايراني را به شهادت رسانده است. (البته بر اساس آمارهاي معتبر و از جمله كانون هابيليان 17 هزار و 160 نفر از شهروندان ايراني، قرباني تروريسم منافقين بوده اند). يعني خود اين سازمان به تروريست بودنش، معترف است، و از اين گذشته خود سازمان هاي حقوق بشري غربي و حتي نهادهاي رسمي نظامي و امنيتي غرب، بارها و بارها به همدست بودن سازمان مجاهدين خلق با صدام در قتل عام و زنده به گور كردن كردها و شيعيان عراق قبل از حمله نيروهاي ناتو به اين كشور اذعان داشته اند. و حتي اين سازمان را شريك جنايات جنگي صدام دانستند. حال چگونه است كه همين اتحاديه اروپا، آن را از ليست تروريست ها خارج مي سازد؟!!
مگر همين اتحاديه اروپا نبود كه در طول دوران دفاع مقدس با انواع و اقسام سلاح هاي مخرب هوايي و زميني و شيميايي و ميكروبي به صدام كمك كرد تا اين آب و خاك را زير چكمه هاي مزدورانش پايمال سازد و هنوز قربانيان آن جنايات در گوشه و كنار همين مملكت چون شمع آب مي شوند و گاه گاهي هم اخبار شهادت مظلومانه شان را مي شنويم؟
مگر همين اتحاديه اروپا نبود كه در مقابل مواضع ضد صهيونيستي و ضد نژادپرستي ايران در كنفرانس دوربان ايستاد و آن اجلاس را ترك كرد؟ مگر همين اتحاديه نيست كه حتي بيش از آمريكا گوش به فرمان سران رژيم صهيونيستي هر اقدامي را براي پوشاندن و توجيه جنايات و خباثت هاي آن رژيم انجام داده است؟
مگر همين اتحاديه اروپا نبوده و نيست كه در دهها بيانيه و اعلاميه پيشرفت هاي علمي و تكنولوژيك كشور ما را محكوم كرده و با صرف ميلياردها دلار، تحريم هاي مختلف اقتصادي و سياسي غيرانساني را عليه ملت ايران اعمال نموده است تا اين ملت را وادار به تسليم در مقابل صهيونيست ها كند؟
مگر سركردگان و نمايندگان همين اتحاديه اروپا نيستند كه به عنوان پيش قراولان دشمنان اين ملت در آن سوي ميز به اصطلاح مذاكره و در واقع جبهه جنگ امروز، مترصد تضعيف و توبيخ مردم ايران نشسته و با ترفندهاي مختلف مرحله به مرحله و كشور به كشور مي روند تا بلكه بتوانند، پشت اين مملكت را دوباره به خاك برسانند؟
حالا همين اتحاديه اروپا كه حداقل در دو سه سال اخير، ثابت كرده كه در دشمني با اين مردم و اين سرزمين از هيچ رذالت و خباثتي رويگردان نيست، براي يك اثر ساخته نشده از اصغر فرهادي جايزه اي 60 هزار يورويي مي دهد كه وي بتواند فيلم آينده اش را بسازد!!! (كه چه فيلمي بسازد؟ آيا اين فيلم در جهت خواسته ها و اهداف و استقلال طلبي و آزادي خواهي ملت ايران است كه قبلاً اتحاديه اروپا با تحريم هايش، همه حقوقش را به دليل همين آرمان ها ناديده گرفته است يا در راستاي منويات اتحاديه اروپا؟)
يعني در اين جنگ پيچيده اي كه امروز بين ملت ايران و دشمنانش در جريان است و در اين ميان اتحاديه اروپا در صف مقدم اين دشمنان، سرزمين ايران را آماج حملات سياسي و اقتصادي اش قرار داده، به عنوان دستخوش جايزه اي هم به يك فيلمساز به اصطلاح ايراني مي دهد! چرا؟ فرض كنيد در ميانه جنگ ايران و عراق، اين جايزه را صدام به يك ايراني مي داد! آن وقت چه اتفاقي مي افتاد؟ و مگر نداد؟ مگر صدام در همان ميانه جنگ عليه مردم ايران، به منافقين پناهندگي نداد و به آنها شهرك و سلاح و پول اعطاء نكرد؟ و مگر ملت ايران به خاطر اين عمل شنيع (علاوه بر ساير خباثت هاي منافقين)، آن جماعت منافق را در زمره سياه دل ترين دشمنان خود قرار نداد؟
اكنون هم در ميانه جنگي رسمي و اعلام شده كه در جبهه هاي مختلف بين همين ملت و اين بار با اربابان صدام در جريان است، همان اربابان صدام (كه حضورشان در جنگ تحميلي و در جبهه صدام امروز حتي در نوشته ها و مكتوبات محققين و پژوهشگران غربي نيز مندرج است) به يك ايراني ديگر جايزه مي دهند و به طور رسمي وي را براي اقدامات بعدي اش حمايت مالي مي كنند. همان ارباباني كه به صدام سوپر اتاندارد و اگزوسه و سلاح شيميايي و بمب ميكروبي و خوشه اي دادند تا عليه مردم و سرزمين ايران به كار بگيرد.
و جماعت شبه روشنفكر ما هم جوگيرانه براي اين جايزه دست مي زنند كه چه اتفاق باشكوهي! اتحاديه اروپاي باشكوه حتي براي فيلم ساخته نشده فرهادي باشكوه، جايزه مي دهد!!! عملي كه براي بزرگترين فيلمسازان تاريخ سينما همچون آلفرد هيچكاك و هاوارد هاكس و استانلي كوبريك هم اتفاق نيفتاد! (البته اين فيلمسازان براي هيچ يك از فيلم هايشان، شخصاً جايزه اي دريافت نكردند!!)
توجه بفرماييد! اتحاديه اروپا كه اينك ملت ايران را تحريم اقتصادي كرده، رابطه شركت هاي مختلفش را ممنوع كرده و مانع هرگونه معامله اقتصادي كشورهاي اروپايي عضو با ايران شده و حتي حساب هاي بانكي اش را بسته، تا اين ملت را در تنگناي مالي و پولي به انزوا بكشاند، به اصغر فرهادي پول مي دهد تا فيلم آينده اش را بسازد!! و جماعت شبه روشنفكر دست مي زند و هورا مي كشد!!
اين همان جماعتي است كه هنوز خودفروختگان پيشاني سفيدي مانند ميرزا ملكم خان (كه فراموشخانه فراماسونري اش اولين پايگاه اين سازمان مخوف صهيوني در ايران بود و براي بستن قراردادهاي خفت بار انگليسي، رشوه هاي حقيرانه مي گرفت) و حسن تقي زاده (كه مي گفت بايد از نوك پا تا فرق سر فرنگي شويم) و ميرزا حسين خان سپهسالار (كه همه منابع زيرزميني و رو زميني اين سرزمين را طي قرارداد ننگين رويتر به انگليس واگذار كرد) را پدران معنوي خود مي داند!!
اين همان جماعتي است كه در هيچ يك از بزنگاه هاي تاريخ اين ملت لااقل در 200 سال اخير حضور نداشته و اگر با دشمنان اين سرزمين نساخته، در گوشه اي عزلت گزيده است! اين همان جماعتي است كه به خشن ترين ديكتاتوري ها تن در داد و از وحشي ترين استبدادها حمايت كرد فقط براي اينكه اسلام را در زندگي اش برنمي تابيد.
و عجبا كه چنين اتفاقي امروز در مصر هم در شرف وقوع است. روشنفكراني كه ظاهراً با مبارك مخالف و مدعي دفاع از آزادي بودند، وقتي ديدند تنها مخالف جدي رژيم هاي وابسته اي مانند مبارك، اسلام گرايان هستند و آنها جانشين احتمالي رژيم حسني مبارك خواهند بود علناً اعلام كردند كه با شوراي نظامي مصر (يعني بقاياي رژيم مبارك) كنار مي آيند تا نكند روزي اسلام گرايان روي كار بيايند و امروز هم در مقابل پيروزي كانديداي اسلام گرا در انتخابات رياست جمهوري مصر، به اغتشاش دست زده و كانديدايي را مي طلبند كه از اعوان و انصار حسني مبارك بوده است!!!
اين همان وقتي است كه مي گويند آن روي روشنفكران بالا آمده است و اسرار هويدا مي شود و همه ادعاهاي ريز و درشت آزادي و استقلال و وطن پرستي و ميهن دوستي و... رنگ مي بازد.
همان ادعاهايي كه پيش از اين ها در ايران پنبه اش زده شده است:
در روي كار آوردن رضاخان و كودتاي 28 مرداد و سكوت در مقابل حادثه و قتل عام 15 خرداد 1342 و لايحه كاپيتولاسيون در سال 1343 و همچنين يقه دراندن براي سلطنت كردن شاه به جاي سقوطش و مخالف خواني در تمام طول دوران دفاع مقدس ملت مسلمان ايران و سياه نمايي در مقابل همه پيشرفت هاي جوانان اين سرزمين كه جهانيان را به شگفت آورده و همراهي با فتنه صهيونيستي سال 88 و همه جبهه خبيثي كه از سران رژيم صهيونيستي و حاكمان آمريكا گرفته تا تروريست هاي منافق و اعضاي فرقه ضاله بهاييت و ساواكي ها و طاغوتي ها و سرمايه داران و... پشت آن قرار گرفته بودند و... و امروز كه براي صله دادن به دشمنان تاريخي اين ملت، كف مي زنند و سوت مي كشند.

کیهان/
سعيد مستغاثي
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجتبی از کرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
واقعا ممنون از اینکه یه کسی بالاخره این حرفارو زد تا مردم خفته بیدار بشن
خیلی وقته داریم به افراد مختلف میگیم چه خبره اما همچنان خوابن
به امید روزی که مثل دوران هخامنشی کسی نتونه به ایران نگاه چپ بکنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها