کد خبر: ۵۷۵۶۶
زمان انتشار: ۰۱:۴۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
حجت الاسلام سيد حسن خميني گفت: خیابانهای تهران پراز مشروب فروشی بود و اینها همه مشتری داشتند چه اتفاقی افتاد که به ناگاه جامعه از آن بستر فساد خارج شد و وارد بستر صلاح شد؟
پاپگاه اطلاع رسانی جماران، سیدحسن خمینی، در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت امام،گفت: امام بزرگوار ما ودیعه خداوند در روزگار بود و این سعادت نصیب ما شد که همزمان با حیات ایشان باشیم.
وی با بیان این پرسش که چه اتفاقی افتاد که جامعه ما به ناگاه متحول شد؟ گفت: خیابانهای تهران پراز مشروب فروشی بود و اینها همه مشتری داشتند چه اتفاقی افتاد که به ناگاه جامعه از آن بستر فساد خارج شد و وارد بستر صلاح شد؟ این تحول یک عامل بزرگی داشت که اگر آن را بشناسیم می‌توانیم مشابه سازی کنیم و از آن درس بگیریم.
یادگار امام خاطرنشان کرد:امام آمد همه خوب شدند. پرسش اینجاست  که چرا همه خوب شدند؟ چه شد که بچه‌یی که تا دیروز چشم به فرهنگ منحط مادی‌گرایی و غربزدگی داشت حسین فهمیده شد؟ چه شد جوانانی که تن به خواستهای نفسانی می‌دادند فرماندهان فتح‌الفتوح‌های جنگی و فرهنگی و اقتصادی شدند.
وی تشریح کرد: اینها همین مردم بودند اما تا قبل از انقلاب در چنین فضایی زندگی می کردند. آنچه باعث تحول اینها شد، وجود امام بود. امام انقلاب روحی ایجاد کرد و بر اثر آن انقلاب خارجی در خیابانها اتفاق افتاد. در طول تاریخ وقتی انسان‌های بزرگ پیدا می‌شوند اطرافیان آنها هم بزرگ می‌شوند. اعرابی که دختران خود را زنده به گور می‌کردند با وجود پیامبر منشا تمدن و فرهنگ شدند.
سید حسن خمینی با بیان اینکه بزرگترین معجزه پیامبر تربیت بزرگانی چون علی و فاطمه بود به تشریح عوامل تحول جامعه پرداخت و گفت: یکی از مهمترین شروط تحول جامعه این است که با مردم نه با زبان که با عمل حرف بزنیم.یعنی اینکه باید خودمان خوب شویم تا مردم نیز خوب شوند. من نمیتوانم آدم خوبی نباشم اما سخنم در دل مردم تاثیر بگذارد.
وی با تاکید بر اینکه باید در همه حال تلاش کنیم که ویژگی خوب بودن را داشته باشیم گفت: برخی انسانها از دور خیلی خوبند اما نزدیک که می‌شویم، وضعیت قابل تعریفی ندارند. خیلی‌ها برای تابلو بودن خوبند. اما برعکس برخی‌ها هم هستند که هرقدر نزدیکتر بشویم می‌بینیم که پرده‌های جدیدی از خوبی آنها برداشته می‌شود.
یادگار امام افزود: امام هر چه بود همان بود که در ظاهر دیده می‌شد. هرچه به امام نزدیکتر می‌شدید مغناطیس امام بیشتر می‌شد. او را خوبتر از قبل مشاهده می‌کردید و عاشقتر می‌شدید. وقتی انسان اینگونه باشد ناخوداگاه انسانها در حوزه اشراق او خوب می‌شوند دیگر نیاز نیست که او بگوید نماز بخوانید و خدایی شوید.
سیدحسن خمینی یادآور شد:کمتر موردی از امام سراغ دارید که بگوید با حجاب شوید اما جامعه از اواسط سال 58 همه با حجاب شدند. دانشجویان دانشگاهها روسری سر کردند در حالیکه امام هرگز امر به حجاب نکرده بود. البته حکم شرعی را می‌گفت.
وی افزود: هیچ نیازی به منبر، تلویزیون و رسانه نیست. شما خوب شوید مردم هم خوب می‌شوند. اگر شما به ثروت ،قدرت ،بغض ، کینه ، حسد و بخل آمیخته شوید، هیچکس خوب نخواهد شد. خوبی امام این بود که یک عمر با نفس خود مبارزه کرد. امام همیشه امام بود. چه در میان مردم چه زمان سخنرانی و چه در کنار خانواده.
یادگار امام در ادامه به ذکر خاطراتی از ایام کودکی خود با امام پرداخت و اظهار کرد:ما همیشه سر سفره امام بودیم و روزانه چندین بار ایشان را می‌دیدیم. یک بار ساعت 2 نصف شب پدافند هوایی جماران شروع به کار کرد. مرحوم ابوی ما گفتند برویم داخل اتاق امام و در کنار ایشان باشیم. وقتی وارد اتاق ایشان شدیم امام را در اوج آرامش روحی دیدیم. امام بدون هرگونه اضطرابی گفتند:« دو تا قاب شعر برای من هدیه آوردند به حسن بگویید برود بردارد. »
وی افزود: تحت هیچ شرایطی احساس نمی‌کردید که امام اگر حرفی می‌زند منیتی پشت آن حرف وجود دارد. یکبار به ابوی من گفته بود اگر همه این مردم که می‌گویند روح منی خمینی، بت شکنی خمینی یک روز برعکسش را بگویند اصلا فرقی به حال من نمی‌کند. این نکته خداباوری ایشان را می‌رساند. این نیست که مردم برایش ارزشی ندارد بلکه برای او همه چیز خداوند است و به خاطر خدا است که به مردم نیز بها و ارزش می دهد.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه حوزه اشراق امام فقط برای داخل مرزها نبود و فراتر از مرزها نفوذ کرد اظهار داشت: با انقلاب امام به ناگاه اندیشه ملی‌گرایی در جهان تمام شد و اندیشه دین گرایی جایگزین آن شد. تا قبل از انقلاب اسلامی حتی مبارزات فلسطینی نیز برپایه پان‌عربیسم بود اما بعد از آن کاملا وجهه اسلامی به خود گرفت. تردید نکنید که این مساله اثر انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب امام تا درون جریانهای غیراسلامی نیز نفوذ کرد. جریانهای الهیات رهایی‌بخش در امریکای جنوبی و جریانهای مذهبی در هند جایگزین جریانهای سوسیالیستی و غیرمذهبی شد.
یادگار امام در ادامه به ابعاد بزرگداشت امام اشاره کرد و گفت: بزرگداشت امام، بزرگداشت معنویت دینی و حوزه اشراق امام است که جانهای همه مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار داد.
وی ادامه داد: بزرگداشت  امام، بزرگداشت یک فرد نیست. بزرگداشت یک فرهنگ است. کما اینکه بزرگداشت عاشورا و شب قدر، بزرگداشت یک فرد نیست. بزرگداشت امام، بزرگداشتی یک نعمتی است که خداوند در قرن اخیر به جامعه ما بخشیده است.
یادگار امام خاطرنشان کرد: گام زدن در بزرگداشت امام قطعا مورد رضایت خداوند است. این مراسم مربوط به هیچکس نیست، مربوط به همین معنویتی است که تنها راه حل مشکلات دنیای جدید است.
وی با بیان اینکه: امام نماد و نشانه خوبیهایی است که جامعه ما بعد از معصومین به خود دیده است،گفت: این نماد همواره باید تکریم شود من اینها را نه از این جهت که تعریف پدران خود را بگویم بلکه از این جهت تاکید می‌کنم که همه ما به تکریم این نماد نیاز داریم.
سیدحسن خمینی در ادامه به پرهیز از ریخت‌وپاشهای غیرلازم در بزرگداشت امام تاکید کرد و گفت: بزرگداشت امام نیاز به هزینه‌های سنگین ندارد ما باید به اندازه وسعمان تلاش کنیم. مهمانان و زائران امام باید تکریم شوند اما باید در نظر داشته باشید با توجه به شرایطی که گرانی بر مردم عارض شده است باید به گونه‌ایی رفتار کرد که نکته منفی در یادها نباشد.
شاید بیش از هر چیز امام به دو رکعت نماز ما در شب 14 خرداد نیاز داشته باشد و بیش از ایشان خود ما هم از این نماز دو رکعتی بهره ببریم.
سیدحسن خمینی در پایان به ترویج معنویت در مراسم 14خرداد تاکید کرد و گفت: امسال 14خرداد پیش درآمد 13 رجب است. بهتر است ترتیبی اتخاذ شود تا همه یک جز قرآن برای امام بخوانند. تا هم خود کسانیکه که قرآن می‌خوانند و هم جامعه از آن بهره‌مند شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۶
۹
از شما بعید بود
598 خیلی کثیفه
ایراد نگرفتید !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۲۱
۸
بنده مطمینم که سن ایشان به قبل از انقلاب نمی رسد !
پاسخ
مسعود پوري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
شما اول املاء ياد بگير كه مطمئن باشي
برگزیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
پوری جان بنی اسراییلی ایراد میگیری چرا؟بنده خدا همزه نداشته به جاش "ی" نوشته.
شما برو اولا خودت املا یاد بگیر چون املا فارسی و املاء عربیه،املا رو تو فارسی و مکاتبات باید بدون همزه نوشت.درس 3 زبان فارسی سال سوم دبیرستان(ویرایش)
wari
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۹
۲۲
سید حسن کاندید انتخابات سال بعد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
فعلا که تکذیب کرده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۴۹
۸
اون موقع مشروب فروشی در خیابانها بود .الان در خیابانها پر از کراک فروشی وشیشه فروشی واقسام مواد مخدر ها هست . من یه سوال دارم؟به نظره شما کدومشون خوب بودند ؟مشروب فروشی یا مواد مخدر؟
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
از نظر شرعی معلومه که مشروب فروشی بدتره! اصلا مقایسه اش درست نیست. کراک هم خیلی بده اما چه ربطی به حلال و حروم داره جانم؟! البته مواد مخدر هم باید ریشه کن بشه. ضمنا جنابعالی احتمالا خبر ندارید که در دوره پهلوی که هنوز کراک و شیشه نیومده بود، بزرگان دربار سلطنتی هم مسئول واردات مشروب بودند و هم عامل اصلی واردات قاچاق مواد مخدر که در آن موقع تریاک و هروئین بود. اصلا مجوز می دادن! شما اگر نبودید در آن زمان از بزرگترهاتون بپرسید!
taqi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
قطعا مواد مخدر بهتره چون وقتی کسی معتاد میشه فقط فکر و ذکرش دنبال مواد مصرف کردنه دیگه وقت و فکری نداره که از جامعه و سیاست و اختلاس و .......... خبر داشته باشه و اعتراض کنه چون اونی که دنبالشه همیشه پیدا میکنه و به هیشکی کاری نداره
ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
کی به شما گفته زمان شاه مواد مخدر نبوده اتفاقا مواد مخدر کوپنی بین جوونها پخش میشد هی میگید کراکو شیشه اولا اینها مال این دهه های اخیره زمان شاه نبود دوما اینها رو ما تولید نمیکنیم بلکه غرب تولید میکنه که راحت به دست جوونهای ما برسه کمی فکر کنید خواهشا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
منظوردوران امام بعدازانقلاب است كه مردم براساس خواست ونيت امام رفتاركردندنه الان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
قوانين دين بايد به روز بشه زمان پيامبر مواد مخدر نبود ...قطعا" مواد مخدر هزاران برابر حرامتر و ويرانگرتر از هر چيز ديكه هايه
راضیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۱۱
۱۴
پسرم مطمئنی که الآن یک کشور اصلاح شده داریم؟ به نظر من زمان بعد از رحلت امام عزیر رو بررسی کن.
پاسخ
حجت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
۱۴
۱
این سخنان مصداق بارز این جمله است (دخترم به تو میگم عروسم توگوش کن)
پاسخ
mohd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۷
۶
خدا بیامرزد امام را با آن سخنرانیش در 15 خرداد 58 که با بی ریا سخرانی کرد واقعا این انسان وارسته امام امت بود. کجاست یک هزارم ذره از خصلت ، گفتار و توصیه های امام راحل در این مسئولین دولتی و مجلسی امروزی ما؟
پاسخ
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۴
۶
بقای حکومت جابر و فاسق (کسی که بی حرمتی و بی حجابی را علنی ترویج میکند ) حرام است حتی یک لحظه زندگی در آن حکومت . امروز حکومت اسلامی است و ظلم و ستم همیشه بوده حتی زمان پیامبر و ائمه علیهم السلام آنان که آرزوی زمان طاغوت را دارند بنا بر ایات قران ، قیامت همنشین با آنان خواهند بود .
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۲
آنان كه مي نمي خورند از آن مي ترسند كه افكار پليد خويش را در مستي بر ملا سازند و گرنه ما راستگويان را چه باك از مستي ...
امروز در خونه رو كه باز كردم ديدم يه جوون 24.25 ساله نشسته دم در خونه داره تزريق مي كنه. واي بر ما . واي .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
اها عرق خوردن اشکال نداره ولی تزریق کردن وای وای
هر دو یک نجسند
قاسم نایبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۲
۱
اگر آنهاییکه مدعی پیروی سفت وسخت از امام راحل هستند باید نسخه ی ای عملی از اندیشه وافکار ومنش او باشندوهمان میوه ای را بدهند که وجود با برکت ایشان داد!نه فساد ودزدی واختلاس واستبدادو تکبر وخودفروشی وآدمکشی وهزارویک غلط دیگروبه قول معروف آنانکه از حسین می گویند چرا مثل حسین بن علی عمل نمی کنند؟وای بر ما که چه کردیم با میراث حسین زمانمان؟برکت از این سرزمین رخت بر بسته.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
۱
۴
حسن اقا در قسمتی از حرفت امده با عمل خویش بمردم یاد بدیم عجبا...... از سید حسن نصرالله حفظ الله عمل را یاد بگیر البته باید انقدر شاگردیش کنی شاید موثر واقع بشه از محضر امام ره بهره ای نبردی .به رهنمود وارشادات رهبر فرزانه ودلسوز مده ظله العالی گوش ندادی و زیر چتر پرخیرو برکت ولایت که یادگار امام ره است جای نگرفتی . پس کدام عمل .....
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۱
۱
سیدبزرگوارمعلومه ازجامعه خبرنداریودربی خبری به سرمی بری !!!
سیدبزرگوارحیفه که از جامعه بی خبر باشی
به جرات می توانم عرض کنم که اکثرجوانان مشروب مصرف می کنند وواقعا نگران کننده است
مدت ها پیش یکی از فرماندهان نیروی انتظامی آماربسیاربالائی از مقدارکشفیات مشروبات الکی توسط نیروی انتظامی خبرمی دادکه احملا آمارمقدارکشف نشده هاباید چندین برابرباشد
سیدبزرگوارپیشنهادمی کنم برای تحقیق هم که شده باگریم وبالبلس مبدل بامسفرت به شهرهای مختلف وباهمراه شدن باجوانان خودت نتیجه ی تحقیقت رامتوجه خواهی شد
اعتیادبه موادمخدرسنتی وصنعتی که بیدادمی کند
پاسخ
......
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۵
۰
با رضا موافقم.امروز مواد مخدر رو تو مدارس میشه پیدا کرد اما دیروز مشروب فقط تو دست بزرگتر ها بود اونم تو مراکز مخصوص. بیبینید وجدانتون چی میگه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۹
۰
آيا زمان قبل از انقلاب هم اراذل و اوباش به مجالس خصوصي مردم حمله ميكردن و به زن و بچه مردم تجاوز ميكردن....تو كشور ما كه حجاب اجباريه -مشروب حرامه و خيلي چيزاي ديگه بايد آمار جرم و جنايتش از تمام كشورهاي دنيا كمتر باشه...آيا واقعا" همينطوره
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
سلام. ای اقا نمک رو قلب پارپاره مردم نپاشید فساد توهمه جای مملکت بیداد میکنه. بعضیها چشماشونو نبندن . میگذره وتاریخ قضاوت می کنه؟؟؟
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
یادم میاد قبل ازانقلاب یکی ازهمسایه های ماشخصی رو کتک زده بود همانروز دستگیر کردن و48ساعت بازداشت کردن وسپس تحویل دادگاه دادندوکمتر از یکهفته اورا به مدت یکسال به زابل تبعیدکردن ولی چند روز پیش درشهر ابهر2نفرازاشرارجوانی روجلو چشم همسر ش وتعداد زیادی ازجمعیت حاضردرداخل ساختمان معروف به آگهی رها
شدیدا مورد ضرب وشتم قرار دادند وباعربده کشی وفحاشی ساعتها نظم رابرهم زده و وموجب ترس وحشت زن وبچه مردم شدند که زن حامله ای ازترس غش کرده وبه بیمارستان منتقل گردید لیکن بااشرار تاکنون هیچگونه برخوردی نشده بلکه عدم برخورد موجب پررو شدن آنها نیزگردیده است
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
مصرف مشروب و موادمخدر هردو بزه است اما عللشان متفاوت مشروب از سر خوشحالی ودر تفریح و خوشگذرانی استفاده می شود ولی مواد مخدر در بیچارگی و تسکین دهنده الام اجتماعی همچون بیکاری واحساس بیهودگی و برای فرامش کردن رنجهای اجتماعی است بنا بر این از نوع وجود این دو بزه می توان به تفاوتهای دو جامعه رسید
پاسخ
بچه شاه عبدالعظیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
نظر دیروز ما رو که تایید نکردیید، شما هم سانسوری عمل می کنید؟
پاسخ
مدیر پایگاه
بازدیدکننده گرامی
بچه شاه عبدالعظیم
سلام . حجم نظرات چند وقتی است به دلیل اقدامات گروهی تخریبی درحال افزایش است بگونه ای که با نرم افزاری و از طریق آی پی های گوناگون درحال ارسال نظرات مزاحم هستیم و کار بررسی نظرات را کند نموده است
سانسور نیز شامل نظراتی می شود که شامل توهین ، تخریب و ... باشد که اکثر نظرات شما همیشه تایید می شود. اگر بفرمایید در کدام مطلب با چه محتوایی بوده بررسی می کنم.
Nader
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
مردم خیلی مشتاقند که سخنرانی های سید علی خمینی را که بسیار حکمت آمیز و عمیق است بشنوند ولی ایشان شدیدا از سوی شبکه های نفوذی صهیونیست داخلی تحریم و محدود شده است! مگر نه اینکه حضرت امام ایشان را خیلی خیلی دوست داشت؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها