کد خبر: ۵۸۵۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
پنجاه و سومین شماره هفته نامه تحلیلی فرهنگی 9دی امروز شنبه سیزدهم خردادماه نود و یک منتشر شد.
شماره جدید 9دی که کاملاً رنگ و بوی ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی را به خود گرفته با تیتر یک «...خمینی بت شکن پیش خداست امروز» به همراه ویژه نامه «امام خوبی ها» مهمان مخاطبین شده است.
«سال آخر و طوفان تصمیمات انقلابی امام» عنوان تحلیلی تفصیلی است از 8 تصمیم سرنوشت ساز حضرت امام در سال پایانی عمرشان که 9دی آن را به مخاطبان ارائه داده است. در این یادداشت اتفاقاتی مانند حکم ارتداد سلمان رشدی، عزل منتظری، حکم شطرنج، قبول قطع نامه، نامه به گورباچف و ... تحلیل و بازخوانی شده است.
خاطرات منتشر نشده سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی دختر حضرت امام از چند روز پایانی عمر حضرت امام موضوع یادداشت دیگری است که با عنوان «روایتی از سفر من الخلق الی الحق» منتشر شده است.
«پشتوانه های فکری فقیه مبارز» عنوان یادداشتی است از علیرضا مختارپور که به بررسی شش کتاب از رهبر معظم انقلاب که در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی به نگارش در آمده است می پردازد.
ویژه نامه «امام خوبی ها» دو یادداشت دیگر هم دارد که یکی «جهاد بر تنزیل و تأویل؛ جهاد تأسیس و تثبیت» نام دارد که به مشکلات رهبران دوم انقلابهای اسلامی می پردازد و دیگری بیان گوشه ای از خاطرات خواندنی مردم باوری و مردم دوستی حضرت امام است که با عنوان «او عاشق پابرهنگان بود!» منتشر شده است.
یاددا شت اول این هفته را هم مدیرمسئول با عنوان «این عصر همچنان عصر خمینی هاست» نوشته که به شباهتهای شخصیتی و مدیریتی رهبر معظم انقلاب با حضرت امام (ره) می پردازد.
همچنین 9دی پنجاه و سوم چند یادداشت هم درباره مسائل روز دارد: «از خنده های تحقیرآمیز استراو در سعدآباد تا محاکمه اشتون در بغداد»؛ «تفاوت معنادار پیام رهبر انقلاب به مدیریت سه مجلس» و «چرا بیداری اسلامی را انکار می کنید؟» درباره برخی مواضع اخیر هاشمی رفسنجانی
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند شنبه ها 9دی را روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها